חיפוש

5 אסטרטגיות שיווקיות שכדאי לכם להכיר

אסטרטגיות שיווקיות בעצם מתכננות את המהלכים השיווקיים של חברה מסוימת, פעם אסטרטגיה שיווקית לא הייתה מסווגת לאונליין ואופליין וזאת מהסיבה הפשוטה שהיה רק אופליין.

אונליין זה מה שקורה ברשת האינטרנט ואופליין לרוב זה שיווק ישיר מה שנקרא פנים מול פנים או קידום מכירות.

כל החברות במשק הישראלי עושים בתחילת שנה ישיבה שבה הם מעלים את הציפיות שיש להם בתחום השיווקי ובתחום המכירתי שלרוב הם די דומים. כדי לתכנן אסטרטגיה שיווקית חשוב קודם כל לתכנן את היעדים שניתן למדוד, כדי שנדע בסוף שנה אם הצלחנו או לא. אם המטרה היא להגדיל מכירות ללא יעד כמותי אז בסוף שנה גם אם המכירות יעלו באופן זניח המשווקים יגידו שהם הגיעו ליעד והדבר עלול להיות בעייתי. הצעה מומלצת היא להגדיר מראש מי הוא קהל היעד הפוטנציאלי ולחשוב איך כדאי להעביר לו את המסר בצורה הטובה יותר ואיפה קהל זה מעביר את שעות פעילותו.

 

האסטרטגיות המומלצות

  • חלוקת התקציב

התקציב לא מתחלק ליותר משני מחלקות: אונליין ואופליין. שניהם שלובים בתוך אסטרטגיה אחת מובילה. שילוב של שתי אלו כשהמטרה היא להתחיל באופליין ולעבור לאונליין.

 

  • חלוקת מתנות

ישנן חברות שיעשו מהלכים שיווקים כמו לחלק מתנות ממותגות בכנסים ויפרסמו את זה באונליין. זה יכול להיות חלוקה של תיקי בד בסופרים עם הלוגו של החברה ולצלם את כל תהליך החלוקה ולפרסם אותו בפייסבוק. מה שיכול להוביל למהלך שיווקי שהולך יד ביד עם תהליך גלובלי ששומר על איכות הסביבה וכך החברה בונה שם חזק, איכותי, ערכי ומוביל בשוק.

 

  • שיתופי פעולה עם סרטונים חמים שרצים ברשת

שיווק אונליין דורש להיות כל הזמן מעודכנים בנוגע לטרנדים השונים שרצים ברשת ולא לפחד לאמץ אותם כמו סרטונים חמים, חדר מלא שכולם קופאים בו ולא זזים וכו'. כל אלו סחפו הרבה חברות ומשרדים שפנו ליוצרי הסרטונים ויצרו איתם שיתופי פעולה שהניבו רווחים יפים.

 

  • לדעת גם עם מי לא לשתף פעולה

חשוב לדעת גם לא לאמץ טרנדים מסוימים ברשת כמו: אתגר קיקי שהוא יציאה מהאוטו בזמן שממשיכים לרקוד למילות השיר "קיקי". היו פוליטיקאים כאלו ואחרים שהחליטו לקחת חלק בטרנד הזה ולאחר מס' ימים התברר שהוא מסוכן ולא אחראי.

 

  • הונאת כוכבי הרשת

מה שנלמד היום במסגרת לימודי חוץ ובסדנאות שונות מלמד אותנו כי בעידן של הרשתות החברתיות הרבה אנשים מפורסמים שהפכו לכוכבי רשת עם מיליוני עוקבים חוזרו על ידי חברות מסוימות שגילו בהן פוטנציאל שיווקי ושלחו להם מתנות על מנת שיפרסמו אותם. מהלך שאומנם יכול להצליח, אך בעידן של היום הקהל הוא לא כ"כ תמים, מבין מה מסתתר מאחורי אותו פרסום ולא מוכן לקנות את המוצר רק בגלל שהוא מבין את העורמה שמסתתרת מאחוריו.

 

גרף

באותו נושא
ללמוד קריפטו
למה כדאי ללמוד קריפטו?

בתקופה האחרונה אנו שומעים רבות מצד חברים על קורס קריפטו ששינה את החיים שלהם באופן חיובי. מספר חוות הדעת הרבות שזרמו אלינו ביממה האחרונה, גרמו

קרא עוד »
זכוכית מגדלת
תפקידו של מקדם האתרים

  למקדם אתרים יש עבודה חשובה מאוד. הוא אחראי על קידום אתרים של בעלי עסקים שונים ברחבי הרשת. עובדה זו מרתקת רבים וגורמת להם לתהות

קרא עוד »
איש ולוגו
המדריך המלא לטיקטוקר המתחיל

אפליקציית טיקטוק הפכה לאחת האפליקציות החמות ביותר בעולם, עם מיליוני סרטונים העולם מדי חודש. הסרטונים בטיקטוק מצלמים על ידי המשתמשים בה, ובהם רואים ריקודים ושירים

קרא עוד »