חיפוש

אילו צעצועים יפתחו את התינוק שלכם?

כל ההורים הטריים מעוניינים לתת לתינוק שלהם את הטוב ביותר, ובין השאר את הגירויים המתאימים שיעזרו לו להתפתח תוך כדי משחק והנאה. כדי למצוא את הצעצועים הטובים ביותר להתפתחות התינוק מתוך השפע הבלתי נגמר בשוק, כדאי להקפיד לבחור אותם נכון. איך יודעים איך לבחור צעצועים שיפתחו את התינוק?

 

שימו לב לצבעים

הצעצועים המוצעים בשוק לתינוקות ולפעוטות מתאפיינים פעמים רבות בצבעוניות עזה ומגוונת. זה נראה לנו נחמד מאוד, יוצר גיוון ועניין, אבל האמת היא שדווקא עבור הקטנטנים חשוב להקפיד על צבעוניות רגועה יותר, כדי לא להעמיס עליהם גירויים חזותיים. עם התינוקות הקטנים במיוחד, עד גיל שלושה-ארבעה חודשים, מומלץ בכלל לבחור צעצועים בשחור לבן, או שחור לבן ואדום, ולא להגזים בצבעים. גם לאחר מכן, כשכבר בוחרים צעצועים צבעוניים, כדאי כמובן לשמור על ססגוניות בין הצעצועים אבל אין צורך שכל צעצוע יכלול את כל צבעי הקשת.

שימו לב לצבעים

 

צעצועים לתינוקות קטנים – חשיבות המרקם

תינוקות, ובפרט תינוקות קטנים, עוד לא משחקים באופן שדומה למשחקי ילדים, אלא בעיקר מתנסים בצעצועים שלהם, תופסים טועמים וחוקרים אותם. לכן בבחירת צעצועים לתינוקות חשוב להציע להם מגוון מרקמים, צורות וגדלים שיאפשרו להם להתנסות באחיזה ובהרמה של אובייקטים שונים. כדאי להקפיד שיהיו להם צעצועים רכים וקשים יותר, חלקים, מחוספסים ופרוותיים – לכל חשיפה כזו יש תרומה ליכולות המוטוריות והקוגניטיביות של הילד בהמשך.

 

מוזיקה ואורות – אפשר, אבל במידה

צעצועים מאירים ומזמרים מושכים תשומת לב של תינוקות ומעסיקים אותם, לכן בתור הורים אנחנו נזקקים להם מדי פעם. יחד עם זאת, חשוב לוודא שהמוזיקה לא חזקה מדי ושהיא גם נגמרת מתישהו – גם עבור התינוק, שצריך גם שקט, וגם עבור ההורים. אורות מושכים אף הם את תשומת ליבו של התינוק ומעודדים אותו להתמקד בהם – דבר שאינו תמיד רצוי. כמובן, אין צורך להימנע לגמרי, אבל חשוב לא להגזים ולבחור גם צעצועים כאלה וגם צעצועים רגועים יותר כמו בובות רכות או צעצועי עץ.

 

הקפדה על בטיחות – הכלל החשוב ביותר

בחירה בצעצוע בטיחותי היא אחד הדברים החשובים ביותר שחשוב להקפיד עליהם, אם לא החשוב ביותר. בכל הקשור לתינוקות, חשוב לזכור שהם משחקים עם הצעצועים בכלים העומדים לרשותם, שהם גם לא מאוד מפותחים וגם לא מאוד צפויים. תינוקות משחקים עם הפה ועם הידיים, הם טועמים, נוגעים, תופסים, מועכים. הם לא יודעים לווסת את הכוח שלהם ולכן קריטי לוודא שהצעצוע שאתם קונים אכן מותאם לתינוקות, לא כולל חלקים קטנים, לא יכול להישבר לחלקים קטנים וגם לא כבד מדי, כדי שהתינוק שקצת גדל יוכל  להרים אותו מבלי להסתכן בפציעה כשהוא נופל.

 

אם נסכם

כדי לבחור צעצועים שיפתחו את התינוקות האהובים שלנו, חשוב להקפיד על גיוון בצורות, בצבעים ובמרקמים, לאפשר להם להתנסות עם מגוון אובייקטים אך בעיקר, כמו בכל היבט הקשור לתינוקות, להקפיד על צעצועים בטוחים ומותאמים.

הקפדה על בטיחות – הכלל החשוב ביותר

באותו נושא
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »