חיפוש

איך לבחור משרד אדריכלות לפרוייקטים גדולים

פרוייקטים גדולים באדריכלות דורשים מחשבה רבה.

לכן כמעט תמיד הם יונחו בידם של משרד אדריכלות ולא אדריכל פרטי.

עם זאת, ישנם לא מעט משרדים, וקשה לבחור ולדעת מה המשרד שהכי יתאים לפרוייקט הספציפי אותו אתם צריכים.

לכן, הכנו בעבורכם הסבר מפורט העוזר לבחור משרד אדריכלות לפרוייקטים גדולים

 

מה הדגש באדריכלות

אדריכלות היא לא רק תכנון. היא מעין אומנות. זהו הליך לא פשוט המשלב חישובים ביחד עם אסתטיקה וניסיון לענות על צורך. אדריכלות של פרוייקטים גדולים הופכת אפילו למסובכת יותר לאור העובדה שנוספים יותר משתנים התלויים אחד בשני. בדיוק בגלל הקושי בפרוייקטים גדולים, חשוב לבחור משרד אדריכלים שהוא לא פחות ממצוין.

 

שלב ראשון – התרשמות מפרוייקטים קודמים

במשרדי האדריכלות חשובה מאד המיומנות. ומיומנות רוכשים רק לאחר מספר פרוייקטים. לכן, כשאתם מסתכלים על פרוייקטים אתם בודקים שני דברים:

  1. בדיקת מיומנות – ככל שמוצגים לכם פרוייקטים בסדר גודל הדומה לשלכם תוכלו להיות בטוחים יותר במשרד האדריכלים אליו אתם הולכים. הדבר מראה על כך שכבר יש למשרד האדריכלים את הניסיון הדרוש לצורך ביצוע פרוייקט כמו שלכם.
  2. בדיקת סגנון – לעיתים לשרדי אדריכלות יש סגנון מסויים, וזה לא בהכרח הסגנון אותו אתם מחפשים. הסתכלות על פרוייקטים מהעבר תאפשר לכם לקבל תמונה כללית על הסגנון של המשרד ובנוסף תעזור לכם לקבל השראה.

 

שלב שני – הבנה כיצד יעבוד הקשר בינכם לבין המשרד

לעיתים במשרדי אדריכלות גדולים אין קשר אישי בין הלקוח למשרד, וכך נופלים פרטים חשובים בפרוייקט. חשוב מאד לבדוק לפני האם המשרד ממנה אדם שאחראי על הפרוקייט שלכם בצורה בלעדית. הדבר יגרום לכך שיהיה לכם למי לפנות במקרה של בעיה והפוך, הוא ידע שאם יש בעיה הוא זה שצריך לטפל בה והאחריות עליו.

 

שלב שלישי – פרקטיות המשרד

כפי שאמרנו, לעיתים אדריכלות נתפשת כאומנות. אך, חשוב לשלב גם את החלק הפרקטי בתוך האסתטיקה. משרד שלא מציע לכם הצעות פרקטיות, לא עושה את תפקידו כמו שצריך. אם לדוגמה אתם בונים משרד חדש, ולא מבינים האם יהיה מקום לכסא ושולחן לכל עובד, כנראה יש בעיה בפרקטיות של המשרד שבחרתם.

אין הדבר אומר שלא צריך לחשוב על אסתטיקה. הדבר היחיד שזה אומר זה שחשוב לשים לב ששני הדברים משתלבים בד בבד בתכנון, ותכונה אחת לא מאפילה על השנייה.

 

שמירה על החוקים

שימו לב שבפרוייקטים גדולים לעיתים יש צורך בהיתרים ואישורים ממשרדים ממשלתיים. ודאו שהמשרד עובד לפי הנהלים האלו. אם המשרד לא עושה זאת, אתם עלולים להסתבך, ואף לעבור הליך פלילי – סיטואציה לא נעימה שיכולה להימנע בקלות. לכן וודאו עם המשרד שבחרתם שהוא אכן עובד לפי כל החוקים והנהלים המחייבים בתחום הבניה והשיפוץ בישראל.

חדר אוכל

 

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »