חיפוש

איך לעזור לכלב להשתקם לאחר ניתוח

הכלבים שלנו הם יצורים רגישים ובעלי כוחות אדירים לשרוד לא מעט דברים בחייהם.

כך אנחנו רואים לא מעט מקרים מוצלחים של הצלות ושיקומים.

יחד עם זאת, ישנם שיקומים שכלבים צריכים לעבור לאחר הליך רפואי כלשהו, שהוא בעצם הליך שיקום פיזי.

חשוב לזכור שכלב הוא שונה מבני אדם ולכן הליך שיקום עבורו הוא הרבה יותר מעמיק והוא אף צריך ללמוד כיצד לבצע פעולה כלשהי ממש מהתחלה.

שיקום כלבים יכול להתבצע במגוון דרכים וצורות, כאשר הטכנולוגיה והידע שלנו רק הולכים ומשתפרים עם הזמן. בהתאם לכך, נכנסו לארץ שיטות נפלאות חדשות, דוגמת הידרותרפיה לכלבים, שמאפשרת לנו לשקם את הכלב בצורה יותר טבעית ואף מהנה עבורו. לכן, אם הכלב שלנו עתיד לעבור הליך שכזה, חשוב שנפקיד אותו בידי מרכז שיקום שאנחנו סומכים עליו.

 

מדוע כלב צריך שיקום

צריך לזכור שלא מעט כלבים הם יצורים קטנים והכוח הפיזי שלהם, כמו גם הביולוגיה שלהם, שונה דרסטית משלנו. לכן, לאחר ניתוח כלשהו הם נדרשים בזמן שיקום הרבה יותר משמעותי. לעיתים בהתאם לסוג הניתוח, נצטרך ללמד את הכלב כיצד לבצע פעולות בדרך שונה, לדוגמא לאחרת קטיעת רגל.

 

איך נעשה שיקום

כיום, בעזרת המרכז לשיקום כלבים, שהביא לארץ שיטות חדשות שכבר מיושמות בחו"ל, נוכל לבצע שיקום הרבה יותר טבעי לכלבים, בדרכים הבאות:

 

פיזיותרפיה

כולנו מכירים את הפיזיותרפיה הקלאסית שעושים בני אדם, אז חשוב לדעת שגם כלבים צריכים שיקום כלבים פיזיותרפי לאחר הליך ניתוחי כלשהו. פיזיותרפיה לכלבים מתמקדת כמובן בביולוגיה והפיזיולוגיה של גזע כלב כלשהו, וכך מביאה בכל טיפול לשיפור במצבו.

 

הידרותרפיה

הידרותרפיה לכלבים, במסגרת שיקום כלבים, היא יחסית חדשה בארץ והיא מהווה שילוב בין פיזיותרפיה לכלבים לבין הסגולות הנפלאות של המים. בין היתר מדובר בהליך מהנה ומשעשע ביותר עבור הכלב, שעוזר להחזיר לו ביטחון ואת הרצון לשחק.

 

איפה נבצע שיקום לכלב

הידרותרפיה לכלבים בתל אביב נוכל למצוא במרכז פידו לשיקום הכלב. המרכז הוא בין החלוצים הראשונים בארץ בתחום והוקם במטרת שליחות לפני הכול. המטרה היא לסייע לכלב שלכם לבצע שיקום מלא לאחר הניתוח, אבל גם ללוות אתכם הבעלים לאורך התהליך, ללא חשש. תוכלו למצוא את פידו בפייסבוק ולהתרשם מהטיפולים ומכל הצלחות השיקום של המרכז, מאז שהוקם בשנת 2015.

 

לסיכום

אם הכלב שלנו עבר ניתוח, חשוב לדעת שאנחנו צריכים לספק לו מרחב בריא לשיקום, בהתאם למהות ההליך. למזלנו, בתל אביב הוקם מרכז לשיקום הכלב שאף משלב במסגרתו אופניי שיקום חדישים והרבה יותר מהנים ותורמים לכלב. נוכל למצוא טיפולי פיזיותרפיה והידרותרפיה, שלצד הטיפול התרופתי, יעזרו לכלב שלנו לקחת את הצעדים הראשונים שלו לאחר הניתוח. כמו כן, נוכל לראות שנקבל שקיפות וכתף תומכת לאורך כל המסע.
בדיקה רפואית

 

 

באותו נושא