חיפוש

בית בישראל – איך עושים את זה?

מחירי הדיור מאמירים, לאחרונה אמנם ישנה האטה בעליית המחירים. יש מקומות בארץ שהמחירים אף ירדו. אך זה לא הופך את חלום הדירה לנגיש יותר. מה עושים כדי לרכוש בית בישראל? על כך בדיוק ריכזנו לכם כאן מידע. אז בואו נתחיל. 

 

כדי לרכוש דירה צריך הון עצמי

רק בישראל יש עניין סביב רכישת דירות. בשאר מדינות העולם אף אחד לא להוט לרכוש דירה או לגור בדירה משלו. אנשים חיים בבתים שכורים וטוב להם כך. יש מי שטוען שזהו מאפיין של הישראלים שהורגלו לחיי היהודי הנודד. אנחנו לא מרגישים יציבות מבחינות מסוימות בארץ השייכת לנו ולכן חשוב לנו יציבות במה שכן "מתאפשר" לנו. האם חלום הדירה הוא אפשרי? כן!

נתחיל בכך שכדי לרכוש דירה צריך הון עצמי מספק. נניח ואתם מעוניינים לרכוש דירה שעולה מיליון שקלים, תצטרכו עבור כך הון עצמי של מאתיים חמישים אלף שקל, כל עוד ומדובר בדירה ראשונה שלכם, כמובן. מניין משיגים הון עצמי גבוה כל כך? זו הבעיה של מרבית הצעירים בישראל. מחירי הדיור מאמירים ומצד שני, הבנקים מציעים מימון של רק עד 75% מערך הנכס.

יועץ משכנתאות

איך מגייסים הון עצמי?

הדרכים לגיוס הון עצמי הן רבות. הן מתחילות בהגדלת הכנסה וחסכון ככל האפשר, שבירת חסכונות, לקיחת הלוואה לצורך כך – ניתן להיעזר בגופים שונים כמו קופת גמל, גמ"ח כספים ואפילו עזרה של הורים שמוכנים לשעבד את הנכס שלהם תמורת סיוע בהון עצמי למשכנתא עבור ילדם. יש הרבה "טריקים" שניתן לעשות בצורה מסודרת ונכונה, רק צריך להכיר את יועצי המשכנתאות המומחים לכך.

 

כמה הון עצמי צריך?

גובה ההון העצמי כפוף לתנאי בנק ישראל. על הנחיות בנק ישראל עבור רכישת נכס ראשון ניתן לקבל מימון של עד 75% מערך הנכס או ממחירו בחוזה הרכישה, הנמוך מביניהם. כך דירה שעולה מיליון שקל, תצריך הון עצמי 25% מערכה – 250 אלף ₪.

יועץ משכנתאות

התוכנית הממשלתית לסיוע בדיור

לאור מצוקת הדיור יצאה הממשלה בתוכנית מחיר למשתכן במסגרתה נמכרו דירות במחיר נמוך ממחיר השוק. כך הבנקים אפשרו מימון של 75% מערך הנכס ולא ממחיר הדירה. כך ניתן לקבל במסגרת תוכנית ממשלתיות אלו מימון משכנתא של עד 90% מימון. המינימום הנדרש להון עצמי במסגרת תוכנית זו עבור הון עצמי הוא מאה אלף שקל. ולכזה סכום אפשרי להגיע בקלות יחסית. אך צריך לזכות בהגרלה הממשלתית המזכה רכישת דירות בהנחה.

 

ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות

ההמלצה היא להיעזר ביועץ משכנתאות לצורך כך. היועץ יוכל לכוון אתכם לתוכנית ממשלתית קיימת, הוא יוכל לבדוק מקורות מימון אפשריים עבורכם ולאחר שיחה קצרה איתו תוכלו לדעת מה ניתן לעשות כדי להגשים את חלום הדירה הישן. זה אפשרי לגמרי. לא להתייאש.

יועץ משכנתאות

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »