חיפוש

איך קובעים את גובה הפיצוי עבור נזקי גוף?

לא מעט אנשים נקלעים לתאונות שונות, שכתוצאה מהן יש השלכות רפואיות רבות, מדובר בנזקי גוף מכל מיני סוגים. כאשר אנשים נקלעים לסיטואציות האלו, יש תהליך בירוקרטי לאחר מכן, בכדי לתבוע עבור פיצויים כספיים בשל התאונה ונזקי הגוף. כשאתם נכנסים לתהליך הזה, חשוב וכדאי להכיר איך כל הדבר הזה עובד, הכוח שלכם מתחיל מלהכיר את הזכויות שלכם ועל פי מה נקבע הפיצוי, בכדי שתוכלו לוודא שתקבלו את מה שמגיע לכם.

 

חוות דעת של מומחים רפואיים

כאשר אתם נכנסים לתביעת פיצויים עבור נזקי גוף, הגובה של אותם פיצויים הקבע בעיקר על בסיס חוות הדעת של מומחים רפואיים. שימו לב שתאונות דרכים, בשונה מתביעות נזיקין אחרות, הנפגע אינו יכול להביא חוות דעת של מומחה מטעמו, בית המשפט הוא זה שממנה המומחים הרפואיים.

 

תהליך חוות הדעת

המומחים מקבלים את כל התיעוד והמסמכים הרפואיים ובודקים את הנפגע, לאחר מכן הם מגישים את חוות הדעת שלהם בנוגע לשיעור הנכות שנותרה לנפגע, המגבלות הרפואיות והתפקודיות שהוא מתמודד איתן כתוצאה מהתאונה וכל צרכיו הרפואיים בהקשר.

 

השפעה מכרעת

חשוב להבין, שלחוות דעת המומחים הרפואיים יש השפעה מכרעת על גובה הפיצוי שתקבלו בתביעה. בנוסף, יש השפעה אדירה גם לתיעוד הרפואי, ללא תיעוד רפואי השופט עלול לסרב למנות מומחים רפואיים. החל מרגע הפגיעה, הנפגע צריך ליידע ולהתלונן על כל כאב או אי נוחות, בכך יוכל לבסס תיעוד של כל דבר שקרה שעלול להיות כתוצאה מהפגיעה.

 

חישוב הפיצויים

שימו לב שלפני שאתם נכנסים בכלל לשלב הזה, התייעצתם עם עורך דין נזקי גוף, שיסייע לכם התהליך כולו ויעזור לכם לקבל את הפיצוי המקסימאלי. את  חישוב הפיצויים עצמו לאחר שלב חוות דעת המומחים יקבעו על פי כמה פרמטרים עיקריים:

  • כאבים וסבל – החלק הזה מחושב על ידי נוסחה מתמטית שנקבעה, הנעשית על פי שיעור הנכות הרפואית, גיל הנפגע ומספר הימים של האשפוז. הסכום הגובה לפיצוי בשל נזקים של כאבים וסבל מתעדכן מידי חודש, אך עומד על סביב המאה שבעים אלף שקלים.
  • אובדן כושר השתכרות והפסדים כלכליים – החלק הזה מדבר על הפסד שכר בשל תקופה בה לא יכול היה הנפגע לעבוד, פה נכנס גם שיעור הנכות הזמנית וגם שיעור הנכות לצמיתות שנותר, יחד עם ההשלכות על תפקודו של הנפגע בעבודה.
  • הוצאות רפואיות – ישנו חוק הבריאות החל על כל תושב בישראל שנפגע בתאונה, האומר שהוא זכאי לקבל שירותים בריאותיים הכלולים בסל הבריאות דרך קופת החולים שלו, ובמידה והוא נדרש להשתתפות עצמית, מבטח החובה יממן את החלק הזה.

 

אל תתייאשו

מכיוון שזה יכול להיות תהליך ארוך ומייגע, אנשים עלולים להתייאש ולא לוודא שהם מקבלים את הפיצוי שמגיע להם. אך יש חשיבות רבה לכך שתעברו את התהליך עש סופו, מה שעברתם הוא אינו חסר חשיבות, והפיצויים האלו הם עזר משמעותי בחייכם. תתייעצו, תעזרו, תעשו מה שצריך כדי לקבל את מה שמגיע לכם.

שעון ומטבעות

 

באותו נושא