חיפוש

איך מתחילים את תהליך הגירושין?

אתם לא יכולים לדעת מראש איך יסתיים הליך הגירושין שלכם, אבל יש באפשרותכם להכיר בהתחלה שלו. שכן, תצטרכו לבצע כמה פעולות בסיסיות שיאפשרו לקדם את ההחלטה שאליה הגעתם. מדריך זה יציג בפניכם את הפעולות הללו בהרחבה, כדי שתוכלו לצעוד קדימה אט – אט ולסלול בעצמכם את המשך הדרך.

 

הפעולה הראשונה – פנייה לסיוע נפשי

אי אפשר להתחיל בהליך גירושין כך סתם, מבלי לקבל תמיכה נפשית. שכן, מדובר בתהליך מורכב שעשוי להקשות עליכם ולגרום לתחושת תסכול וחוסר אונים. זו הסיבה שרבים פונים לקבלת סיוע נפשי מצד גורם מקצועי כמו פסיכולוג. נמליץ לבצע את הפעולה הזו מיד לאחר ההחלטה על גירושין, כדי שתוכלו לקבל את התמיכה הדרושה לכם בהקדם האפשרי.

לבקש עזרה נפשית

 

הפעולה השנייה – קביעת פגישה עם מגשר גירושין

זו העת לחפש פרטים אחר מגשר גירושין מומלץ בתחום. שכן, אתם צריכים להיות בטוחים בכך שתקבלו את השירות המקצועי ביותר שיעלה את הסיכויים לעריכת הגירושין במינימום ריבים. נסביר בקצרה את תפקידו של המגשר, כדי שתוכלו לדעת מה צפוי לכם. מדובר בבעל מקצוע שמנהל משא ומתן בין בני הזוג. לאחר מכן, אלה מגיעים להסכמות שמאפשרות לחתום על הסכם גירושין. הליך זה יאפשר לכם ליהנות מהיתרונות הבאים:

  • חיסיון
  • פתרון הוגן
  • שליטה בתהליך
  • שיפור התקשורת
  • מניעת קונפליקטים עתידיים ועוד

 

חשוב שתדעו שתוכלו להגיע למגשר מומלץ באמצעות קריאת ביקורות שנכתבו ברחבי הרשת (פורומים שעוסקים בזוגיות וגירושין, לשונית הביקורות של גוגל וכו').

 

הפעולה השלישית – איסוף מסמכים חיוניים

הגיע הזמן לאסוף את כל המסמכים שתצטרכו להגיש בפעולה הבאה. מדובר לצורך הדוגמא בטפסים שתצטרכו להוריד מהאתר של בית הדין ולמלא אותם באופן עצמאי (או תוך הסתייעות מצד גורם מקצועי כמו עורך דין משפחה). שימו לב, תתבקשו לכתוב בהרחבה אודות הנושאים הבאים:

  • הסיבה לגירושין
  • שמות מלאים של בני הזוג
  • שמותיהם של הילדים המשותפים (במידה ויש)

 

לצד זאת, תתבקשו להביא גם צילומי תעודות זהות, תעודת נישואין ועוד.

מגשר גירושין

 

הפעולה הרביעית – פתיחת תיק

הגיע הזמן לפתוח את תיק הגירושין בבית הדין. זו העת לבדוק היכן נמצא בית הדין באזור המגורים שלכם ולתאם הגעה מראש, כדי שתוכלו למסור את המסמכים שאספתם במהלך הפעולה הקודמת. נדגיש שתוכלו להגיע למקום יחד עם חבר או קרוב משפחה שילווה אתכם למקום וישב עמכם מיד בעת היציאה מבית הדין. מדובר בטיפ שכדאי ליישם, משום שאתם צפויים לגלות תוך זמן קצר את הצורך בכתף תומכת או אוזן קשבת.

 

מילים אחרונות לסיום

כעת יש בידיכם את מידע הרלוונטי שיאפשר להתחיל בהליך הגירושין. זו העת ליישם את 4 הפעולות שהוצגו לעיל בהרחבה, כדי שתוכלו לקדם את ההליכים השונים. נאחל בהזדמנות זו שתעברו את ההליך המורכב על הצד הטוב ביותר.

פתיחת תיק

באותו נושא
עורך דין מיסוי מקרקעין
תכנון מס עבור עסקאות נדל"ן

תכנון מס הוא היבט חיוני בעסקאות נדל"ן, המאפשר למשקיעים וליזמים לנווט בעולם הסבוך של חוקי המס ולייעל את התוצאות הכספיות שלהם. עם שיקולים רבים שיש

קרא עוד »