חיפוש

אל תשליכני: הכל על החשיבות של ייעוץ גריאטרי

ידוע כי ככל שאנשים מתבגרים, הגוף שלהם הוא כבר לא מה שהיה פעם. כאשר ניתן לראות זאת בכל מיני ביטויים כמו בעיות פיזיות, מנטליות, תפקודים שונים ביום יום ועוד. בכדי לעזור לאנשים שנמצאים במצבים כאלה, בעצם לעזור לאוכלוסייה שלמה, נוצרה התמחות ספציפית בתחום הרפואה. רופא גריאטרי חשוב לכל אדם שמגיע לגילאים אלה. מוזמנים ומוזמנות לקרוא על כך בכתבה שלפניכם.

 

מה משתנה?

אמנם תוחלת החיים עולה ועולה עם השנים, שזה דבר משמח וחשוב. לצד זאת, עדיין ממשיכות להיווצר בעיות שונות בגילאי הזקנה. אין מה לעשות, הגוף משתנה, מזדקן ונהיה עייף יותר להתמודד עם האינטנסיביות שהצליח להתמודד בעודו צעיר. בשל השינויים, התפקוד של הגוף יורד, ישנה יותר חולשה, עייפות, האנרגיות שונות ובכך התפקוד היומיומי עשוי להיפגע.

יתרה מכך, השינויים עלולים להביא עימן גם בעיות מנטליות שקשורות לנפש של האדם, או לדוגמא בעיות קוגניטיביות, בעיות שינה, בלבלול ועוד.

יועץ גריאטרי

התמחות בזקנה

בחום הרפואה ניתן לראות סוגים שונים של רופאים, יש רופאי משפחה, רופאים לתחום של העיניים, לאוזניים, רופא לשעת חירום ועוד. רופא גריאטר הוא זה שמתמחה בכל מה שקשור לבעיות גריאטריות, כלומר בעיות שקשורות לגיל הזקנה. הבעיות יכולות להיות גופניות, מנטליות ונפשיות ולכן, רופא גריאטר צריך לדעת להתמחות בשלל הבעיות שעלולות לצוץ בשל המעבר לגיל הזקנה.

הגריאטר בתפקידו יודע קודם כל לאבחן את הבעיות ולאחר מכן, מוצא דרכי טיפול על מנת שיטיבו עם המטופל ולמנוע הדרדרות במצבו, הן הפיזי והן המנטלי. בנוסף לכך, המטרה היא לאפשר חיים עצמאיים וטובים עד כמה שניתן לאוכלוסייה זו, על אף השינויים שהם חווים.

 

הפתרון- ייעוץ של גריאטר

בשל כל מה שציינו, החשיבות של הייעוץ הגריאטר היא רבה. כאשר בשלב מסוים, עולה צורך להיעזר ברופא המתמחה בתחום ולא רק ברופא משפחה. הייעוץ יכול להתאי לכל מי שמגיע לגיל הזקנה ומרגיש שינויים שונים שקשורים לעצם היתו מבוגר יותר. כדאי לפנות לרופא משפחה על מנת לבקש יועץ גריאטרי או שתוכלו באופן עצמאי לפנות לייעוץ כזה.

לתאום פגישה עם יועצת לתחום הגריאטרי תוכלו להיכנס לקישור ולבדוק זאת לעומק. חשוב להיות במעקב על הטיפולים ולראות שהם אכן מטיבים עם המטופל. הפתרונות יכולים להיות הן בתחום התרופתי שכולל מתן תרופות מתאימות והן בתחום של התנהלות יומיומית למשל באמצעות פעילות גופנית שיכולה לחזק את הגוף.

 

בסיכומו של דבר

במעבר לגיל הזקנה עלולות לצוץ בעיות שונות שקשורות הן בתחום הפיזי והן בתחום המנטלי. מה שבטוח, צריך להיות במעקב על כך ולטפל בזה במידת הצורך. תוכלו לבקש את הייעוץ של רופא גריאטרי שמתמחה בתחום. רופא זה יוכל לאבחן אתכם לעומק, לאחר מכן לתת דרך טיפול שמתאימה עבורכם. המעקב על כך לא פחות חשוב, בכדי ליצור לכם יומיום שיטיב עימכם.

יועץ גריאטרי

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »