חיפוש

איך להתמודד עם נזילות בבית

אין דבר יותר מעצבן מלקום בבוקר ולגלות נזילה בכל מיני מקומות בבית, שהרי הנזילה מביאה איתה גם עובש, סירחון, לכלוך, קור ואף יכולה לגרום לבני האדם ולבעלי החיים הגרים בבית לחלות במחלות, אז איך

מתמודדים עם נזילות בבית?

 

איתור הנזילה

אם צצים לכם פתאום כתמי מים על הקירות, אם ישנה נזילה מכלים סניטריים או שאתם מגלים בדופן החלון שלכם מים, כנראה שיש לכם נזילה. כדי להיות בטוחים שאכן מדובר בנזילה סגרו את כל הברזים בבית כולל השיבר (זהו ברז המים הראשי של הבית). עליכם להסתכל על שעון המים ולבדוק האם הפרפר האדום ממשיך להסתובב באיטיות. אם זה אכן מה שקורה סימן שישנה נזילה בבית. עוד אופציה לבדיקה היא לרשום לפני שאתם הולכים לישון את כמות המים הנצרכת שמופיעה על שעון המים. בבוקר למחרת לכו דבר ראשון אל השעון (לפני שאתם פותחים את הברזים בבית) ובדקו האם הכמות השתנתה. אם השתנתה כנראה שאכן מדובר בנזילה.

חשוב מאוד לבצע איתור נזילות כמה שיותר מוקדם. ככל שתגלו אותה יותר מוקדם ככה יהיו נזקים פחות גדולים לתשתיות הבית והטיפול בה הרבה פחות מורכב והרבה יותר קל. עוד סיבה למה חשוב לאתר את הנזילה בזמן כי ככל שהנזילה יותר קשה ומורכבת, כך גם הטיפול יהיה קשה ומורכב והמחיר שלו יעלה יותר.

 

אילו דברים יכולים לגרום לנזילה?

נזילה מהניאגרה – לפעמים המצוף שבניאגרה אינו סגור עד הסוף וכתוצאה מכך ישנה נזילת מים. עוד אופציה שיכולה להיות מהניאגרה היא שחיקה ממושכת של האטמים בניאגרה. כדי לאתר את הנזילה הזאת צריך לבדוק האם שומעים קולות מים שמגיעים מצינור המים שנכנס למיל ההדחה.

נזילה במקלחת – ישנה אופציה של נזילה המגיעה מהטוש שבמקלחת. רוב הפעמים זה כתוצאה מברז פגום שממשיך להזרים מים ובגללו יש טפטוף מים קבוע המשאיר סימני רטיבות על הרצפה של המקלחת

נזילה מצינור או ממתאם חלודים – צנרת מים עשויה ממתכת, וככל שעוברות השנים עלולה להיווצר קורוזיה והיא גורמת לסדקים בצינור או במתאם. כאשר יש חשש לדבר כזה צריך לחפש סימני רטיבות בצנרת.

נזילה מהדוד שבבית – לפעמים יכול להיות פיצוץ בצינור מים המחובר אל הדוד. זה יכול לקרות אם יש בעיות בדוד ישן במיוחד. החיסרון בנזילה בתוך דוד זה שבדרך כלל הדוד מוסתר בתוך מקום ייעודי לו ואז קשה לראות שאכן מדובר בנזילה. מומלץ לבצע כל כמה זמן בדיקה ולראות שהכל בסדר עם הדוד.

נזילה ממכונת הכביסה – לפעמים החיבור של הצינור אל מכונת הכביסה לא תקין. זה יכול לקרות אם ביצעו התקנה לא מקצועית או שישנה סתימה. אפשר לדעת אם יש נזילה כאשר בודקים את הרצפה ליד מכונת הכביסה ורואים שהיא לא רטובה.

נזילה מברז – אם יש ברז מטפטף הוא יכול לגרום לבזבוז של המון ליטרים של מים ביום ולכן חשוב לבדוק את כל הברזים ולראות שאין שום דליפה מהם.

 

איך מתקנים את הנזילה?

חשוב להתייעץ קודם כל עם איש מקצוע שמבין באיתור נזילות ויוכל לעזור לכם לאבחן את הבעיה. לא מומלץ לעשות דברים לבד אם אין לכם מספיק ידע בנושא, אתם רק עלולים להרוס. אם מדובר בנזילה בשירותים תוכלו לתקן אותה לבד, כמובן לאחר שאיתרתם את מקור הנזילה. תוכלו להחליף אותו תוך כדי שאתם מתייעצים עם איש המקצוע או מוכרים בחנות לחומרי בניין או אינסטלציה. אם אינכם מצליחים או שהבעיה קשה ומורכבת יותר ממה שנדמה לכם, הזמינו איש מקצוע.

 

כלי עבודה

באותו נושא
שירותי SEO
יהונתן כהן הוא המפקח

בתור בעלי עסקים או מנהלי חברות, לעיתים אנחנו עלולים להרגיש שהעסק שלנו לא נמצא במקום שבו היינו רוצים לראות אותו. אחת הסיבות המרכזיות לזה היא

קרא עוד »
איש תחזוקה
3 שירותים שמציע אדריכל

  אנו רואים את השמות של האדריכלים חתומים בכניסה לבניינים ועל שלטים גדולים שמוצבים לצד מבנים בבנייה, אבל לא תמיד אנחנו מבינים מה עושה אדריכל

קרא עוד »