חיפוש

אטופיק דרמטיטיס – המחלה השקופה

אטופיק דרמטיטיס בהחלט נשמעת כמו מחלה מפחידה, אבל אולי תתפלאו לשמוע שבסך הכל מדובר באסטמה של העור. אז עכשיו אחרי הספוילר הקטן הזה, בטח תשמחו לדעת ממה נגרמת אסטמה של העור? במי היא פוגעת? האם זה מדבק ואיך מטפלים. המשיכו לקרוא כל המידע מיד מגיע. 

 

קחו נשימה עמוקה

נתחיל ונרגיע עם הידיעה כי המחלה אינה מדבקת וברוב המקרים אינה מסוכנת. ייתכן והיא אמנם תופיע בדרגות קושי שונות והיא בהחלט עלולה להוות מטרד כאשר היא ממושכת ועקשנית אך רק במקרים קיצוניים של ממש היא עלולה להשפיע על איבוד נוזלים ועל ויסות חום הגוף.

 

מה גורם לאסטמה של העור?

ראשית, כדאי לדעת כי לאיבר הגדול ביותר בגופינו, הלא הוא העור כמובן, 3 שכבות. כאשר קיימת פגיעה בשכבה הראשונה בעור, כלומר החיצונית ביותר, גופינו נהיה חדיר יותר לזיהום, חיידקים ומזיקים. משמע, זוהי אינה אלרגיה אלא תגובה של העור נלדברים החודרים אותו.

 

יש דברים הגורמים להחמרה?

כדאי לדעת כי מקרים מסוימים עלולים לגרור החמרה בתגובת העור לסביבה – שינויי טמפרטורה קיצוניים – כאשר חם מאד וההזעה מוגברת, או לחילופין, כאשר קר במיוחד והלחות נמוכה, גם חשיפה לאבק, דשא וחול תגרור החמרה במצב. שימוש מוגבר במוצרי ניקיון, אמבטיות ממושכות הכוללות קרצוף יסודי, שימוש בבשמים ולבישת בגדים סינטטים גם כן עלולים לגרום לתגובתיות של העור.

 

איך אדע אם יש לי אסטמה של העור?

ניתן לזהות אטופיק דרמטיטיס על פי התסמינים הבאים –  פריחה עורית, גירודים בגוף וכתמים אדומים המופיעים בתקופות על פני העור ולעיתים מחמירים לכדי שלפוחיות וגלדים. לעיתים, כאשר המצב מחמיר והופך כרוני ומתמשך ייתכן כי העור יתעבה ויסגל לעצמו גוון חום-אדמדם.

 

במי המחלה השקופה פוגעת?

אטופיק דרמטיטיס נפוצה בעיקר בקרב תינוקות וילדים וברוב המקרים תופיע אצל פעוטות רכים ולפחות לפני גיל 5 אך עלולה להופיע בכל גיל, גם אצל אנשים מבוגרים. לצערנו כמעט חצי מהילדים אשר לוקים במחלה ממשיכים לסבול ממנה גם לאחר גיל המצוות.

 

איך נקל על עצמנו?

יתכן כי שינוי תזונתי ישפיע לטובה על גופכם, השתדלו לצמצם אכילת מוצרים מתועשים או בעלי פוטנציאל לאלרגיה כגון – חלב, ביצים, בוטנים, גלוטן וכדומה. תופתעו לגלות עד כמה הגוף שלכם זקוק לשינוי תזונתי נכון עבורו אז אל תחששו לבחון גבולות ותגובות. בנוסף, כדאי לשמור על עורנו לח על מנת למנוע יובש וגרד ולהתקלח בצורה נכונה ועדינה – לא להשתמש במוצרי ניקיון חזקים ולא לשפשף בחוזקה את עורינו עם המגבת.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, אטופיק דרמטיטיס, או בשמה הנפוץ יותר – אקזמה/אסטמה של העור, גורמת גירודים בגוף, כתמים אדומים, יובש, זיהומים ואף עלולה להחמיר למקרים קיצוניים יותר. הקפידו לשמור על עורכם לח ונקי מזיהומים, התקלחו בעדינות ושמרו על העור שלכם מפני חומרי ניקוי קשים. אל תחששו לפנות לרופא במקרה של החמרה וכמובן אל תהיו שאננים – זו אינה מחלת ילדים בלבד.

אטופיק דרמטיטיס

באותו נושא
kamagra
יתרונות וחסרונות של קמאגרה

קמאגרה, תרופה פופולרית לטיפול בהפרעות זקפה, זכתה לתשומת לב משמעותית בזכות יעילותה בסיוע לגברים להשיג ולתחזק זקפה. עם זאת, כמו כל תרופה, חשוב לשקול את

קרא עוד »
עקיצות פשפשים
7 דרכי טיפול בעקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים יכולות להיות מעצבנות ואי נוחות להפליא, ולגרום לאדמומיות, גירוד ולעיתים אפילו לנפיחות. למרות שמניעה היא האסטרטגיה הטובה ביותר למנוע עקיצות פשפשים, הן עדיין

קרא עוד »