חיפוש

איך לסכם הפעלת ODT בצורה הטובה ביותר

החשיבות של העברת ערכים בצורה חווייתית ברורה לכולם היום. הלימוד בכיתה הסגורה או שמיעה של הרצאה ארוכה לא בהכרח יכולים לעביר מסר כמו שפעילות חווייתית ומרעננת יכולה לעשות.

אחת הדרכים הרווחות שעושות שימוש בכלים מיוחדים להעברת מסרים היא פעילות ODT.

במהלך הפעילות תעברו במספר סדנאות שבמהלכן תדרשו להפגין כישורים שונים שאולי לא חשבתם שיש לכם וכל זה תוך עזרה הדדית והסתייעות בצוות שאתו עבדתם.

עם זאת, חשוב לסיים את הפעילות בצורה נכונה, כדי להטמיע את המסרים בצורה הטובה ביותר. הנה כמה דרכים שבעזרתם ניתן לסכם את הפעילות:

 

איך בוחרים את צורת הסיכום הנכונה?

לפני שבוחרים סיכום בתהליך של סדנת אודיטי, חשוב להבין מה הייתה המטרה הראשונית של קיום הפעילות ולאור ההגדרה הזו לגזור את הצורה שבה נרצה לסכם אותה. סיכום של פעילות עבור צוות של עובדים בחברת הייטק אינו דומה לסיכום פעילות ODT לילדים בבית ספר יסודי. חשיבותו של הסיכום היא גדולה לשני הצדדים, אך לכל אחד מהם נדרש סיכום אחר.

חשוב לצפות מראש מה יהיה המצב של המשתתפים בסיום הפעילות ומה יהיה מצב הלחץ שלהם. חשוב לא להפוך את הסיכום לחלק בפעילות שכולם רק רוצים לסיים אותו וללכת כיון שאם זה המצב אזי עדיף לוותר על הסיכום. חשבו מראש כיצד הסיכום יהפוך להיות השיא של הפעילות כיון שאת הסוף כולם זוכרים בצורה מיוחדת.

 

  1. מעגל שיח:

מעגל שיח נועד לאפשר לכל משתתף בפעילות לבטא את מה שהוא חווה במהלך הפעילות. למעגל שיח יש יתרון בכך שהשיתוף מאפשר לכל משתתף להזדהות עם חוויות של משתתפים אחרים ולשתף בעצמו את מה שהוא ראה. ניתן גם לבקש מהמשתתפים לדבר על נקודות שאותן הם רואים כנקודות חיוביות בעבודת הקבוצה, ומנגד דברים שהם רואים לנכון לשפר.

עם זאת, לאחר פעילות ארוכה ומאתגרת לעיתים מעגל שבו כל אחד משתף את חוויותיו עלול להיות קשה ולגרום למשתתפים חוסר נוחות. לכן, יש להגדיר מראש בצורה מדויקת איך לנהל את מעגל השיח כדי לא לתת למשתתפים תחושה מעיקה.

 

  1. ארוחה טובה:

מי לא אוהב אוכל טוב? דווקא אחרי פעילות מאתגרת ומעייפת, ישיבה סביב שולחנות לארוחה טובה יכולה להוות סיום הולם לאירוע. במהלך הארוחה המשתתפים יוכלו לשוחח אחד עם השני ולהחליף חוויות זה עם זה בנוגע לפעילות.

לישיבה סביב השולחן לארוחה יש יתרון בכך שהיא מאפשרת לכולם לעכל את החוויה של הפעילות בצורה נינוחה ורגועה, מבלי להיות לחוצים לסיים את הסיכום. בצורה הזו הערכים של הסדנה יוטמעו בצורה העמוקה ביותר.

 

  1. סיכום מפי המדריכים:

ניתן לבקש מהמדריכים סיכום שבו הם ידברו עם הקבוצה בצורה פתוחה על מהלך הפעילות. במהלך השיח המדריכים יציגו לקבוצה את נקודות החוזק והחולשה שלה, ובצורה הזו הקבוצה תוכל להפיק את הלקחים המתאימים להמשך.

 

באותו נושא
תואר ראשון בקולנוע
למה כדאי ללמוד קולנוע?

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית בכל הנוגע להתעניינות בלימודי קולנוע. גולשים רבים מבקשים לקבל המלצות למכללות שבהם ניתן ללמוד את התחום, בעוד אחרים מבקשים

קרא עוד »
ללמוד קורס Python
איפה מומלץ ללמוד קורס פייתון?

שפת התכנות פייתון היא אחת משפות התכנות המבוקשות ביותר בתעשייה. למעשה, בימינו החלו ניצנים של תכנית לימודים, המכשירה לפייתון כבר מגילים צעירים ביותר לרבות בתי

קרא עוד »
תלמידה
מכללה ללימודי ביטוח

אחת מהנקודות הכי חשובות שיש לנו בחיים זו הנקודה שבה אנחנו בוחרים מקצוע לחיים. זו בחירה שמשפיעה על המשך החיים שלנו ברבדים שונים: איזה אנשים

קרא עוד »
תכנות ראשית
5 משרות סטודנט מעניינות

מי אמר שסטודנטים לא יכולים לעבוד בעבודות מעניינות? אפילו מומלץ! בדרך שמדובר בעולמות ההייטק. אם הינכם יושבים על ספסלי לימודי ההנדסה השונים ומחכים לסיומם על

קרא עוד »