חיפוש

איך ללמד את הכלב ללכת יפה עם רצועה

טיול עם הכלב צריך להיות חוויה מהנה ומרגיעה גם לך וגם לכלב שלך. עם זאת, אם הכלב שלכם מושך ברצועה, מזנק לעבר עוברי אורך ומושך ברצועה, ההליכה היומית תהפוך במהירות לחוויה לא נעימה. ללמד את הכלב שלך ללכת יפה ברצועה זה לא רק קישור חיוני עבורך, זה קישור חיוני לחיזוק הקשר עם כלבך. ובמדריך זה נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת כדי ללמד את כלביכם ללכת יפה עם רצועה.

 

הבנת יסודות ההליכה ברצועה

לפני שנצלול לפרטים הספציפיים של האילוף, חשוב להבין מדוע כלבים מושכים ברצועה מלכתחילה. כלבים הם יצורים סקרנים ואנרגטיים באופן טבעי, הנוטים להתרגש מהמראות, הקולות והריחות שהם נתקלים בהם במהלך הטיולים בסביבה.
משיכת הרצועה יכולה להיות דרך עבורם לחקור את הסביבה שלהם או פשוט לשחרר אנרגיה. בנוסף, כלבים הם חיות להקה מטבעם, וכחיות להקה הם רוצים גם להנהיג את הלהקה, ולכן יכול מאוד להיות שכלביכם מושך אתכם מאחר והוא רוצה "להנהיג אתכם" וללכת לפניכם.

 

הציוד שאתם תזדקקו לו

בשביל התרגיל הזה אנחנו נזדקק לקולר שיושב טוב על הצוואר של הכלב, ורצועת הליכה מנילון או הרצועה שאתם בד"כ משתמשים בה להליכות.

 

בו נסביר לכלב מהי ההתנהגות הרצויה

אחרי שבדקתי את הנושא עם אורי, המייסד של בארק פארק, הוא אמר לי שהסוד שהם משתמשים בו לאילוף כלבים ברמה הגבוהה ביותר הוא "תמיד להסביר לכלב מה אנחנו כן רוצים שהוא יעשה ורק לאחר מכן להסביר לו ומה אנחנו לא רוצים שהוא יעשה", לכן בשלב הזה אנחנו נתמקד על איך מסבירים לכלב מה כן לעשות (ללכת בצורה יפה על ידינו).

בשלב הזה אנחנו נתגמל את הכלב על הליכה יפה, אפשר לתגמל אותו על ידי מילה טובה, חטיפים לכלבים או צעצועים כל זמן כשהכלב שלך הולך ברוגע לצידך מבלי למשוך. ותזכרו עקביות היא המפתח כשמדובר באילוף כלבים.

הליכה רגועה עם רצועה

בואו נסביר לכלב מהי ההתנהגות הלא רצועה

אחרי שהכלב יודע מה אנחנו כן רוצים ממנו, נוכל לעבור לשלב הבא בו נסביר לכלב מה אנחנו לא רוצים ממנו. אנחנו לא רוצים שהוא יעקוף אתנו ולכן ברגע שהכלב עוקף אותנו אנחנו נתקן אותו, ונחזיר אותו ללכת על ידינו. בצורה הזו הכלב יודע מה אנחנו כן רוצים שהוא יעשה ומה אנחנו לא רוצים שהוא יעשה.

 

דגשים להליכה נכונה עם הכלב

אחד הדגשים החשובים שלא מספיק בעלי כלבים מקפידים עליו הוא הליכה עם רצועה רופפת כל זמן שהכלב הולך על ידם כמו שצריך, ולכן שימו לב שאתם שומרים על רצועה רופפת בכל זמן. דגש נוסף לתחילת התרגול הוא להתחיל את התרגול בסביבה שקטה ומוכרת לכלב ללא הסחות דעת.  בתחילת ההליכה יש להשתמש ברמז מילולי כמו "בוא נלך" כדי לאותת לכלב שלכם שאתם מתחילים ללכת.

 

סיכום

טיול עם הכלב שלך צריך להיות חוויה משמחת ומספקת גם לך וגם לכלב שלך. על ידי יישום הטכניקות והאסטרטגיות שדיברנו עליהם במדריך זה, אתה יכול ללמד את הכלב שלך ללכת יפה עם רצועה.  זכרו שחשוב לבסס את עצמכם כמובילי הלהקה, לבחור את הציוד הנכון, ולהסביר לכלב מה אנחנו כן רוצים שהוא יעשה ומה אנחנו לא רוצים שהוא יעשה. בעזרת עקביות והרבה חזרות אתם תראו שהכלב שלכם מתחיל ללכת על ידכם כמו שצריך.

באותו נושא
שירותי SEO
יהונתן כהן הוא המפקח

בתור בעלי עסקים או מנהלי חברות, לעיתים אנחנו עלולים להרגיש שהעסק שלנו לא נמצא במקום שבו היינו רוצים לראות אותו. אחת הסיבות המרכזיות לזה היא

קרא עוד »
איש תחזוקה
3 שירותים שמציע אדריכל

  אנו רואים את השמות של האדריכלים חתומים בכניסה לבניינים ועל שלטים גדולים שמוצבים לצד מבנים בבנייה, אבל לא תמיד אנחנו מבינים מה עושה אדריכל

קרא עוד »