חיפוש

איך להיות הורה טוב יותר בעזרת NLP

בין אם אנחנו מדברים על ספורט, עסקים או הורות, ודאי שמעתם סיפורי הצלחה רבים על האופן בו שיטת NLP סייעה לאנשים לשפר את המיומנויות הבין אישיות שלהם ולהשיג צמיחה בחייהם האישיים.

NLP היא טכניקת אימון אישי החוקרת התנהגויות ודפוסי חשיבה של אנשים מצליחים והופכת מודלים של מצוינות אישית, לאסטרטגיות שאנשים אחרים יכולים לשכפל ולהטמיע בחייהם הם, כדי ליהנות מאותה הצלחה.

במאמר שלפניכם נסביר על עיקרי שיטת ה – NLP, על הפתרונות שהיא מציעה בתחום ההורות, ואף נחלוק עמכם מספר טיפים שיסייעו לכם להפוך להורים טובים יותר, על בסיס עקרונות ה – נ.ל.פ. שנתחיל?

 

שיטת NLP – במה מדובר?

לפי האתר של ערן שני, האותיות הלועזיות NLP הינן ראשי תיבות של המונח Neuro Linguistic Programming.
התרגום החופשי של מושג זה לעברית, הוא "ניתוב עצבי לשוני". או "ניתוב נוירולוגי לשוני".
הנחת היסוד של מי שמתרגל את שיטת ה – נלפ הידועה או מאמן אחרים באמצעותה, היא כי המציאות בה אנו חיים, הינה מציאות סובייקטיבית לכל אדם. פירושו של דבר היא כי מדובר בתפיסת מציאות שנובעת מנקודת המבט הספציפית הייחודית לכל אדם באשר הוא, כתלות בחוויות החיים והמאפיינים האישיים של אותו אדם.

בהתאם לקביעה זו, מה שמייצר את הרגשות ודרכי ההתנהגות של כל אחד מאיתנו, אלו דפוסים פנימיים וחוויות אישיות אותן צברנו לאורך חיינו. זאת, בין אם מדובר בחוויות אישיות שאנו זוכרים במודע, ובין אם לא – גישת ה – NLP נשענת על האמונה כי ההרגלים והתגובות של כל אדם למצבים בהם הוא נתקל ביומיום שלו, לצד חלק ניכר מדפוסי התקשורת שלו עם הזולת, נובעים למעשה מחוויות חיים מעצבות. מכאן ניתן להסיק כי ככל שאדם ייטיב להבין את הגורמים להתנהגות ולתגובות שלו למצבים שונים, כך הוא ישכיל לשלוט בתגובות הללו ובעזרתן גם על מערכות היחסים שלו עם האנשים בסביבתו.

 

אילו פתרונות מציעה שיטת ה – NLP בתחום ההורות?

חלק מן היתרונות עליהם מדווחים הורים שלמדו לעשות שימוש בכלים מעולם ה – NLP בחייהם, כוללים:

  • גמישות משופרת בתקשורת עם הילדים על ידי הבנת אופן פעולתו של המוח
  • הידע כיצד לשפר מערכות יחסים ביתר קלות וללא מאמץ
  • הסתכלות חיובית יותר על החיים והלך רוח פרואקטיבי (יוזם)
  • היכולת להתגבר על רגשות שליליים במהירות ולהיות בשליטה על המחשבות וההתנהגויות שלנו כהורים
  • מיומנויות אימון משופרות (הורות היא סוג של אימון אישי, אחרי הכל)
  • יותר סבלנות, קבלה ויכולת הבנה במצבים מאתגרים מול הילד
  • ביטחון עצמי רב יותר והערכה עצמית משופרת כהורה וכמודל לחיקוי לילדים

 

מה מייחד את שיטת ה – NLP לעומת הדרכה הורית בשיטות אחרות?

כיום, מיליוני הורים ברחבי העולם שרוצים לשפר את מערכות היחסים שלהם עם ילדיהם פונים לשיטת ה – NLP בגלל אופיה המעשי: הם מקבלים כלים ומיומנויות שניתן ליישם מיד כדי לנהל את עצמם ואת ילדיהם טוב יותר. דבר מכריע אחד שההורים צריכים להבין תחילה הוא שבמערכת היחסים עם ילדיהם הם אינם יכולים להישאר אותו אדם שהם היו עד כה, ולצפות לתוצאות שונות או שילדיהם ישתנו מעצמם באורח פלא. הורים צריכים לבחון את דפוסי השפה, ההתנהגויות, ההרגלים והלך הרוח שלהם ולזהות מה עובד ומה לא, כשמדובר בהתמודדות עם ילדים. משם, הם יכולים להתחיל לבצע שינויים קטנים, בהדרגה ולבדוק איך השינוי עובד. אם המשוב שמתקבל הוא חיובי, הם יכולים להמשיך. אם השינוי לא יניב את התוצאות הצפויות, הם יצטרכו לנסות משהו אחר.
הייחוד של גישת ה – NLP הוא בעובדה שאף אתגר שתיתקלו בו בתהליך הטיפול אינו נחשב ככישלון, אלא רק משוב שניתן ללמוד ולהחכים ממנו. הדגש הוא לא להתייאש כשמשהו לא עובד, אלא לבצע שינוי ולהמשיך לנסות.

 

באותו נושא
זוג פלוס שתים
איך לשפר את החיבור עם הילדים?

 עם העידן הטכנולוגי שרק הולך ומתפתח בצעדי ענק, קשה שלא להתוודות שהקשר המשפחתי הולך ונהיה קשה יותר, וילדים רבים מתנתקים מפעילויות חברתיות בקרב המשפחה, משום

קרא עוד »