חיפוש

בדיקת רקע לפני שותפות – למה זה חשוב

אם אתם עומדים לפני שותפות עסקית חדשה, ייתכן שמנקר בראשכם החשש שאתם לא מכירים את האדם שמולכם באופן מלא.

בשביל להכיר חברה או אדם פרטי שאתם מתכוונים לחתום על עסקה – תרצו לעשות להם בדיקת רקע.

בדיקת רקע היא הליך מוכר מעולם העסקים והנדל"ן, במסגרתו חוקר פרטי, משרד חקירות ולעיתים אפילו חברת פוליגרף עורכים סקירה של הצד השני, שתעזור לצד הראשון (כלומר למי ששכר אותם) בעת קבלת ההחלטה האם לבוא עם הצד השני בקשר.

אז מה היא בעצם בדיקת רקע, ולמה היא חשובה לפני חתימה על שותפות? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

 

מה זה בדיקת רקע?

בדיקת רקע היא השם לתהליך של איסוף מידע לגבי אדם או ארגון. הבדיקה כמובן, נעשית על פי חוק.

את המידע יאסוף משרד חקירות, והוא יכיל מסמכים שונים בהם מידע על עבר פלילי (אם קיים), ודיווחים כספיים כשמדובר בחברה, ומידע על עבר תעסוקתי, סקירה של רישיונות ונכסים ועוד.

במקרים מסוימים חוקר פרטי יקיים אפילו ראיונות עם מכרים של אותו אדם, כדי באמת לרדת לשורש הדברים.

 

למה בדיקת רקע היא דבר חשוב?

המטרת של בדיקת רקע, היא לענות על הצורך לקבל מידע על במהלך תהליך גיוס או העסקה, כדי קבל את ההחלטה שתהיה הכי נכונה לארגון. אם נבחן את העניין מהזווית התעסוקתית, בדיקות רקע שמתבצעות באופן יסודי ומקצועי, יכול לצמצם את הסיכון לנזק עתידי, שיכול לפגום בתדמית העסק או בהתנהלות הכלכלית שלו.

 

מתי בדיקת רקע יכולה להיות שימושית?

כאשר אדם פרטי או ארגון רוצים לדעת האם כדאי להצטרף לקבוצת רכישה, לרכוש נכס מקבלן מסוים או להשכיר דירה לאדם אחר – בדיקת רקע יכולה לתת להם ידע שיעזור להם לבחור את השותפים שלהם בצורה המיטבית.

 

כמה זמן לוקח לבצע בדיקת רקע

אורך התהליך של בדיקת הרקע הממוצעת ינוע בין חמישה ימים עד כשבועיים. ככלל, ככל שההזמנה דחופה יותר – כך התוצאות יגיעו מהר יותר. כמובן שלבדיקה מהירה יחסית יש מחיר גבוה כספית, וגם מחיר שמתבטא באיכות ובכמות המידע.

 

סיכום

לסיכום, תהליך של בדיקת רקע, הוא תהליך רגיש מורכב מטבעו. את התהליך חייבים לבצע באופן  מקצועי, כלומר – בדיסקרטית וביסודית. בבדיקת רקע מוצלחת האדם או הארגון עליו מבוצעת הבדיקה לא יידעו עליה אלא אם מזמין הבדיקה סיפר להם על כך.

בדיקות הרקע כוללות בדיקה מעמיקה של מגוון פרטים, סביב ההתנהלות והעבר של מי שהלקוח מזמין עליו את הסקירה. הפרטים הללו מאפשרים למזמין הסקירה להגיע להחלטה טובה ומותאמת לצרכיו.

ככלל לא כדאי לקבל החלטות על סמך מידע חלקי. דרשו מהחוקר הפרטי או ממשרד החקירות לבצע בדיקת רקע מעמיקה כדי שתוכלו לחתום על כל שותפות או הסכם העסקה ללא דאגה בלבבכם.

 

טביעת אצבע

באותו נושא
שירותי SEO
יהונתן כהן הוא המפקח

בתור בעלי עסקים או מנהלי חברות, לעיתים אנחנו עלולים להרגיש שהעסק שלנו לא נמצא במקום שבו היינו רוצים לראות אותו. אחת הסיבות המרכזיות לזה היא

קרא עוד »
איש תחזוקה
3 שירותים שמציע אדריכל

  אנו רואים את השמות של האדריכלים חתומים בכניסה לבניינים ועל שלטים גדולים שמוצבים לצד מבנים בבנייה, אבל לא תמיד אנחנו מבינים מה עושה אדריכל

קרא עוד »