חיפוש

איך בוחרים מטפל סיעודי?

מבוגרים בגיל השלישי לרוב נמצאים במצב שהם כבר לא יכולים לדאוג לעצמם, או מתקשים לבצע פעולות שביצעו בצעירותם. להתבגר זה תמיד עצוב ולא נעים, אך בעזרת מטפל סיעודי איכות חייו של הקשיש יכולים להשתפר משמעותית.

למעשה כאשר בוחרים להשכיר את שירותיו של מטפל סיעודי, אנו מפקידים את איכות החיים והפונקציונליות של החשובים לנו מכל, לכן בחירת מטפל סיעודי היא קריטית. אז איך בוחרים מטפל סיעודי? ומה חשוב לקחת בחשבון?

 

מי זקוק למטפל סיעודי

למעשה, מי שזקוק למטפל סיעודי שלא יכול לעשות פעולות, או קשיש שמתקשה מאוד בתפקוד בסיסית. למעשה יש כמה סוגים של ליווי, ישנם מטפלים המגיעים רק לכמה שעות ביום ויש מטפלים שנמצאים במשך 24 שעות עם אותו אדם. יש כמה רמות של תלות של אותו אדם הצריך את הטיפול, כאשר יש אדם אחר שיצטרך טיפול סיעודי חלקי ויש אחר שיצטרך טיפול סעודי מלא לאורך כל שעות היממה.

 

מטפל סיעודי – מה צריך לקחת בחשבון

כאשר אנו בוחרים מטפל סיעודי אסור לנו להקל ראש. מדובר על אדם שאנו צריכים לסמוך עליו, מאחר ואנחנו מפקידים בידיו את הטיפול של האנשים החשובים לנו מכל. כמובן שאי אפשר לדעת מיד על ההתחלה הכל על המטפל, אך חשוב לשים לב לכל הפרטים והסימנים מסביב.

אנו נאלצים לסמוך על המטפל הנבחר שידאג לצרכים של האנשים שאנו אוהבים מכל והוא זה שידאג לרווחה של בני המשפחה. חשוב לקחת בחשבון כמה דברים חשובים כמו: מגדר, שפה, כוח פיזי, תכונות אופי וכימיה. כאשר בוחרים את המטפל חשוב לעשות לו ראיון עבודה ולקבל עליו המלצות מאנשים או ממקורות שאתם סומכים עליהם.

 

הפרמטרים החשובים בבחירה

כאשר בוחרים מטפל, קודם כל חשוב לשים לב למגדר על מנת להתאים למטופל בעיקר בגלל האינטימיות שכרוכה בטיפול וסיעוד. לאחר מכן, צריך לשים לב שאפשר לתקשר אתו באותה שפה, מאחר ותקשורת זה דבר מאוד חשוב למערכת היחסית בין המטופל למטפל.

כאשר משכירים את שירותיו של עובד זר למשל, חשוב להבין האם מטפל מדבר באותה שפה וכך המטופל יכול לתקשר בקלות ולהסביר מה רצונו. הפרמטר הבא הוא מעט חמקמק, אך אפשר לשים לב לאופי המטפל באמצעות שיחה קצרה שהיא ראיון העבודה ולהבין קצת יותר על האופי שלו על בסיס התשובות שלו ולקבל מעט מושג עליו.

חשוב לערוך ראיון עבודה ותיאום ציפיות ביניכם ובין המטפל ולקבל עליו המלצות מאנשים או גורמים שאתם סומכים עליהם. כימיה הוא גם פרמטר חשוב, שאותו ניתן פשוט להרגיש באוויר.

 

לסיכום

מטפל סיעודי הוא אותו אדם שאנו מפקידים בידיו את האהובים עלינו מכל וחשוב מאוד שזה יהיה מישהו שנוכל לסמוך עליו שייתן את הטיפול הטוב ביותר ליקירינו. חשוב שהמטפל ידע לתקשר עם המטופל בצורה שהמטפל יבין את צרכיו, שיהיה לו אופי נעים ונוח ולערוך לו ראיון עבודה ותיאום ציפיות לשני הצדדים.

טיפול סיעודי

באותו נושא
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »