עסק מצליח מתבסס על עובדים טובים ויעילים. אך הם לא יכולים לבצע את עבודתם כנדרש ולספק תפוקה מלאה מבלי שיש להם מנהל טוב שמנחה, מלווה ומוביל אותם. בשביל להיות מנהל מצליח צריך ללמוד ולקבל את הכלים המתאימים. לא כל אחד עם תכונות אופי של מנהל, אך אם לומדים ומיישמים, אפשר להשיג את מה שנדרש בשביל לנהל עסקים ברמות שונות.
מה זה מנהל מצליח?
מי שרוצה ללמוד מה זה "מנהל מצליח" או "מנהל טוב" יכול למצוא ברשת או בספרות מקצועית, אינספור הסברים והגדרות שונות. אם עשרה מנהלים יצטרכו לענות על השאלה, כל אחד כנראה ייתן תשובה אחרת.
אך ישנן נקודות מסוימות שהן ברורות ויהיה אפשר למצוא אותן בכל תשובה של כל מנהל או גורם אחר שעוסק בשאלה מה זה מנהל טוב, מצליח.
נקודה ראשונה, מנהל טוב הוא מישהו שמצליח לגרום לעובדים שלו לבצע את עבודתם כנדרש ולהביא אותם לייצר תוצאות טובות. אלו יבואו לידי ביטוי בפרמטרים רלוונטיים למקום בו עובדים.
נקודה שנייה, מנהל טוב הוא מי שמצליח לשמור על כוח האדם שעומד לרשותו יציב לאורך זמן. זאת אומרת שאנשים רוצים לעבוד אצלו והוא מייצר יחסי אנוש טובים עם הסביבה.
נקודה שלישית, מנהל מצליח הוא מי שיכול לגרום לעובדים או לאנשים תחתיו לרצות ולעבוד, להוכיח את עצמם, להיות יצירתיים, הוא נותן להם מקום להתפתח ולהיות "ראש גדול". במילים אחרות, הם יודעים את העבודה ולא זקוקים שהוא ידריך אותם כל הזמן ומנגד, הם ירצו להוכיח את עצמם, מולו ומול המערכת.
3 טיפים איך להיות מנהל מצליח
ישנם טיפים רבים שיכולים לעזור, הנה שלושת הטיפים החשובים ביותר למנהל מצליח.
טיפ ראשון – למידה.
אי אפשר להיות מנהל מצליח אם לא לומדים את התחום באופן מסודר מהיבטים שונים. לשם כך, מומלץ להירשם ללימודי מנהל עסקים. שם אפשר לקבל את כל הכלים, לא רק בהיבט של ניהול אלא גם בהיבטים רחבים יותר. אפשר ללמוד על כך בשיעורים או במסגרת כתיבת עבודות, כמו למשל במקרה של https://irescue-new.co.il/כתיבת-עבודות-סמינריונית/
טיפ שני – לא כל החוכמה נמצאת אצל המנהל.
אחת הבעיות של מנהלים היא האמונה, אם הם הגיעו לתפקיד הזה סימן שהם חכמים יותר מאחרים, בוודאי מהעובדים שנמצאים תחתם. זה לא נכון. לא כל החוכמה נמצאת אצל המנהל. חשוב שיהיה קשוב ויהיה מוכן ללמוד גם מעובדים אחרים.
טיפ שלישי – ניהול זה רק רובד אחד.
מנהל מצליח צריך להיות קשוב לעובדים שלו בהיבטים שונים, גם כאלה שאינם קשורים לתהליך העבודה. הוא צריך להיות מסוגל להבין מה עובר עליהם ולעזור להם במידת הצורך והיכולת.
טיפ רביעי – משוב.
חשוב לקבל משוב מעובדים ומגורמים אחרים, בשביל להשתפר ולקבל כלים נוספים שיכולים לעזור לאורך זמן.