חיפוש

איזה מחלות מזכות ברישיון לקנאביס רפואי?

בשנים האחרונות יותר ויותר חולים מקבלים אישור לקנאביס רפואי. למרות שהיחס לנושא עוד לא לגמרי מוסדר בחוק הישראלי, כיום רופאים נוטים להקל יותר בקבלת האישורים הללו מתוך הבנה שהם יכולים להקל בצורה משמעותית על סבלם של חולים רבים. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין האם המחלה שלכם תזכה אתכם בקבלת רישיון לקבלת קנאביס, ואיך מומלץ לצרוך אותו.

 

קנאביס רפואי וקבלת רישיון

קנאביס רפואי הוא כינוי למגוון רחב של חומרים שמופקים מצמח הקנאביס. אם שאלתם את עצמכם מה זה CBD, את התשובה היא שגם הוא עונה להגדרה של קנאביס רפואי. המטרה המרכזית של כל אותם חומרים היא לא בהכרח לרפא את המחלה שממנה סובל מי שמקבל את הרישיון אלא להקל במעט על הכאבים שלו. קבלת הרישיון דורשת מכם בדיקות רפואיות וחתימה של רופא בעל סמכות.

קנאביס רפואי וקבלת רישיון

 

תסמונת בל

המחלה הראשונה שמזכה אתכם בקנאביס רפואי ועליה נדבר היא תסמונת בל. מדובר על תסמונת לא מאוד נדירה, כאשר התופעה המרכזית בה היא פגיעה בעצבי הפנים בצד מסוים שלהם. ההשפעה המיידית של הפגיעה הזו היא עיוות של מראה הפנים, אולם בדרך כלל גם נלווים אליה כאבים לא מעטים. זו בדיוק הסיבה שמי שלוקה בתסמונת הזו מקבל קנאביס רפואי שיקל במעט את סבלו.

 

כאבים כרוניים

תחת ההגדרה של כאבים כרוניים עומדים הרבה מאוד דברים. כאבים בשרירים שנובעים מבעיה רפואית, מיגרנות כבדות שהרופאים מבינים מה בדיוק הגורם להן, כאבים כתוצאה ממחלות, ולמעשה כל כאב כרוני שאפשר להבין למה הוא נגרם יכול לזכות אתכם ברישיון לקנאביס רפואי. גם כאן חשוב להבין שהקנאביס אינו נועד כדי לטפל במחלה אלא פשוט כדי לגרום לכם להרגיש קצת יותר טוב.

 

מחלות סרטניות

חולי סרטן מתמודדים עם סבל רב, שלא פעם גם מקשה עליהם להמשיך את הטיפול במחלה. רישיון לקנאביס רפואי הוא אחת הדרכים שלהם לקהל במעט על הסבל הזה. חולי סרטן מקבלים בדרך כלל רישיון בצורה קלה יותר מאשר במקרים אחרים, כיון שהסטטוס של חולה סרטן מקל עליהם בקבלת הרישיון.

 

מחלות בתחום הנפש

בניגוד לכל המחלות עליהן דברנו עד עכשיו והן כולן מחלות גופניות, בשנים האחרונות העולם הרפואי מבין את היתרון הגדול שיש לקנאביס רפואי גם בתחום הנפש. עבור מי שסובלים מדיכאון קליני, סכיזופרניה ועוד שלל מחלות נפש אחרות הקנאביס יכול לחולל פלאים. גם הם יהיו זכאים לאחר בדיקה של רופא לקבל אישור לקנאביס רפואי.

 

לסיכום

עולם הרפואה הבין בשנים האחרונות עד כמה קנאביס רפואי יכול להשפיע לטובה על מצבם של חולים במחלות שונות. אם גם אתם סובלים מאחת המחלות שעליהן דברנו, רישיון לקנאביס רפואי הוא משהו שאתם אמורים לקבל. חשוב להתייעץ עם הרופאים על המינון שאותו כדאי לקחת ועל הדרך שמומלץ לצרוך בה את הקנאביס.

מחלות בתחום הנפש

באותו נושא
ויאגרה
מה היא קאמגרה?

קמגרה היא תרופה המשמשת לטיפול בהפרעות זיקפה אצל גברים. מדובר בגרסה גנרית של תרופת המותג הפופולרית והמוכרת – ויאגרה. מנגנון הפעולה של הקאמגרה עובד על

קרא עוד »