חיפוש

איך להתקין כיסאות בטיחות ברכב שלכם?

הקטנצ'יקים הגיעו לעולם ומתחילים לנסוע יחד ברכב, אז לאחר שבדקתם בכל החנויות של כסאות בטיחות שאלתן חברות, סקר שוק ושאלות בפייסבוק מצאתם את האחד! הכיסא המושלם עבורכם. עכשיו רק נשאר להתקין אותו בבטחה שתהיו בטוחים לנסוע לאיפה שתרצו.

 

ריכזנו עבורכם עשרה טיפים להתקנת כיסא הבטיחות ברכב.

  1. בדקו את תוקף הכיסא בעיקר אם קניתם יד שנייה וודאו שאתם עומדים בו עד סוף השימוש המשוער.
  2. לכל כיסא ישנם נתונים שונים – כיוון הנסיעה נגד או עם, משקל וגיל הילד, התקנה באמצעות איזופיקס,  LATCH או חגורת בטיחות. בדקו נתונים אלו ופעלו לפיהם.
  3. בספר הרכב גם נמצאות המלצות היכן כדאי להתקין את הכיסא. שימו לב שברוב הרכבים בניגוד לדעה הרווחת יצרני הרכבים אינם ממליצים להתקין את הכיסא במושב האמצעי ואף אין בהם טבעות איזופיקס.
  4. פנו לעצמכם מקום. החנו את הרכב במקום נוח שתוכלו לעמוד לצידו ללא סכנה של מכוניות עוברות, הזיזו את הכיסא שמולכם קדימה\אחורה שיהיה לכם מרווח נוח לעבוד.
  5. בהנחה ואחד מכם ההורים, סבא וסבתא או מטפלים אחרים נוהגים עם הקטנים לבד ואתם מעדיפים שיהיו קרובים אליכם במושב הקדמי. חשוב מאוד לא לשכוח לנטרל את פעילות כרית האוויר. בשום פנים ואופן אין להושיב ילד מול כרית אוויר פעילה במידה וחס וחלילה קורה משהו והשקיות נפתחות מצב זה מסוכן מאוד לילד\ה שלכם.
  6. היום לא חייבים להסתפק בחוברות ההפעלה שמגיעות יחד עם הכיסא. לכל היצרנים המובילים יש ערוצי YOUTUBE עם סרטונים מפורטים בהוראות התקנה מדויקות לכל כיסא.
    שימו לב שאתם צופים בסרטון רשמי של היצרן ולא של כל אחד שמעלה את עצמו מתקין לראשונה את הכיסא לבת שלו.
  7. הושיבו את הילד/ה בכיסא לפני ההתקנה והתאימו את גובה הרצועות לגובה הכתפיים. בכיסאות רבים לא ניתן להתאים את הרצועות לאחר שהוא מותקן ברכב ולכן חבל על העבודה הכפולה.
  8. לא לשכוח וחשוב מאוד להקפיד של רצועת החיבור האחורית! במידה והכיסא מותקן בשיטת איזופיקס חפשו את החיבורים. לפעמים קשה יותר למצוא אותם והם עלולים להתחבא בגב המושב, רצפת תא המטען, גב המטען או תקרת הרכב. אם אינכם בטוחים בחיבור בדקו בספר הרכב או עם מוסך מורשה.
  9. לאחר שהתקנתם על פי כל ההוראות, שימו בעצמכם את משקל גופכם על הכיסא והדקו עד הסוף את הרצועות לבטיחות גבוהה ביותר.
  10. נערו את הכיסא בחוזקה, חישבו שהאוטו יכול לעבור פסי האטה גבוהים\פניות חדות במקרה הטוב וניעורים חזקים לצדדים במקרה הרע. כיסא המתוקן בצורה נכונה וחזקה יזוז עד 2.5 ס"מ לכל צד.

בכל זאת לאחר כל זה אם אתם לא מרגישים בנוח עם ההתקנה, פנו ליצרן\מוסך מורשה – זו הבטיחות של ילדכם ואין לשחק איתה.

 

ילד יושן

באותו נושא