חיפוש

איך מגישים תביעה בביטוח לאומי?

אזרחי ישראל משלמים דמי ביטוח לאומי בכל חודש, אך יחד עם זאת, לא תמיד הינם מודעים לכלל הזכויות המגיעות להם בשל התשלום הנגבה מהם. באופן כללי, מתפקידו של המוסד לביטוח לאומי לדאוג לביטחונם של אזרחי המדינה ומסיבה זו, הוא אחראי לתת שירותים לאזרחים הכוללים: מימון דירות, מתן שירותי שיקום, מתן קצבאות שונות ועוד. 

 

הגשת תביעה

כחלק מזכויות אזרחי ישראל, הם רשאים להגיש תביעה לביטוח הלאומי, למטרתם קבלת תגמולים. תביעות שניתן להגיש לביטוח הלאומי כוללות:

  • תביעה לקבלת דמי פגיעה עקב מחלת מקצוע או תאונת עבודה.
  • תביעת נכות
  • תביעה לקבלת דמי אבטלה לאחר פיטורין ממקום עבודה
  • תביעה לקבלת דמי מילואים
  • תביעה לקבלת דמי לידה

הגשת תביעה לביטוח לאומי כוללת את טופס התביעה ובנוסף גם את המסמכים הרלוונטיים לנושא התביעה. התובע נדרש לצרף לתביעה את האישורים, הטפסים ובאופן כללי, את כל החומר הרלוונטי לתביעה ובאופן זה, להגיש את התביעה לביטוח הלאומי.

באמצעות טופס התביעה והמסמכים הנלווים אליו, יכול הפקיד בביטוח הלאומי לבחון את התביעה שהוגשה ולהחליט בנוגע לזכאותו של התובע לקבלת תגמולים.

 

איזו תביעה ניתן להגיש למוסד לביטוח לאומי?

במידה ואדם סובל מפגיעה  גופנית או נפשית, או במידה והוא זקוק לסיוע כספי מסוים, יוכל הוא להגיש טופס תביעה לביטוח לאומי, למטרת קבלת קצבה.

באופן כללי, כל הגשת תביעה מחייבת צירוף של מסמכים, אישורים ו/או טפסים רלוונטיים לנושא התביעה, על מנת שיוכל הביטוח הלאומי לדון בזכאותו של מגיש התביעה.

את התביעות לביטוח הלאומי ניתן להגיש באמצעות שליחתן בדואר, באמצעות העברתן בפקס או באמצעות הגשתן ישירות בסניף ביטוח לאומי. במידה ותרצו, תוכלו לקרוא מידע מפורט יותר בנוגע למאמר המלא באתר פיצויים.

 

דיון בנוגע לתביעה וקבלתה

לאחר שאדם הגיש את תביעתו לביטוח הלאומי, פקיד תביעות ביטוח לאומי בוחן את התביעה ואת המסמכים המצורפים לה ובהתאם לכך, קובע את ההחלטה בנוגע אליה או לחילופין, את אופן המשך הטיפול בה.

כשמדובר בתביעה מורכבת, ייתכן כי הטיפול בה יימשך זמן רב יותר, מאשר בתביעה פשוטה יחסית ולפיכך, לא תמיד ניתן לקבוע את פרק זמן שיידרש לטיפול בתביעה מסוימת.

מעבר לכך, בתביעות מסוימות, כגון: תביעות נכות, לרוב התובע מתבקש גם להגיע לוועדה רפואית, שמטרתה לבחון את מצבו הרפואי או הנפשי ובהתאם לכך, לקבוע את החלטותיה בנוגע לתביעתו.

 

לסיכום

אזרחי ישראל זכאים להגיש תביעות לביטוח הלאומי, למטרת קבלת תגמולים ועליהם לבצע זאת  בצירוף של טפסים ואישורים רלוונטיים לנושא בו דנה התביעה.

את התביעות לביטוח לאומי יכול התובע להגיש בכמה דרכים שונות ובמידה ואינו מצליח להתמודד באופן עצמאי עם הגשת התביעה ועם המסמכים הנדרשים עבורה, רשאי הוא לפנות לעורך דין מקצועי, שיוכל ללוות אותו בתהליך הגשת התביעה.

המוסד לביטוח

באותו נושא
6 יתרונות בביטוח ועדי בתים
6 יתרונות בביטוח ועדי בתים

כוועד בית האחראי על ניהול רכוש משותף, יש חשיבות מכרעת להבין את החשיבות של ביטוח וועד בית. תחומי האחריות שלכם כוועד בית, כוללים תחזוקה יומיומית,

קרא עוד »