חיפוש

הר הכסף 2 – האפשרויות שלפניכם

באם לא יצא לכם להיתקל במושג הר הכסף 2, וגם אם כן, במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם מידע אשר סביר להניח כי אתם לא מכירים. בשנת 2013 הושקה מערכת הר הכסף (הראשונה) על ידי משרד האוצר במטרה לסייע לכל אדם, אזרח במדינת ישראל, לאתר כספים אבודים השייכים לו. הכוונה היא כי המערכת מבצעת חיפוש על פי קריטריונים אישיים במטרה לאתר כספיים חבויים בגופים הפיננסיים השונים, ובינם קופות גמל, קרנות השתלמות, פיקדונות ואחרים. על פי נתוני משרד האוצר, מיליארדי שקלים שוכבים להם במחשכים וממתינים לאיסופם.

הר הכסף 2 – בנק ישראל מצטרף

עד לשנת 2016 מאגר החיפוש של מערכת הר הכסף לא כלל חשבונות בנק. עם הצטרפותו של בנק ישראל למערכת נוספו למאגר החיפוש הפוטנציאלי מעל 450 אלף חשבונות בנק. הנתונים מראים כי אלו הכילו מעל מילארד ש"ח בדמות כספים אבודים. עוד נאמר כי בשתי המערכות יחד שוכנים מעל ל-10 מיליארד ש"ח. השימוש במערכת הוא חינמי לחלוטין ומתבצע על ידי כניסה לאתר האינטרנט הייחודי. החיפוש מתבצע על ידי הקלדה של שם או תעודת זהות. תוצאות החיפוש פשוטות להבנה ומציגות את יתרות הכספים לצד שם הגוף הפיננסי בו אותרו.

איתרתם כסף? הגיע שלב החשיבה

ראשית נאמר כי מדובר על יום חג עבורכם, לא פחות. רבים האנשים אשר בזכות הר הכסף 2 הצליחו לממן חופשה באיוטליה על ידי איתרו סכומי כסף גדולים הנעים בין אלפי שקלים (בחשבונות בנק לא פעילים), עשרות אלפי שקלים ואף יותר מכך. באם המחשבה הראשונית שלכם הוא לארוז את המשפחה ולטוס לחופשה בריו דה ז'נרו, המשיכו לקרוא את המאמר – ייתכן ויש לנו רעיון מוצלח יותר. חשוב כמובן לציין כי יש לפעול באופן סובייקטיבי, וכמובן על פי יכולתכם הכלכלית.

שנית, ובאם אתם מרשים לנו להתערב, ההמלצה היא לנסות ולעשות שימוש בכסף לטובת חיסכון, כזה אשר יאפשר לכם להגדיל את הונכם, ולא להשיג את ההפך – לבזבזו על רכישה אימפולסיבית חד פעמית.

האפשרויות שלפניכם

לפניכם 3 אפשרויות:

  • כמובן כי האפשרות הראשונה היא למשוך את הכסף. השיקול כאן הוא על פי מידת הצורך שיש לכם ולמשפחתם בכסף. במידה ואכן קיבלתם את הידע על איתור הכסף כ-"חבל הצלה", על פניו נשמע כי זאת האפשרות הטובה ביותר עבורכם.

 

  • גם השארת הכסף בגוף הפיננסי בו אותר היא אפשרות אותה יש לשקול בחיוב, וזאת באם אתם מרוצים מן הריביות להן זכה במהלך התקופה.

 

  • אפשרות נוספת שעומדת לרשותכם היא להעביר את הכסף לגוף פיננסי לבחירתכם, בין אם לזה בו אתם מאחסנים את כספכם הנוכחי או אחר – כמו שהדבר נתון לשיקולכם.

השימוש במערכת הוא מאוד נוח וזמין לכל אחד באמצעות אתר האינטרנט של הר הכסף 2. זאת ועוד, מעצם כך שהשימוש במערכת הוא חינם, מומלץ למהר ולבדוק את זכאותכם בהקדם.

לעוד מידע בנושא: https://www.defimg.com

 

 

באותו נושא
עציץ
דוגמאות להכנסה פסיבית

הכנסה פסיבית לעומת הכנסה פעילה הכנסה פסיבית כשמה כן היא, פסיבית. מדובר בעצם על תשלומים או כסף הנכנס או מתקבל באופן קבוע ושהמאמץ המושקע כדי

קרא עוד »
החזרים של מס ראשית
מה חשוב לדעת על החזרי מס

חושבים שמגיעים לכם החזרי מס? במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם אלו אישורים נדרשים על מנת להגיש בקשה לרשות המיסים, במסגרתה תיבחן זכאותכם לקבל החזרים כספיים,

קרא עוד »