חיפוש

3 סיבות לעשות מבדקי חדירה בעסק

מבדקי חדירה כשמם כן הם, הוא מונח המתייחס למבדק שאמור לדמות התקפת סייבר על ארגון. דרך אותה מתקפת הסייבר יזומה, ניתן לגלות ולאתר את נקודות החולשה בארגון בכל מיני תחומים שאותם הארגון צריך לסווג ולקטלג על פי סדרי עדיפויות ותקנות שונות בחוק.

בואו לשמוע למה כדאי לכם לבצע מבדקי חדירה בעסק שלכם.

 

מהו מבדק חדירה?

מבדק חדירה הוא מונח לכל אותם מבדקים המדמים מתקפת סייבר על החברה. מטרתם של מבדקי החקירה הוא להציף חולשות בארגון שניתנות לניצול ופריצה על ידי תוקפים קיימים שרוצים לפגוע במערכות המידע או בתשתיות של הארגון אודות המידע הרגיש או בעל הערך שיש תחת חסותו. ישנם מגוון סוגים של מבדקי חדירה: כאלו שבודקים תשתיות ומבדקים אפליקטיביים. מבדקים בהם ניתן לקבל מידע מלא או חלקי אודות היעד המותקף או כאלו שהפורץ לא מקבל מידע מעבר למטרה עצמה.

 

מה העסק מקבל בסוף המבדק?

בסוף מבדק החדירה ההנהלה מקבלת דו"ח מפורט שכולל: תיאור מטרת המבדק, סוג המבדק, ההקיף שלו, הכלים שבהם האקר השתמש במהלך המבדק, הממצאים לפי דרגת חומרת הסיכון והמלצות לשיפורים ותיקונים של נקודות החולשה שהתגלו במהלך המבדק.
ישנם ארגונים שחוששים ממבדקי חדירה, אבל המטרה היא הפוכה לחלוטין. הרצון האמיתי מאחורי המבדקים האלו הוא להציף את נקודות התורפה ולעזור לארגון או החברה לחזק את מערך ההגנה על המידע והפרצות שקיימות בתחום האבטחה, הסייבר והמערכות.

 

מי נדרש על פי חוק לבצע בדיקות חדירה?

מבדקי חדירה הם דרישה כחלק ממערך הרגולציה שמתקיימת בקרב ארגונים המחזיקים תחתם מאגרי מידע שחלה עליהם החובה להיות תחת רמת אבטחה גבוהה או לפי דרישה של לקוחות. לרוב המבדקים מבוצעים בצורה וולנטרית וזאת בכדי לאפשר לארגון לבחון את חוסנו בתחומי אבטחת המידע והסייבר.

 

מה נכלל תחת מבדקי חדירה?

כל מבדק חדירה שונה במטרתו ובמהותו מאחרים ועל כן יהיה מותאם למטרת המבדק. מכיוון שיש המון דרכים מגוונות לחדור אל המידע הפנימי של כל ארגון קיימים מרחב של מערכות הגנה בתוכו. לכן תכולת המבדק תקבע לאחר הגדרת המטרה שהציב הלקוח אל מול הארגון או מערך אבטחת המידע שלו.

 

האם יכול להיווצר נזק בארגון בעת תהליך המבדק?

הסבירות שיקרה נזק היא נמוכה אבל צריך להכיר בהשלכות שיכולות לקרות. המבדק כולל שימוש בכלי פריצה מתקדמים, ביצוע פעולות מניפולטיביות, כתיבת סקריפטים ושאר הפעולות שיכולות ליצור נזק עקיף או ישיר. סוג הפעילות מחייב מהמזמין אותה להבין כי יש השלכות וסיכונים אפשריים. לדעתנו, כל ארגון יעדיף לבצע בקרת נזקים בסביבה מבוקרת ולא במתקפת אמת.

 

לסיכום מבדקי חדירה

המטרה שלהם היא לסייע לארגונים וללקוחות שלהם במתן ביטחון, כלים לשיפור ואופציות להתחזקות והתחדשות. אנחנו לא מנותקים מכך שזה מעמד מלחיץ ולא נעים להיות תחת בחינה אבל המטרה היא לא לצאת "מנצחים" אלא להיות חשוף לתקלות ובעיות ומשם להשתפר!

תוכן מאובטח

 

באותו נושא
5 שיטות לשימור והדרכת עובדים
5 שיטות לשימור והדרכת עובדים

שימור עובדים והדרכה שלהם הם מרכיבים קריטיים להצלחת כל ארגון. חברות מובילות מבינות כי השקעה בהון האנושי היא המפתח לצמיחה ארוכת טווח וליצירת יתרון תחרותי.

קרא עוד »
למה צריך מועדון לקוחות
למה צריך מועדון לקוחות?

בעלי עסקים שמחזיקים במועדוני לקוחות יכולים להעיד שישנם יתרונות רבים שהובילו אותם לבחירה בשירות המתקדם. יצאנו לבדוק מהם היתרונות הללו, כדי להבין את הצורך במועדון

קרא עוד »