חיפוש

איך לשפר את החיבור עם הילדים?

 עם העידן הטכנולוגי שרק הולך ומתפתח בצעדי ענק, קשה שלא להתוודות שהקשר המשפחתי הולך ונהיה קשה יותר, וילדים רבים מתנתקים מפעילויות חברתיות בקרב המשפחה, משום שהם בורחים לתוך הרשתות.

אך לא שחור הדבר, ישנן פעולות רבות שאפשר לעשות עם הילדים בכדי להיקשר אליהם יותר ולהנות איתם.

במאמר זה, תהיינה כמה הצעות לפעולות שונות ומגוונות, שתוכלו ליישם כמבוגרים, ולדאוג לרווחתם ואושרם של הילדים.

 

זו לא קלישאה – הסתכלו להם בעיניים

ילדים רבים נוטים לדבר על אירועי היום שלהם, ומבוגרים לעתים לא שמים לב מרוב פעולות שצריך לעשות בבית או בעבודה, והם לא מסתכלים על הילדים כלל, אלא מהנהנים וכאילו מקשיבים להם. ילדים מבחינים בזאת, גם אם לא במודע, לכן קשר העין חשוב כל כך עבורם, כי כך יוכלו להיפתח יותר ובצורה נקייה. פנו להם זמן, אפילו כמה דקות ביום רק בשביל לשאול לשלומם, עזבו את כל השגעון שבחוץ, ותתרכזו במה שכאן, בפנים.

בד בבד, תספרו להם על חווית היום שלכם. ושתפו אותם במה שאתם מרגישים ואיך עבר עליכם היום. מחקרים כבר הוכיחו לא מעט פעמים, כי הורה אשר משתף את הילד שלו תחילה ביומו הארוך, ילדו כמעט ותמיד ישתף בחזרה ולא יגיד רק ״שהכל בסדר בבית הספר״. אלא ירחיב לכם, מפני שהוא הבין כי ניתן לנהל עמכם דיאלוג.

 

ילדים זוכרים בבירור חוויות

תצרו עם הילדים שלכם משהו חדש שעוד לא יצרתם יחד, למשל קחו מתכון לעוגה או לכל דבר אחר שקל להכין, והכינו אותו ביחד עם הילדים. תנו להם את היד החופשית לערבב, להוסיף, לבחוש ולסדר במידת הצורך. כמו כן, ניתן גם לרכוש משחקי יצירה שונים ומגוונים ובכך להעשיר את החוויה המשפחתית עד הסוף. ילדים לא בהכרח ישמחו ממשהו יקר שהם יאבדו ממנו עניין בעוד כמה חודשים, אלא בהחלט יהנו מחוויה משותפת שאתם והם יצרתם ביחד.

 

תהיו לאנשים שהם ירצו להיות

כל הילדים ללא יוצא מן הכלל, לומדים מהוריהם על דרך ארץ, על נימוסים, תרבות ושפה מכובדת. בשביל לתפוס את הלב שלהם, ולמשוך את תשומת הלב שלהם בפן החיובי, עלינו להתנהג בצורה מכובדת ונאותה, גם ביננו לבינם וגם ביננו לבין סביבתנו. הם שומעים ורואים הכל, לכן אין מנוס מלהבין שאיך שאנו נתנהג, כך בבירור גם הם יתנהגו. מומלץ גם כשיש לנו משחקים לכל המשפחה, לתת להם את במקום להתבטא ולהתנסח.

 

שיפור החיבור יעזור בבירור

ילדים רק רוצים בשלבי התפתחותם את היחס החם והאישי, לכן הם יחפשו אותו בכל דרך. בין אם חיקוי ההתנהגות שלכם, ובין אם לזעוק לתשומת לב מכם. חשוב להקשיב בקולם, ולהבין כי התהליך של ההתפתחות הנכונה יהיה כרוך בעבודה הקשה שלכם. ככל שתעבדו קשה וחזק יותר, כך התוצאות תשמרנה ותהנו מחיבור מעמיק ואישי עם ילדיכם.

צילומים בטבע

 

באותו נושא