חיפוש

מדוע כדאי להתייעץ עם עורך דין רכישה מקבלן?

לקנות דירה זה תמיד מעמד מרגש ובמיוחד אם מדובר על דירה חדשה מקבלן. זה אומר שאומנם תשלמו לא מעט כסף, אך מצד שני זה גם אומר שתזכרו לגור בדירה שאיש לפניכם לא גר בה. מה שכן, כמו כל עסקת נדל"ן אחרת, גם העסק הזאת עלולה להביא איתה לא מעט בעיות, סיכונים ומתחים שונים. לכן חשוב לדבר עם עורך דין רכישה מקבלן שכן איש מקצוע כזה יוכל לעזור לכם במהלך החתימה על החוזה. אחד מהטיפים הכי חשובים שאנחנו רוצים להציג בפניכם זה הטיפ של בחירת עורך דין שייצג אתכם. כלומר, לא אחת קורה שקבלנים מנסים לשכנע את הקונים להסתמך על עורכי הדין שלהם, כלומר של הקבלנים. עם זאת, כאשר מדובר על עורך דינו של הקבלן בהחלט עלול להיות שהוא ידאג יותר לאינטרסים של הקבלן מאשר לאינטרסים של הקונים. לכן כל צד צריך להגיע עם עוה"ד שלו ויפה שעה אחת קודם.

 

הניסיון הוא זה שיעשה את ההבדל בנוגע לחוזה

כדאי להתייעץ עם עו"ד רכישת דירה מקבלן או תמ"א 38 ולערב אותו בכל התהליך הזה, פשוט כי הוא מגיע עם ניסיון. משמעות הדברים היא שאותו עורך דין רכישה מקבלן מכיר את כל הטריקים ויודע היטב ממה הקונה צריך להיזהר. לדוגמא, האם בחוזה מופיע בצורה חד משמעית התאריך שבו הדירה תימסר לקונה? והאם במקום להפקיד כספים ישירות בחשבון הקבלן ניתן לעבוד עם ערבות בנקאית? האם זה מצוין בחוזה ועל איזה סכומים מדובר? נוסף על כך, בדרך כלל כאשר קונים דירה מקבלן ישנה תקופת בדק וזו התקופה שבה הקבלן מתחייב למעשה לבצע תיקונים שיתגלה בהם צורך מהרגע שבו הקונה יקנה את הנכס. זה סעיף חשוב מאוד שכן כל התיקונים הללו יכולים לעלות לא מעט כסף ואין שום סיבה שבגללה הקונה צריך יהיה לספוג בעלויות הללו. עוד סעיף שלו צריך לדאוג עורך הדין שלכם, זה הסעיף שקובע כי המבנה נבנה בהתאם לכל תקני הבנייה בישראל ובהתאם לכל המפרט שנקבע בין הקבלן ובין הקונה. כפי שניתן לראות, יש הרבה מאוד דקויות שצריכות לבוא לידי ביטוי בכל הנושא של רכישת דירה מקבלן ועל כל אלה יהיה אחראי עוה"ד של הקונה.

רכישה מקבלן

הקפידו על בחירת עורך דין מומחה

כדי לבחור עורך דין שעוסק בתחום הזה אנחנו מציעים לכם לבדוק אל מי אתם פונים, כאשר הפרמטרים העיקריים שצריכים להנחות אתכם בבחירת עוה"ד הם:

  • הניסיון שלו
  • הידע
  • המקצועיות

ואפילו הרזומה שלו בתחום. אומנם אתם לא חייבים לבחור את עוה"ד היקרן ביותר בתחום הזה אך מצד שני, גם לא תמיד מומלץ לבחור אדם צעיר שרק עכשיו מתחיל את הקריירה. לכן כדאי לעשות מספר בירורים בנושא ובעיקר, כדאי לבחור עורך דין שנראה לכם כמה שיותר אמין ומקצועי.

 

 

באותו נושא
עורך דין מיסוי מקרקעין
תכנון מס עבור עסקאות נדל"ן

תכנון מס הוא היבט חיוני בעסקאות נדל"ן, המאפשר למשקיעים וליזמים לנווט בעולם הסבוך של חוקי המס ולייעל את התוצאות הכספיות שלהם. עם שיקולים רבים שיש

קרא עוד »