אחת המטרות המרכזיות של מנהלים היא לזהות עובדים יצירתיים, ולקדם אותם כדי שיוכלו לתרום מהחשיבה היצירתית שלהם להצלחת הארגון. זה חשוב לא רק להצלחת הארגון אלא גם עבור אותם עובדים, שלרוב מחזיקים באופי השואף להתפתחות ושיפור עצמי, לצד שיפור של הכלל. מערכת לניהול עובדים יכולה לעזור לכם לזהות עובדים כאלה.
שימור ידע ארגוני
אחד האתגרים הגדולים ביותר בכל חברה או ארגון, הוא האפשרות לשמר ידע ארגוני. כיום, כל ארגון צריך להכיל סוג של ארכיון ולשמור על הידע שנצבר בו. זה חשוב כי עובדים לא נשארים בארגון לעד, אלא הולכים ומתחלפים, ולוקחים איתם את הידע שהם צברו, שהינו ידע יקר ערך לארגון.
מערכת לניהול עובדים כמו הי-בוב יכולה לעזור לכם לקחת שליטה על שימור הידע הארגוני. מעבר לכך שהמערכת יודעת לשמור על הידע שנצבר במהלך פעילותו של העובד, היא גם יכולה לעזור לתאם "העברת מקל" מסודרת בין העובד שעובר למחלקה אחרת או עוזב את הארגון, לבין העובד החדש במחלקה או בארגון.
מעקב אחרי נטייה לשחיקה
כל אדם עלול להיגרר למצב של שחיקה במקום העבודה שלו. בתור מעסיקים, הרווחה הנפשית של העובדים חשובה לנו במיוחד, משלל סיבות. בראש ובראשונה, אנחנו רוצים שהעובדים שלנו ירגישו מסופקים מן העבודה ברמה האנושית, כדי שנוכל לדעת שהארגון שלנו הוא בעל ערך ותורם לחברה, לא רק ברמת המוצר שאנחנו מפתחים או מוכרים, אלא גם ברמת הרוח האנושית. בנוסף, ידוע שעובדים שחוקים נוקשים תורמים פחות לארגון, ולעיתים אף פוגעים בו. מערכות חכמות יכולות לזהות עובד לפני שהוא מגיע לשחיקה, על ידי ניתוח מדדים כגון ירידה בביצועים, עלייה במספר ימי המחלה או ירידה במעורבות בארגון.
חיזוק התקשורת עם עובדים לאורך זמן
כאשר עובד חדש מגיע לארגון, הוא נמצא בתקשורת רבה אל מול מנהל הארגון או מנהלי המחלקות, וגם אל מול העובדים שנמצאים בדרגתו. עם הזמן, התקשורת עלולה ללכת ולהתפספס, כי באופן טבעי למנהלים ומנהלי משאבי אנוש יש הסחות דעת רבות וקושי בהתמודדות עם מידע רב. המערכות החכמות יכולות לבצע מעקב אחר שביעות רצון העובדים ולהתריע במצבים בהם לא נערכה פגישה עם העובד כבר זמן מה.
ניהול אפקטיבי של צ'ופרים והטבות
אחד הגורמים שתורמים להישארות של עובדים בארגונים שדורשים מהם עבודה מאומצת הוא צ'ופרים והטבות, לצד שכר הבסיס הקבוע. מנהלים לא תמיד מצליחים לזהות עובד שתורם באופן משמעותי לאורך זמן ומומלץ לתת לו הטבה כחיזוק חיובי. המערכת יכולה להתריע על עובדים כאלה.
ניתוח כישורי עובד
ארגונים הם מטבע הדברים מרובי מחלקות, ומחלקים בין העובדים משימות רבות מסוגים שונים. כל עובד יכול להצטיין בתחומים מסוימים. מערכת חכמה לניהול עובדים יכולה לעזור להתאים בין העובד למשימה המתאימה לכישורים שלו.