חיפוש

איך בוחרים מפעיל ליום הולדת

פעם ימי הולדת היו דבר פשוט, הילדים היו נפגשים, משחקים במשחקים, שרים שירי יום הולדת ואוכלים עוגה. היום הציפייה ליום הולדת מרגש ומעניין עולה ורוב הילדים מעוניינים ביום הולדת מיוחד שייזכר בעיני חבריהם לכיתה. תוכלו כמובן לתכנן יום הולדת מקורי בעצמכם, אך הורים רבים מעדיפים לחסוך לעצמם את כאב הראש או מרגישים שאינם יצירתיים מספיק, ולכן מעדיפים לקחת מפעיל ליום ההולדת. מפעיל ליום הולדת אכן ייתן חופש רב להורה, אך כיצד תבחרו מפעיל? מהם הדברים שכדאי שתדעו לפני שאתם מתחילים לחפש?

 

הבינו את הגבולות והמגבלות שלכם מראש

ישנם כמה קווים מנחים שכדאי שתקבעו לכם לפני שאתם בכלל מתחילים לחפש. הקו הראשון הוא התקציב – בררו עם עצמכם כמה כסף אתם מתכוונים להשקיע בבחירת מפעיל ליום הולדת וכך תדעו גם לסנן בין המפעילים עוד לפני שתפנו אליהם. חשוב לזכור שהתקציב כולל לא רק את ההפעלה עצמה אלא את כל הוצאות יום ההולדת כמו עוגה, כיבוד או השכרה של מקום לחגיגה.

הקו המנחה השני הוא גודל האירוע, בחירת מפעיל יכולה להיות מושפעת בהתאם למספר המשתתפים בין אם מדובר ביום הולדת רב משתתפים או ביום הולדת למספר קטן של ילדים. בדרך כלל כאשר תחפשו מפעיל, המפעיל יציין לכמה אנשים מתאימה ההפעלה והאם יש מינימום ומקסימום של משתתפים.

דבר חשוב נוסף שכדאי לדעת לפני בחירה של מפעיל הוא תנאי השטח, היכן תתרחש מסיבת יום ההולדת? מפעילים מסוימים יצטרכו להתאים את ההפעלה או לא יוכלו לבצע אותה אם היא בתוך מבנה או לחלופין בחיק הטבע.

 

נסו לשתף ולערב את הילד בתכנון

לאחר שקבעתם גבולות חשוב לנסות ולהבין גם את רצונות הילד. ילד המעורב בתכנון מסיבת יום ההולדת שלו ירגיש שהמסיבה היא אפילו עוד יותר שלו. הפיכת הילד לחלק מהתהליך תחזק את השייכות שלו לאירוע ותגרום לו להרגיש גאווה וסיפוק עצמי.

איך אפשר לעשות זאת? נסו לחשוב על דברים שהילד אוהב ומהם התחביבים שלו. אם הילד אוהב במיוחד בעלי חיים אולי אפשר לחפש מפעיל המשלב בעלי חיים בהפעלה שלו, או לדוגמה ילד המעוניין להיות קוסם יכול ליהנות ממופע קסמים והמפעיל אפילו יכול לנסות לשלב אותו במופע.

 

בדקו המלצות וניסיון קודם

אחרי שנעשה תיאום ציפיות עם הילד הגיע הזמן לחפש מפעיל ליום הולדת, אך לפני שאתם מדברים ישירות עם המפעיל כדאי שתנסו לקבל קצת רושם עליו מאנשים אחרים. ההמלצות הטובות ביותר הן ההמלצות מאנשים שאתם מכירים, אך לא תמיד תוכלו למצוא כאלה.

במידה ואתם לא מכירים מישהו שתוכלו להתרשם מההמלצות שלו, תוכלו להיעזר בהמלצות מהאינטרנט ודירוגים באתרים השונים. לאחר מכן כאשר תשוחחו עם המפעיל נסו להבין מה הניסיון שלו ולעשות תיאום ציפיות בהתאם לקווים המנחים שלכם ורצונות הילד.

 

שלט יום הולדת

באותו נושא