חיפוש

אסונות טבע שלא נוכל להימנע מהם

בטבע כמו שבטבע, לפעמים יש לו רצון משלו ויש תופעות יפות ותופעות יפות פחות שלא תמיד ניתן להימנע מהם.

סביב כדור הארץ קיימות תופעות טבע שיכולות להשמיד בתים, רחובות ערים ולפעמים מדינות שלמות.

 

איזה תופעות טבע הכי מסוכנות ולא נוכל להימנע מהם?

הוריקן 

ציקלון טרופי היא הסופה האלימה ביותר על פני כדור הארץ. הציקלון הטרופי מוכר גם בשמות הוריקן, ציקלון וטייפון שנבדלים רק במקום היווצרם הגאוגרפי. זו סופה שמאופיינת בשקע ברומטרי בעין הסערה ורוחות חזקות סביב השקע. הרוחות מסתובבות סביב השקע ונוצרות בעקבות שימור תנע זוויתי שמקורו בסיבוב כדור הארץ.

 

רעידת אדמה 

רעידת אדמה היא תופעת טבע שכיחה בכדור הארץ, שעלולה לגרום נזקים חמורים ביותר שהשלכותיהם על חיינו קיצוניות. רעידת אדמה מחריבה תוך שניות ספורות תשתיות כבישים, חשמל ומים, ונהרסים בה בתים שאצורים בהם חיים שלמים. הפגיעה גובה מחיר כבד מאוד בחיי אדם, ורבים מהניצולים נותרים לעיתים ללא קרובים וללא קורת גג ורכוש.

 

משבר האקלים 

ישנן עדויות ברורות לכך שאקלים כדור הארץ משתנה, וכי אנו יוצאים מ"אזור הנוחות" של התקופה הגיאולוגית 'הולוקן', שהתאפיינה בתנאי אקלים קבועים למדי על פני כדור הארץ במשך 10,000 השנים האחרונות. חומרת הסכנות העתידיות הקיימות בתחום של משבר האקלים כמו שריפות יער וחורש, גלי חום, בצורת, שיטפונות, עליית פני הים, החשיפה לסכנות אלה, למשל, של האוכלוסייה, של תשתיות פיזיות, של משאבי טבע.
עלייה בטמפרטורה, במיוחד בחודשי הקיץ, תביא לכך שהטמפרטורה השכיחה תהיה מעל 37 מעלות צלזיוס. לכך תהיה השפעה ישירה על התיירות, הכלכלה הלאומית, הביקוש לאנרגיה לקירור וכן על פעולות הצבא.

 

צונאמי 

צונאמי הינו נחשול מים גבוה בעל חזית רחבה ואורך גל ארוך במיוחד שעלול להציף את החוף והיבשה הסמוכה אליו. מרבית אירועי הצונאמי נוצרים בים כתוצאה מרעידת אדמה חזקה אשר מעוותת את קרקעית הים או גלישה גדולה במדרון תת ימי. זמן הגעתו של גל הצונאמי לחוף תלוי במרחק של מוקד היווצרותו מהחוף ובמהירות התנועה של הגל.

 

הרי געש 

התפרצות געשית היא אחת מתופעות הטבע האלימות ביותר שמתרחשות בכדור הארץ. החיבור בין סלע מותך וחם שעולה מבטן האדמה לבין קרום הסלע המוצק שמונע מהנוזל הלוהט לפרוץ כלפי מעלה מוביל להצטברות של אנרגיה ולחץ עצומים באזור מצומצם מאוד. די בחולשה רגעית בקרום החוסם כדי לשחרר את הכוחות הללו בתוך רגעים בודדים. התוצאה היא הרס רב שהם זורעים, וגם סכנה גדולה לבני האדם והיצורים האחרים החיים מסביב.

 

לסיכום

יש אסונות טבע בלתי נמנעים כמו הרי געש מתפרצים, צונאמי ורעידות אדמה. משבר האקלים הינו כן נושא שחלוק במחלוקת בין המון אנשים, מכיוון שאת תוצאות זיהום הסביבה התורם למשבר האקלים, לא ניתן לשנות, אך כן ניתן לשפר את התוצאות הבאות בעזרת אכפתיות כלפי כדור הארץ והסביבה שאנו חיים בה.

 

צונמי

באותו נושא
איש צילום
חצובות לצלמים מקצועיים

זקוקים לחצובה מקצועית? בפוטו נגבה תוכלו לרכוש חצובות מקצועיות מבית סומיטה האיכותיות לצילומים מרהיבים. באתר החנות תוכלו למצוא חצובות במספר דגמים לבחירתכם, לקנות במקום או

קרא עוד »
חדר
6 פריטי חובה לכל משרד

גם בעידן המודרני, ציוד משרדי הינו נצרך ושימושי למדי. למעשה, דווקא בעת המודרנית, משרד לא יוכל להתנהל ללא המעטפת הטכנית הנדרשת. ישנו ציוד משרדי אשר

קרא עוד »
בית פרטי
הכירו את קדמה סולאר

ניצול אנרגיה סולארית הינה תחום חדשני המנצל את השמש כמקור אנרגיה מתחדש לניצול עבור יצירת אנרגיה תרמית וכן להפקת חשמל. חברת קדמה סולאר מספקת ומתקינה

קרא עוד »
קופסה
מה כרוך באריזה ממוחשבת?

יש לכם מוצר מדהים ואתם זקוקים לייצור סיטונאי מהיר, איכותי ושגם יהיה אסתטי ונאה, אך מהר מאד אתם מבינים שהמוצר שלכם חריג בגודל שלו, בצרכי

קרא עוד »