חיפוש

האם מותר לגזור ציפורניים לגורי כלבים?

בניגוד לבני אדם, אצל כלבים גזירת ציפורניים היא לא פעולה טבעית. הכלבים עלולים להתנגד לפעולה הזו כאשר מבצעים אותה עליהם. עם זאת, בתור הבעלים של הכלבים חשוב מאוד לגזור להם את הציפורניים כדי למנוע מצב שבו הם פגועים בעזרתן בסובבים אותם. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שצריך לדעת על גזירת ציפורניים לגורי כלבים, ואיך לעשות את זה נכון.

 

גזירת ציפורניים לכלבים

גזירת ציפורניים לכלבים היא משהו שכל מי שמחזיק בכלב מוכרח לעשות. השימוש שהכלב עושה בציפורניים שלו עלול להיות מסוכן גם לו וגם לסובבים אותו. הבעיה היא שהכלב לא תמיד אוהב שאנחנו גוזרים לו את הציפורניים. בתור מי שמחזיקים בגור כלבים עליכם להרגיל אותו כמה שיותר מוקדם לכך שאתם קוצצים לו את הציפורניים.

הרגל מוקדם יעזור לכם להגיע למצב שבו הכלב מבין את הפעולה הזו בתור משהו טבעי, ולמרות אי הנעימות שכרוכה בזה הוא לא יביע התנגדות גדולה מידי. http://my-puppy.co.il כדי לספר לכם איך בדיוק לעשות את זה.

האם מותר לגזור ציפורניים לגורי כלבים?

איך לעשות את זה

אז כמובן שחשוב מאוד להיות זהירים ולא לגעת לכלב במקומות שעלולים לגרום לו אי נעימות. במהלך הקציצה תוכלו לפנק את הכלב שלכם עם חטיפים שיאפשרו להתרכז באכילה ולא במה שאתם עושים. בצעו את הקציצה בצורה מדויקת, והיו קשובים לרגשות של הכלב שלכם. בכל מקרה זכרו שבסופו של דבר המטרה של הקציצה היא להגן על הכלב.

 

מניעת פציעות

החשיבות של קציצת הציפורניים של הכלב היא קודם כל כדי למנוע מצב שבו הוא פוצע אתכם, אך לא פחות חשוב מכך היא גם נועדה לשמור על הכלב עצמו. ציפורניים ארוכות מידי עלולות לגרום לכלב סבל, במיוחד אם הן נשברות. ברגע שהכלב יבוא לגדר בגוף שלו הוא יכול לפצוע את עצמו. בנוסף, הדרך לשמור על האזור הזה נקי מזיהומים מתאפשרת רק אם הציפורניים לא ארוכות מידי.

האם מותר לגזור ציפורניים לגורי כלבים?

שימוש בכלים מתאימים

חשוב להבין שכדי שגזירת הציפורניים תהיה כמה שיותר נעימה עבור הכלב שלכם, עליכם לבצע אותה בעזרת כלים מתאימים. אל תנסו לגזור את ציפורני הכלב עם מספריים רגילות או קוצץ. פנו לחנות החיות שבה אתם קונים ציוד ובקשו לקבל קוצץ ציפורניים ייעודי שמיועד עבור הכלבים. הקוצץ הזה יעשה את העבודה טובה יותר וימנע מצב שבו הכלב שלכם סובל מקציצת הציפורניים.

 

לסיכום

קציצת ציפורניים לכלב היא דבר חשוב, והיא נועדה למנוע מצב שבו הכלב פוצע את הסובבים אותו עם הציפורניים שלו. בשלב הראשוני הקציצה היא משהו שהכלב יכול להתנגד לו, בשל אי הנעימות שהוא חווה כאשר נוגעים בכפות הרגליים שלו. עם זאת, ככל שתרגילו את הכלב מוקדם יותר לזה, כך בהמשך הדרך הוא לא יביע התנגדות גדולה מידי בכל פעם שבה תיגשו לקצוץ את הציפורניים שלו.

האם מותר לגזור ציפורניים לגורי כלבים?

באותו נושא