חיפוש

איך תמצאו את הדירה המושלמת עבורכם?

בין אם אתם משפחה מרובת ילדים ובין אם אתם זוג צעיר, חיפוש דירה עלול להיות מסע ארוך ומייגע. אך בסופו של דבר, הדירה המושלמת צריכה להוות עבורכם בית, על כל המשתמע מכך.

על מנת שתוכלו למצוא את הדירה המושלמת עבורכם, כדאי שתחליטו על מספר קווים מנחים ומאפיינים ספציפיים על מנת שתוכלו להיצמד אליהם בזמן החיפוש.

כיום ישנם פרויקטים רבים אשר יודעים להציע מגוון רחב של פתרונות מגורים, לפרטים נוספים היכנסו לקרסו נדל"ן.

 

מיקום

הקריטריון הראשון אשר כדאי שתשימו עליו דגש, הוא כמובן מיקום. וודאו כי מדובר בשכונה נעימה ובטוחה, אשר יהיה לכם נעים לקום אליה בבוקר ולחזור אליה בשעת לילה מאוחרת.

יתרה מכך, אם מדובר בדירה אשר ממוקמת באזור עירוני, וודאו שבמרחק הליכה סביר נמצאים מקומות חיוניים כמו בית מרקחת, סופר, חנות לכלי בית ואפילו בית קפה נחמד.

הרי זה בעצם היתרון המשמעותי במגורים בעיר, מיקום הדירה בתוך העיר חשובה הרבה יותר מאשר הקומה בה נמצאת הדירה.

 

גודל

הגודל לא קובע כמובן האם הדירה טובה או לא, אך יש גודל מינימאלי אשר יקבע האם החלל יהיה מספיק נוח עבור כמות האנשים שיגורו בתוכו.

אם אתם זוג צעיר, ככל הנראה שדירה עם שטח של 30 מ"ר תהיה לכם מעט צפופה, ואילו דירת 120 מ"ר תכיל המון חדרים מיותרים אשר תצטרכו לנקות.

נסו להימנע מלהתחייב על תחזוק ותשלום על דירה גדולה מדי שאין לכם צורך בה, או דירה קטנה מדי שלא תאפשר לכם מידה בסיסית של פרטיות.

 

חלוקה פנימית

בדקו האם מדובר בדירה פתוחה ומרווחת או בדירה סגורה וצפופה מדי. לחלוקת הקירות הפנימיים יש משמעות גדולה על התחושה הכללית בחלל. אם מדובר בדירה שכורה, הסבירות שתוכלו להרוס קיר או לבנות מחיצה אינו גבוה.

סלון הסגור בדלת ויכול לשמש לבעלי הדירה השכורה כעוד חדר לשותף לצורך העניין, עלול לחסום את הזרימה של החלל ולהסתיר את האזור הציבורי של הבית.

בדקו שהחלוקה הפנימית מייצרת עבורכם חללים נוחים – האם הסלון יכול להכיל מספר ספות לכמות האנשים שאתם נוהגים לארח? האם יש מקום לפינת אוכל?

חלוקה פנימית טובה תייצר עבורכם אזורים ציבוריים מוארים ומרווחים, גם אם על חשבון חללים קטנים יותר באזורים בהם אנו נוטים לשהות פחות כמו שירותים ומקלחת.

 

תאורה ואוורור טבעיים

חשוב שתוודאו את מצב התאורה והאוורור הטבעיים בדירה, זהו קריטריון חשוב מאוד אשר ישפיע על התחושה שלכם בחלל באופן משמעותי.

מטבח וחדרי שירותים מאווררים זה אמנם נהדר, אבל אור טבעי בסלון בעל ערך גבוה הרבה יותר. אם הדירה תהיה רוויה באור ואוויר טבעיים, מיד תרגישו בה יותר נעים.

מרפסת גם תהווה יתרון משמעותי לדירה – אזור שהייה בין פנים לחוץ שיאפשר כניסת אוויר ואור ותחושה נעימה של מרחב בתוך הסלון.

 

לחיצת יד

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »