חיפוש

בדיקת קרינה: חשיבות הערכת רמות הקרינה

בריאותנו נמצאת בסכנה כאשר אנו חשופים לקרינה, ולכן ישנה חשיבות עליונה להערכת רמות הקרינה. ככל שרמות הקרינה גבוהות יותר, כך הסכנה גדולה יותר. לפיכך, נוקטים בתהליך של מדידת רמות הקרינה בסביבה – על כך במאמר הבא.

 

חשיבות הערכת רמות קרינה

הערכת רמות הקרינה יכולה לסייע בזיהוי מקורות קרינה פוטנציאליים בסביבה, כגון מתקני תשתית, מפעלים ואתרי בנייה. בנוסף, הערכת רמות הקרינה מסייעת בפיקוח על רמות הקרינה בסביבה כדי לוודא שהן נמוכות מספיק על מנת לא לסכן את הבריאות של הציבור.

כמו כן, הערכת רמות הקרינה מסייעת בנקיטת צעדים להפחתת החשיפה לקרינה, כגון הסרת מקורות קרינה פוטנציאליים או שימוש בציוד מגן. חברת ייעוץ קרינה מומחית בבדיקות קרינה יכולה לסייע למפעלים ומתקני תשתית אחרים כדי למנוע חשיפה לקרינה.

חשיבות הערכת רמות קרינה

מי אחראי להערכת רמות הקרינה?

האחריות להערכת רמות הקרינה מוטלת על מספר גורמים, רשויות ממשלתיות אחראיות להערכת רמות הקרינה הסביבתית, מפעלים ותעשיות אחראים להערכת רמות הקרינה במתקנים שלהם וארגונים רפואיים אחראים להערכת רמות הקרינה במכשירים קרינתיים המשמשים לטיפול בחולים. על גופים אלו ואחרים, מוטלת האחריות לקבל ייעוץ והדרכה כיצד להתמגן בכל הנוגע לקרינה, למדוד את רמות הקרינה ולבצע ניטור קרינה.

 

מהי בדיקת קרינה פנימית?

בדיקת קרינה פנימית היא בדיקה של רמות הקרינה בתוך מבנה. בדיקה זו יכולה להתבצע כדי לזהות אזורים במבנה עם רמות קרינה גבוהות ולנקוט בצעדים כדי להפחית את רמות הקרינה. בדיקת קרינה מבוצעת על ידי מודד קרינה מוסמך. המודד משתמש בציוד מדידה מיוחד כדי למדוד את רמות הקרינה בסביבה.

 

ציוד מדידת קרינה

ישנם סוגים רבים ושונים של ציוד מדידת קרינה כמו גלאי קרינה ומד קרינה. גלאי קרינה יכול לזהות סוגים שונים של קרינה, כגון קרינה אלקטרומגנטית וקרינה מייננת. גם מד קרינה יכול למדוד רמות קרינה אלקטרומגנטית וקרינה מייננת.

בנוסף, קרינת גאמא היא סוג של קרינה מייננת בעלת אנרגיה גבוהה הנמדדת על ידי גלאי גאמא. למשל, את קרינת השמש בודקים בגלאי גאמא. לעומת זאת, גלאי אלקטרון-פוזיטרון הוא גלאי קרינה המשמש לגילוי קרינת אלקטרונים וקרינת פוזיטרונים. אלו שני סוגים של קרינה מייננת.

ישנו גם גלאי פלזמה שהוא גלאי קרינה המשמש לגילוי קרינת פלזמה. קרינת פלזמה היא סוג של קרינה אלקטרומגנטית בעלת אנרגיה גבוהה. כשמדובר על מד קרינה ניתן למנות סוגים כמו, מד קרינה רדיואקטיבית, מד קרינה מייננת, מד קרינה אלקטרומגנטית וכד'.

 

סיכום

בדיקת קרינה היא כלי חשוב להגנה על בריאות הציבור. בדיקות קרינה יכולות לסייע בזיהוי מקורות קרינה פוטנציאליים ולנקיטת צעדים כדי להפחית את הסיכון לחשיפה של הקרינה. חשוב לדעת שרמות הקרינה המומלצות לחשיפה יומית הן עד 1 מליסיברט. לפיכך, רק יועצי קרינה מקצועיים יכולים לסייע למפעלים ומבנים ציבוריים ולערוך בדיקות קרינה.

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »