חיפוש

ביטוח דירה מחיר – כמה עולה ביטוח דירה בממוצע בישראל?

ביטוח דירה הינו רשת הביטחון שלנו בכל הנוגע לבית והחפצים החשובים לנו ביותר.

ואומנם אכן מדובר בהוצאה כלכלית שיש לעשות כל חודש או שנה, אך גם מדובר על השקט הנפשי והכלכלי שלנו למקרה של צרה.

אז כמה זה באמת אמור לעלות? במה שווה להשקיע ועל מה אפשר לוותר?

 

מי צריך בכלל ביטוח דירה

לפני שנצלול לעניין שמעניין את כולנו (הכסף), בואו נענה על השאלה, מי בכלל צריך ביטוח דירה ומה הביטוח הזה מכסה?

בגדול, התשובה לשאלה הזו הינה, כולם! ואם נצלול קצת יותר לעומק השאלה, בעיקרון כל תא משפחתי או אדם פרטי אשר בבעלותו דירה, חייב לעשות ביטוח דירה. החובה אינה מגיעה מתוקף החוק אלא מתוך הצורך האישי לדעת שבמקרה של אסון כלשהו יש לכם למי לפנות.

נוסף לכך, למי שרכש דירה באמצעות לקיחת משכנתא מהבנק, מחויב בתוקף כך לרכוש ביטוח דירה אשר יכסה את עלות המשכנתא במקרה הצורך.

 

מה הביטוח כולל?

במקרה של השאלה הזו, התשובה הינה מסובכת יותר והיא גם מגדירה בסופו של דבר את עלות הביטוח עצמו.

כיום על פי החוק במדינה קיים ביטוח בסיסי המחייב בחוק, פירוש הדבר שחברות הביטוח יכולת להוסיף סעיפים לביטוח אך לא לגרוע מאף אחד מהפרמטרים המחייבים בחוק. ביטוח הדירה הבסיסי יכלול ביטוח על נזקים אשר יגרמו לנכס עצמו, לקירות, חלונות ותשתיות של הבית במקרים כמו נזקי טבע, שירפה, רעידת אדמה ועוד.

 

המחיר של הביטוח הכללי

ביטוח הדירה הבסיסי עולה בדרך כלל 300 עד 1,000 שקלים בשנה והוא תלוי בפרמטרים הקשורים בדירה ובנכס כולו. כשהמחיר עולה ככל שקיים סיכון רב יותר לנכס.

התנאים אשר עשויים לשנות את מחיר הביטוח כוללים בתוכם את סוג הנכס (דירה או בית קרקע), קומה בבניין, גודל הנכס, מיקום גאוגרפי ושנת בנייה של הנכס.

 

תוספות והמחיר שלהן

כמו שציינו, הביטוח הבסיסי כולל בעיקרו כיסוי על הנכס עצמו, התשתיות שלו וחפצים המחוברים אל הקירות (כמו שטיח קיר). לעומת זאת, הדברים שאינם נכללים בביטוח הנ"ל הינה התכולה של הבית, נזק של צנרת ואף נזק הנגרם לגורם שלישי. נזק נוסף שאינו מכוסה על ידי הביטוח הבסיסי הינו נזק כתוצאה מרעידת אדמה.

כל אחת מהתוספות הללו כמובן צפויות להעלות את מחיר הביטוח והן יוסיפו לתשלום השנתי בין 100 ל-1000 שקלים, תלוי בחברת הביטוח ובכיסוי הספציפי שתבחרו

 

השתתפות עצמית

ההשתתפות העצמית קובעת בפועל את הסכום אשר יוחסר מן כספי הביטוח במקרה של תביעה. כמובן שאם ערך הפיצוי אינו עולה על סכום ההשתתפות העצמית, לא תקבלו פיצוי כלל.

חשוב מאוד לדעת שסכום ההשתתפות העצמית תלוי אך ורק בהסכם מול חברת הביטוח ולעיתים ניתן גם להוריד אותו או להעלים לחלוטין, הכל עניין של מיקוח.

 

אבל מה הכי חשוב

בעניי לפני שמסתכלים על מחיר הביטוח חשוב מאוד לבחור ביטוח דירה איכותי אשר מתאים לצרכים ולמצב הכללי שלכם. למשל אם רכשתם דירה ישנה, חשוב מאוד לבטח את הצנרת ותשתיות נוספות.

בשביל משפחות רבות הוצאות של אלף עד כמה אלפי שקלים כל שנה נחשבת להוצאה משמעותית, בעיקר בשנים הראשונות לאחר רכישת הדירה, אך בעניי, ביטוח דירה הוא לא אחד הדברים עליהם כדי לחסוך, אך חשוב לבחור חכם!

 

מבנה מבוטח

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »