חיפוש

איך מתכננים מבנה?

תכנון מבנה נמצא בין שלב רכישת אדמה מאושרת לבנייה לבין שלב הבנייה. שלב תכנון המבנה כולל בתוכו כמה תתי שלבים, כמו, בדיקת תוכנית בנייה עתידית (תב"ע), אישורי בנייה ועוד. במאמר הזה נתמקד בשלב תכנון המבנה ופחות בשלבים שלפני ואחרי אך כל הזמן נזכור כי מבנה לא בונה אדם אחד אלא בונים מספר רב של בעלי מקצוע כל אחד מומחה לתחומו.

 

מטרה וצרכים

תחילת הכל ומעל הכל עליכם להיות ברורים עם עצמכם לגבי מטרת המבנה ואילו צרכים הוא צפוי למלא. כתבו את הדברים בצורה ברורה, שלבו בתהליך החשיבה גם שימוש וצרכים בהווה אך גם שימוש וצרכים אפשריים עתידיים כמו, הרחבה, שינויי ייעוד, מכירה וכדומה. מומלץ כי כבר בשלב זה תתייעצו עם אנשי מקצוע בכדי לחדד את הצרכים ולוודא כי הם ברי עשייה. צוות הבניה יכול להיות מקום טוב להתחיל את התהליך.

 

תקציב

לתכנן ולבנות עולה כסף ולא מעט. קבעו מראש מהו התקציב שיש לכם לכל השלבים עד לסיום כולל ריהוט הנכס וגם השאירו יתרה בצד לצרכים נוספים שיתעוררו במהלך הבנייה או שינויים בעלויות שיחייבו חריגה מתקציב הבנייה עצמו.

 

יישום הצרכים בתכנון

כאן כבר תזדקקו לאדריכל. לאחר שבחרתם אדריכל, המפגשים הראשונים יעסקו בכך שתציגו לו את מטרת המבנה ואת הצרכים המפורטים שלכם וכמובן את התקציב העומד לרשותכם. על האדריכל להתחיל לתכנן את המבנה תוך כדי שילוב של הצרכים והרצונות שלכם לתוכנית המבנה וזאת אל מול הערכה תקציבית. במידה ויש צרכים שאינם יכולים להיכנס לתכנון, על האדריכל להציע חלופות אפשריות שייתנו מענה דומה.

 

תוכנית ראשונית + נתונים מדויקים על האפשרויות

על האדריכל לבדוק את הנתונים המדויקים שיש לנכס מבחינת אפשרויות הבנייה, ולאחר מכן יחד עם הנתונים והצרכים שהצגתם לו, עליו להכין תכנון ראשוני ולקבל את התייחסותכם בכדי שהוא יוכל לרדת לרזולוציות נמוכות יותר של התכנון.

 

אנשי מקצוע מלווים לתכנון

אדריכל מקצועי ככל שיהיה חייב להסתייע באנשי מקצוע בכדי לוודא שהדברים אכן ישימים וברי ביצוע. למשל, עליו להתייעץ עם מהנדס, עם מומחה בתחום האינסטלציה, מיזוג, חשמל ועוד.

 

מודל או הדמיה

בקשו מהאדריכל להכין לכם מודל או הדמיה (ממוחשבים) בכדי שתוכלו לראות כיצד המבנה צפוי להיראות. ההמחשה זהו חשובה מאד מכיוון שהיא מאפשרת לכם, לבדוק אם מה שמתוכנן הוא אכן חלום הבנייה שלכם.

 

הגשת בקשה לאישור עקרוני וקבלת היתר בנייה

חלק אחרון לפני תחילת בנייה, ולצערנו לוקח לפעמים זמן רב הוא, הגשת התוכנית וכל המסמכים הנלווים לוועדת התכנון והבנייה ברשות המקומית לקבלת אישור.

 

לסיכום

שלב תכנון המבנה הוא קרוב לוודאי השלב  המשמעותי ביותר של כל תהליך הבנייה. תכנון נכון, מוביל לבנייה נכונה שעומדת בזמנים, ובסופו של דבר למבנה שעומד בציפיות ובצרכים שהצבתם בתחילת התהליך.

מהנדס

 

באותו נושא
שירותי SEO
יהונתן כהן הוא המפקח

בתור בעלי עסקים או מנהלי חברות, לעיתים אנחנו עלולים להרגיש שהעסק שלנו לא נמצא במקום שבו היינו רוצים לראות אותו. אחת הסיבות המרכזיות לזה היא

קרא עוד »
איש תחזוקה
3 שירותים שמציע אדריכל

  אנו רואים את השמות של האדריכלים חתומים בכניסה לבניינים ועל שלטים גדולים שמוצבים לצד מבנים בבנייה, אבל לא תמיד אנחנו מבינים מה עושה אדריכל

קרא עוד »