חיפוש

מה חשוב לדעת על החזרי מס

חושבים שמגיעים לכם החזרי מס? במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם אלו אישורים נדרשים על מנת להגיש בקשה לרשות המיסים, במסגרתה תיבחן זכאותכם לקבל החזרים כספיים, אשר יכולים להאמיר לכדי אלפי שקלים, ואף יותר מכך.

החזרים של מס

אם כן, אלו חלק מן הטפסים הנדרשים לצרף לבקשת בחינת הזכאות:

  • טופס מס' 867 (אישור ניכוי מס מהבנק):

    מכיל מידע בעניין הפסדים ורווחים הנוגעים לריביות, ניירות ערך ודיבידנדים, בצירוף כמובן גובה המס אשר נוכה מרווחים אלו. באם מדובר על תקופה נוכחית, ניתן לרב להדפיס טופס זה מאתר הבנק, אך כאשר מדובר על תקופה מאוחרת יותר, יש לפנות לנציג הבנק לשם כך.

 

  • טופס מס' 857 (אישור ניכוי מס מתשלומים):

    טופס זה מכיל סכומים, באם שולמו, עבור, לדוגמא, שכר עבור הרצאות שהנישום ערך. אישור זה יש להמציא על ידי פנייה לאותו גורם האחראי לביצוע התשלום.

 

  • טופס מס' 106 (אישור שכר ממעסיק):

    מן הטפסים המוכרים ביותר הנדרשים לצורך הגשת בקשת החזרי מס. טופס זה מכיל את פירוט הסכומים אשר שולמו לעובד במהלך שנת המס, לצד ניכויים, באם קיימים, אשר הופחתו משכרו. על מנת להשיג טופס זה, יש לפנות ישירות למעסיק, כלומר למקום עבודתכם.

 

  • טופס אישור תשלום לקרן הפנסיה:

    מכיל את פירוט התשלומים ששילם המעסיק באופן עצמאי. טופס זה ניתן להורדה באחד ממגוון אתרי חברות הביטוח וקרנות הפנסיה.

 

  • טופס אישור גמלה מביטוח לאומי:

    כמשתמע, מכיל מידע ופרטים אודות הגמלאות ששולמו לצד גובה המס אשר נוכה מהן. גם טופס זה ניתן להדפסה בקלות יתרה מאתר הביטוח הלאומי על ידי הזדהות עם פרטיכם הףאישיים.

 

  • באם הנכם אקדמיים או שמא הוכשרתם באופן מקצועי על ידי אחד מן המוסדות המוכרים בישראל, תוכלו לנצל זאת על מנת ליהנות מהטבת המס האמורה. יש לפנות אל המוסד האקדמי בו למדתם ולבקש טופס זה.

כאמור, זו היא רשימה חלקית של הטפסים הנדרשים לצירוף יחד עם הגשת הבקשה להחזרי מס. כמובן כי אין לצרף את כל הטפסים, אלה את אלו אשר רלוונטיים למצבכם האישי. למידע ופרטים נוספים יש להיכנס לאתר רשות המיסים.

אם בא לכם שחברה חיצונית תבצע בעבורכם את כל הליך החזר המס, דברו איתם:

https://taxes-refund.co.il

באותו נושא
עציץ
דוגמאות להכנסה פסיבית

הכנסה פסיבית לעומת הכנסה פעילה הכנסה פסיבית כשמה כן היא, פסיבית. מדובר בעצם על תשלומים או כסף הנכנס או מתקבל באופן קבוע ושהמאמץ המושקע כדי

קרא עוד »