חיפוש

איפה כדאי לחסוך לפנסיה?

כספי פנסיה הוא עניין מורכב, אשר כולל בתוכו המון מרכיבים קטנים, אליהם אנשים רבים אינם מודעים.

ביטוחי בריאות, ביטוחי חיים, קרנות השתלמות, וקופות גמל, אלו רק מספר דוגמאות בודדות, לכל המרכיבים בתחום.

חובתכם כמובן, היא לדאוג לכל אותם המרכיבים, בעת חשיבה על חיסכון פנסיוני, בגיל הפרישה. על מנת להבין, איפה הכי כדאי לחסוך לפנסיה, ומה עליכם לעשות, ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי.

 

קרן פנסיה

מרכיב ראשון ומאוד חשוב, הינו קרן פנסיה. קרן פנסיה, הינה תוכנית פיננסית, אשר מכינה, ומגבה כספים, כהכנה לגיל הפרישה. תוכנית זו, כוללת הפרשת סכום כסף מסוים כל חודש, מן המשכורות הנכנסת לחשבונכם.לרוב, הסכום המופרש, הינו אחוז מסוים מהמשכורת החודשית, ולכן הסכום יכול להשתנות במהלך החיים, בהתאם למשכורת. מושג נוסף שחשבו שתכירו בתחום זה, הינו קרנות פנסיה ברירות מחדל. קרנות אלו הן קרנות פנסיה אשר נקבעות על ידי המעסיק שלכם ולא על ידכם.

 

ביטוחי מנהלים

חיסכון פנסיוני, ניתן לחסוך גם כן, בביטוחי מנהלים. ביטוחים אלו, בנויים בתבנית חוזה אישי, בין חברת הביטוח לבין החוסך. בעבר, היו ביטוחי המנהלים נפוצים יותר, בשל יתרונות רבים. אחד מהן היה הגנה של הקצבה מהתארכות תוחלת החיים, אך דבר זה לא קיים עוד. דבר נוסף, אותו חשוב שתדעו, הוא שדמי הניהול, בביטוחי המנהלים יהיו יקרים יותר, מאשר בקרנות הפנסיה.

 

קופת גמל

מרכיב נוסף, בחיסכון הפנסיוני, הוא קופת גמל. קופת גמל, היא מעין תוכנית חיסכון, או יותר נכון מעין קופת חיסכון. בניגוד לקרן פנסיה, וביטוח המנהלים, הביטוחים בתחום הזה אינם נכללים בתוכה, ויש לרכוש אותם כתוספת, בנפרד. בנוסף, חשוב לשים לב, כי קופת גמל מיועדת אך ורק לחיסכון פנסיוני. לכן, תוכלו להשתמש בכספים השמורים שם, רק בעת פרישה.

 

קופת גמל להשקעה

סוג של קופת גמל, אותו חשוב שתכירו, נקרא קופת גמל להשקעה. קופת גמל זו, מתאימה לכל אדם אשר מעוניין לחסוך, עד גיל הפרישה. את הכסף מהקופה הזו, ניתן למשוך בכל שלב בחיים, ללא קנסות, או תנאים שונים אחרים. עם זאת, יש עליכם לשלם תשלום מס על הכסף שנצבר, אשר לרוב גובהו יהיה עשרים וחמישה אחוזים, מהרווח הקיים בקופה. לעומת זאת, אם תבחרו למשוך את הכסף, לאחר גיל הפרישה, תקבלו הנחה משמעותית על תשלום המס, אותו אתם מחוייבים לשלם.

 

איפה כדאי לכם לחסוך לפנסיה

על מנת להחליט, היכן כדאי לכם לחסוך לפנסיה, תידרשו להחליט מספר דברים על עתידכם. לדגומא, תדרשו לבחון מה מצבכם הכלכלי כעת ומה אתם מוכנים להשקיע בעתיד. תדרשו גם לחקור על הנושא ולהחליט האם אתם לוקחים את האחריות לידיכם, או שמא תחליטו לשים את האחריות בידיי המעסיק שלכם. לכן, על השאלה איפה כדאי לכם לחסוך, תוכלו לענות רק אתם, שכן החלטה זו אינדיבידואלית לכל אדם. כל אחד, והמקום בו יהיה עבורו הכי טוב לחסוך.

 

לחיצת יד

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »