חיפוש

איך לבחור נוזל אידוי שישמש אתכם לאורך זמן

במידה ובחרתם לעבור לסיגריה אלקטרונית, ממניעים אידיאולוגיים או ממניעים בריאותיים, חשוב לדעת כי המסע לא נגמר רק בבחירה זו.

שמן המנוע של הסיגריה האלקטרונית הוא נוזל האידוי שבה ולכן נרצה לבחור בזהירות יתרה איזה חומר נאדה.

הסיגריה אלקטרונית אכן מספקת לאלו הבוחרים בה חווית משתמש דומה אך נעימה יותר מזו של הסיגריה הקלאסית. יחד עם זאת, על מנת שזו תכיל את כלל היתרונות הגלומים בשימוש בה חשוב לתת לבחירת נוזל האידוי, שמניע אותה, את תשומת הלב הנדרשת. בחירה בנוזל אידוי שלא מתאים למכשיר או למטרת השימוש במכשיר יכולה להוביל לחוויה לא נעימה, ואף לתקלות במכשיר.

 

מה זה נוזל אידוי?

לפני שאנו בוחרים נוזל אידוי למכשיר שלנו חשוב שנדע באופן הבסיסי ביותר ממה הוא מורכב היות והמינונים השונים בין המרכיבים ישפיעו בהתאם על חווית המשתמש לטווח הקצר והרחוק.

נוזל האידוי מכיל שני סוגי חומרים, אשר שניהם מצויים בשוק גם במוצרים קוסמטיים, תרופות, מוצרי מזון, ועוד. הרכיב הראשון הוא פרופילן גליקול (PG), וחומר זה מספק את תחושת הצריבה המוכרת לנו בעת עישון סיגריה רגילה. חומר זה דליל יותר באופן יחסי למרכיב השני והוא גליצרין צמחי (VG) הצמיגי יותר, המעניק טעם מתקתק יותר.

רמת המינון יכולה להשתנות בנוזל בין השניים, וזאת לפי בחירתנו, ובהתאם לבחירה זו גם נוצרת חווית המשתמש הרצויה. חשוב לציין כי את כלל מכשירים, הנוזלים השונים, ואף ההתייעצות בנושא זה ניתן להשיג ב- www.classcig.co.il.

 

רמת הניקוטין

כפי שציינו רבים רוצים לעבור לסיגריה האלקטרונית על מנת שיוכלו אט אט להיגמל מעישון בכלל. בהתאם למטרה זו גם ייקבע סוג הנוזל שיקנו היות ובתוך כל נוזל ישנה גם מידת מה של ניקוטין, והוא החומר הממכר אותו אנו מכירים מהסיגריה הקלאסית. מאדה זה יוכל לבחור נוזל המכיל כמות ניקוטין קטנה ועם הזמן אף יוכל אף להמשיך ולהקטין את כמות הניקוטין עד כדיי אפס.

 

איך אדע לבחור את הנוזל הנכון עבורי?

השימוש בסיגריה אלקטרונית לרוב נחלק בין שתי מטרות ולכן בהתאם למטרה זו גם ייקבע סוג הנוזל שנקנה. כאמור, חלק גדול מן המשתמשים מעשנים את הסיגריה האלקטרונית על מנת להיגמל מעישון בכללי וזו מהווה עבורם תחליף נוח, ירוק, וזול יותר אשר ניתן לשלוט במינונו. לעומת זאת, רבים אחרים נהנים מעצם פעולת האיוד עצמה שקורית בעת העישון ואף קיבלו הם את הכינוי מאיידים (Vapers).

למרות שהמטרות כאן הן שונות חשוב לזכור ישנו אלמנט שלישי והוא חווית המשתמש. בין אם אנו מאיידים לשם ההנאה או לשם גמילה, חווית העישון עצמה משתנה בין אדם לאדם ואינה בהכרח קשורה לרמת הניקוטין המצויה בחומר האידוי. לכן, על מנת שנוכל לייצר חוויה דומה לזו אשר אנו רגילים לחוות בעת עישון סיגריה רגילה, נדאג לבחור את נוזל האידוי הנכון.

 

פרופילן גליקול

כפי שציינו נוזל זה הוא דליל ביחס לגליצרין הצמחי. חומר זה מעניק למאדה את תחושת הצריבה הדומה לזו שיש בעת עישון סיגריה רגילה, והמעשנים הכבדים יותר לרוב יבחרו בנוזל אידוי בעל אחוז GP גבוה יותר על מנת לחוש זאת. חשוב לציין כי בגלל שהחומר דליל יותר, הוא מייצר בעת האידוי פחות עשן.

 

גליצרין צמחי

חומר זה, כאמור, הינו סמיך יותר ומאפיין זה מאפשר למאיידים להפיק הרבה יותר עשן ולכן אלו אשר מחפשים חווית אידוי בעלת אדים סמיכים יותר יבחרו בנוזל המכיל רמה גבוהה יותר של VG. חשוב לציין כי חומר זה "יישרף" יותר מהר בעקבות כמות האדים שהוא מפיק ולכן סביר כי תידרשו לחדש אותו בתדירות גבוהה יותר.

 

נוזלים בטעמים

נוסף על החומרים הקיימים בנוזל האידוי חשוב לזכור כי נוכל להוסיף על חווית המשתמש, בהתאם לצורך שלנו, על ידי רכישת נוזל המכיל חומרי טעם וריח דוגמת, וניל, מנטה, דברי מתיקה, ועוד רבים אחרים.

 

איכות הנוזל

שימו לב כי נוסף על כלל המאפיינים שציינו עד כה, חשוב לשים לב ולרכוש את נוזל האידוי שמתאים לנו מחברה מוכרת וזאת לאחר מחקר והתייעצות. נוזל אידוי שאינו איכותי יכול להביא לכך שתאיידו חומרים מזיקים שאף יהרסו את הסיגריה האלקטרונית.

 

לסיכום

הבנו כי בחירת נוזל האידוי חשובה כמעט באותה מידה כמו הבחירה לעבור לאידוי סיגריה אלקטרונית על גביי עישון סיגריה רגילה. בחירה נכונה של נוזל האידוי משרתת את מטרתנו בין אם זה חווית אידוי או הרצון להיגמל. יחד עם זאת, בשני המקרים האלו, בחירת נוזל האידוי מספקת לנו חווית משתמש לצד מילוי מטרותינו ובכך אנו מקבלים גם תמורה לכספנו. חשוב לזכור לרכוש נוזל אידוי מחברה איכותית ובהתייעצות מראש במידה ויש לנו ספק.

 

שורה של סיגריות

באותו נושא
איש צילום
חצובות לצלמים מקצועיים

זקוקים לחצובה מקצועית? בפוטו נגבה תוכלו לרכוש חצובות מקצועיות מבית סומיטה האיכותיות לצילומים מרהיבים. באתר החנות תוכלו למצוא חצובות במספר דגמים לבחירתכם, לקנות במקום או

קרא עוד »
חדר
6 פריטי חובה לכל משרד

גם בעידן המודרני, ציוד משרדי הינו נצרך ושימושי למדי. למעשה, דווקא בעת המודרנית, משרד לא יוכל להתנהל ללא המעטפת הטכנית הנדרשת. ישנו ציוד משרדי אשר

קרא עוד »
בית פרטי
הכירו את קדמה סולאר

ניצול אנרגיה סולארית הינה תחום חדשני המנצל את השמש כמקור אנרגיה מתחדש לניצול עבור יצירת אנרגיה תרמית וכן להפקת חשמל. חברת קדמה סולאר מספקת ומתקינה

קרא עוד »
קופסה
מה כרוך באריזה ממוחשבת?

יש לכם מוצר מדהים ואתם זקוקים לייצור סיטונאי מהיר, איכותי ושגם יהיה אסתטי ונאה, אך מהר מאד אתם מבינים שהמוצר שלכם חריג בגודל שלו, בצרכי

קרא עוד »