חיפוש

אילו כלים כדאי להכיר לפני שמתחילים עבודות נגרות?

ביצוע של עבודות נגרות בצורה מקצועית מצריך היכרות מעמיקה עם התחום, וכמו כן הכשרה של לפחות מספר חודשים מלאים לפני שמתחילים. עם זאת, אם יש לכם רצון לעסוק בנגרות כתחביב ולבצע עבודות נגרות בצורה צדדית וחובבנית, אתם יכולים לעשות זאת בצורה פשוטה למדי. אספנו בשבילכם מספר כללים בסיסיים לעבודה עם עץ ומספר כלי עבודה שכדאי להכיר. 

 

כניסה לעולם הנגרות, כללים בסיסיים

לפני שמתחילים לנגר אפילו פיסת עץ אחת, חשוב מאוד להכיר את כללי הבטיחות המרכזיים של תחום הנגרות. הכלל החשוב ביותר הוא לא לעבוד עם כלי עבודה שאתם לא מכירים בצורה טובה, ולא יודעים את כל כללי הבטיחות הנדרשים בעבודה איתו.

בנוסף לכך, חשוב מאוד להקפיד על לבישת אביזרי מגן כשהדבר דרוש, כמו משקפי מגן, כפפות עבודה ומגיני גוף מסוגים שונים. כלל נוסף וחשוב בעבודה עם עץ, הוא שעץ לא מתכופף בקלות, וכשמכופפים אותו הוא עלול להישבר בצורה פוגענית. לכן חשוב מאוד שלא לנסות לכופף עץ בכוח, אלא רק לחתוך או לקדוח בו בכדי לבצע בו מניפולציות מסוגים שונים.

תחילת עבודת נגרות

מסור חשמלי ומקדחה

ישנם מספר כלי עבודה בסיסיים שדרושים לשם ביצוע של כל פעילות נגרות, והם מסור חשמלי ומקדחה. כלים אלה עולים כל אחד מספר מאות שקלים ולעיתים מספר אלפי שקלים לדגמים החדשים והחזקים. כלים אלה הם הבסיס לכל עבודת נגרות באשר היא. באמצעותם ניתן לבנות כמעט כל רהיט בסיסי, ולהתחיל לעסוק בתחום של נגרות ועבודות בעץ. שימו לב, כלים אלה עלולים להיות מסוכנים מאוד בעבודה לא נכונה. לכן חשוב מאוד להכיר את כללי העבודה איתם לפני שמתחילים בנגרות עצמה.

 

משייפת וניירות השיוף השונים

משייפת היא סוג הכלי השני הנחוץ לעבודת נגרות בסיסית. כלי זה נועד בכדי לשייף את המרקם הקשה והמחוספס של העץ בכדי שניתן יהיה להשתמש בו בנוחות. קיימות מספר רב של משייפות בשוק הנגרות, ועלותן היא בין כמה מאות שקלים לאלפיים שקלים בדרך כלל.

תחילת עבודת נגרות

כלי עבודה בנגרות לנגרים מתקדמים יותר

תחום הכלים לנגרות הוא עולם בפני עצמו וקיימים בו סוגים ומינים רבים מאוד של כלי עבודה. לנגרים מתקדמים יותר ישנם כלים כמו מכונת קנטים, שנועדה לחיבור של קנטים לצידי העץ המעובד. מכונות אלה בדרך כלל עולות בין סכום של כמה אלפי שקלים, ועד לסכום של עשרות אלפי שקלים למכונות מקצועיות לנגריות גדולות.

 

כלים בסיסיים לעבודת נגרות – סיכום

עבודה בנגרות בתור תחביב יכולה להיות עיסוק מצוין, כל עוד עושים אותו בצורה נכונה ובטיחותית. בכדי להתחיל פרויקט בנגרות, יש להכיר את אמצעי הבטיחות שיש לנקוט בעבודה, וכמו כן להשיג מספר כלי עבודה בסייסים כמו מקדחה, מסור חשמלי ומשייפת. כלים אלה יעזרו לכם להתחיל את פרויקט הנגרות שתמיד חלמתם עליו.

תחילת עבודת נגרות

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »