חיפוש

איך תכתבו סקירת ספרות מצטיינת בעבודה הסמינריונית שלכם

עבודת סמינריון מהווה את הגרנד פינאלה מבינת מטלות התואר וככזו, היא צריכה להיות ברמה גבוהה. אם תעשו זאת היטב, תזכו לציון גבוה אבל איך עושים את זה כמו שצריך? סקירה ספרותית היא אחד השלבים הראשונים.

 

סקירה ספרותית לעבודת סמינריון

כל עבודת סמינריון, מעצם הגדרתה, מבוססת על מקורות אקדמיים המשמשים כאבן היסוד עליה תתבסס העבודה כולה. לכן, חשוב להשקיע מאמץ באיתור ומציאת מקורות אמינים, איכותיים ורלוונטיים לנושא ושאלת המחקר. זה עשוי לקחת זמן, אך בחירה טובה של מקורות תסלול את דרככם לכתיבת עבודה ברמה גבוהה, איכותית וממוקדת.

מבנה סקירת ספרות

כיצד בוחרים?

המאמרים אותם תבחרו בסקירה הספרותית הם אלו שתתבססו עליהם בכתיבת העבודה עצמה ולכן הם צריכים להיות רלוונטיים לנושא המחקר ולא פחות חשוב – עדכניים לימינו אנו ויכולים לשמש בסיס לדיון אקדמי בנושא.

 

מהי סקירה ספרותית איכותית?

על מנת לבחור מאמרים מתאימים לסקירה הספרותית, יש להבין את מטרתה – סקירה טובה מגדירה את הידע הקיים בתחום נכון להיום, לרבות מחלוקות ופערים המצויים בו – שימו לב כי אתם מתבססים על מאמרים שמהווים את אבני היסוד לתחום הנחקר ולא מחקרי המשך, פרשנויות ואג'נדות אישיות, אם כי ניתן ורצוי לזהות ולציין את המגמות שונות לחקר הנושא, ככל שהן קיימות.

מבנה סקירת ספרות

כתיבת סקירה ספרותית

מבנה סקירת ספרות נועד להציג לקורא מהו הרקע עליו מתבססת שאלת המחקר שלכם ומהם הפערים עליהם ייתן מענה. לכן, מה שעשוי להיראות כפרק שולי, הוא למעשה אחד הפרקים הכי חשובים בעבודה.

  • תכנון: תכנון טוב הוא כזה שניתן יהיה ללמוד ממנו על הידע הקיים (לרבות מושגים שונים בהם אתם עתידים להשתמש במהלך העבודה) והפערים שעולים ממנו. מתוך פערים אלה, עולה שאלת המחקר שתכליתה לחזק, לפסול או להציע תיאוריות חדשות.
  • מקורות: את המקורות עליהם תתבססו תוכלו למצוא במאגרי מאמרים אקדמיים. על מנת לייעל את החיפוש מומלץ לחפש מאמרים גם בשפה האנגלית, להשתמש בביטויים קצרים וממוקדים ולהשתמש במילות מפתח להרחבת וצמצום החיפוש.
  • כתיבה: הכתיבה עצמה צריכה לספר סיפור וככזו היא צריכה להיות קולחת ואינפורמטיבית, לענות על שאלות מרכזיות ולהיות מחולקת בצורה לוגית לתתי פרקים הקשורים זה לזה, אך כל אחד מהם מציג טיעון נפרד.

 

סינון מאמרים מסקירת הספרות

בחירת מאמרים מתאימים היא משימה חשובה אך לא פחות חשוב – לסנן את אלה שלא. את מלאכת הסינון תוכלו לעשות על פי שנת פרסום המאמר, מבוא שאיננו רלוונטי לנושא או נושאים שאינכם מעוניינים להתייחס אליהם בעוד.

לסיכום, סקירת הספרות היא פרק חשוב ומרכזי בעבודת הסמינריון ולכן כדאי להשקיע בה את הזמן הדרוש. בסופו של דבר, זה יקל עליכם בכתיבת המשך העבודה ויסייע לכם למקד אותה ולחדד את הרעיון המרכזי, בדרככם לעבודה ברמה הגבוהה ביותר.

מבנה סקירת ספרות

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »