חיפוש

איך לבחור ספר מומלץ לקריאה

בעולם בו יוצאות סדרות איכותיות בקצב מסחרר, בעולם בו כמעט כולנו רוצים את הדברים מהר וללא הרבה מאמץ, יש שאומרים שכבר כמעט ואין מקום לספרים. ההפך הוא נכון, ספרים טובים לנו לדמיון, ליצירתיות וישנם אשר ייטענו שלא ניתן להגיע לקשר עמוק שבין הקורא לדמות כאשר מדובר על הקשר בין צופה לדמות. כעת, כשאנחנו בטוחים שאנו מעוניינים לקרוא, איך מוצאים ספר מומלץ לקריאה?

 

איפה מוצאים ספרים בכלל

ראשית, כמובן שעדיין קיימות חנויות ספרים ברחבי הארץ. ניתן למצוא כמעט בכל מקום, להיכנס, לחוש באווירה השקטה וריח הספרים החדשים. שנית, כמו כל דבר כיום, ניתן להזמין באינטרנט ולקבל את הספר עד הבית! ישנם שלל אתרים בהם ניתן למצוא את הספרים ולהזמינם, כגון אתרים חנויות הספרים, ואתרי הוצאות הספרים. למשל, ניתן למצוא ספרים מומלצים באתר כנרת זמורה דביר ועוד.

 

איך בוחרים ספר מומלץ

לבחור ספר יכול להיות אומנות בפני עצמה. אינכם רוצים לבזבז כסף על ספר שלא תתחברו אליו, וגם לא לבזבז זמן בהתחלת קריאתו לשווא. ובכן, לפניכם מספר טיפים שנאספו במיוחד בשבילכם, כדי שתבחרו את מה שמתאים לכם ותוכלו לרכוש את הספר הנכון והמומלץ ביותר.

 

שאילת מוכר/ת

במידה ואתם בחנות הספרים פיזית – בחנויות הספרים המוכרים אינם נמצאים שם רק כדי להעביר את הספר במחשב ולקבל מכם את התשלום. יש להם ידע והם שם כדי להמליץ, לספר ולמצוא לכם את הספר הנכון. להם תוכלו להגיד בגדול מה אתם אוהבים ומחפשים והם ינסו לנווט את המידע ולמצוא לכם את הספר הנכון.

 

ביקורות

ניתן למצוא בשלל אתרים באינטרנט וגם בעיתון ביקורות ספרים. ישנם ביקורות של מבקרים מקצועיים אשר מתפרנסים אך גם ניתן למצוא דעות של אנשים כמוכם שפשוט קראו את הספר מסיבה כזו או אחרת ויש להם דעה בנושא. בעזרת דעות של אחרים תוכלו להבין האם הספר מומלץ, איזו חוויה צפויה לכם ובמה הוא באמת עוסק.

 

לשאול חברים

אם חבריכם או מכריכם אוהבים לקרוא, כדאי לשאול אותם ולבקש שימליצו לכם על ספר טוב שמתאים לכם. במיוחד אם אלו חברים או בני משפחה שאתם סומכים על הדעה שלהם, או שהם לרוב אוהבים את הספרים שגם אתם אוהבים. בחירה לפי ז'אנר או סופר. ספרים מתויגים לפי מספר נושאים – למשל עיון, מתח, דרמה וכדומה. גם אם אתם בחנות עצמה או שאתם באתר מסוים, תוכלו להגיע לאזור שמאגד את הספרים שכולם חלק מהז'אנר האהוב עליכם. אותו דבר אם יש לכם סופר ספציפי שאתם אוהבים ומתחברים אליו.

לסיכום

לסיכום, על מנת למצוא ספר מומלץ יש להיכנס לאחד משלל האתרים או חנויות הספרים הרבות שקיימות. שם תוכלו לשאול את המוכר/ת ולחפש לפי הז'אנר האהוב עליכם. חפשו בביקורות ספרים או שאלו חברים על מנת למצוא את הספר המומלץ והנכון לכם ביותר.

ילדה קוראת ספר בפארק

באותו נושא
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »