חיפוש

האם שיפוץ דירה עולה כמו שיפוץ וילה באותו הגודל

ברשת האינטרנט מתפרסמות מעת לעת הערכות מחיר לגבי העלויות של שיפוצים ושינויים במבנים, בתים פרטיים ודירות. הערכות המחיר הן בהחלט כלי מקצועי למדיי, שניתן להסתייע בו על מנת לצפות את ההוצאות הצפויות, פחות או יותר, על השיפוצים המתוכננים בבית.  עם זאת, חשוב לדעת שמדובר בדרך כלל בהצעות כלליות, שלא ניתן להסתמך עליהן לחלוטין והן בוודאי אינן מחייבות איש, כולל את מי שאחראי לפרסום שלהן. כיצד, אם כן, ניתן לקבל הערכה מושכלת של העלויות הצפויות של השיפוצים בדירה? האם יש מקום להניח כי שיפוץ דירה עולה כמו שיפוץ וילה באותו הגודל?

בית פרטי

הערכה מושכלת של מחיר השיפוצים

כאמור, לפני תחילת השיפוצים יש לקבוע באופן חד משמעי את סוג השיפוצים הנדרש, את ההיקף שלהם ואת המטרה הסופית שלהם חשוב להשקיע בנושא זה את כל הזמן הנדרש, על מנת להימנע משינויים במהלך עבודת השיפוצים, או זמן קצר לאחריה, שיגרמו להוצאות כספיות לא מבוטלות. רק לאחר שהמטרות ברורות, ניתן לחשוב על האמצעים – כלומר על התקציב שיופנה לשיפוצים. הערכה מושכלת של התקציב מחייבת קבלת יותר מהצעת מחיר אחת, מקבלנים מנוסים ורצוי גם מוכרים בשוק. אם אפשר, כדאי גם שהקבלנים שנותנים את ההצעה יהיו רשומים בפנקס הקבלנים, אצל רשם הקבלנים במשרד השיכון. רישום כזה, יש בו ערובה מסוימת לאיכות ולרמה המקצועית של הקבלן. כל ההצעות חייבות להיות כתובות. קבלן שיימנע ממתן הצעת מחיר כתובה, לא צריך להילקח בחשבון.

שיפוץ וילה ושיפוץ דירה באותו הגודל

אחת הסוגיות המעניינות שיש לתת עליה את הדעת, הינה עלויות השיפוצים בהתייחס גודל המבנה המשופץ. האם שיפוץ של מבנה או דירה בגודל זהה אמור גם לעלות אותו הדבר? האם שיפוץ דירה ושיפוץ וילה באותו הגודל מחירם זהה?

ובכן, התשובה לשאלה הפשוטה הזאת לכאורה, הינה שהדבר תלוי בסוג השיפוצים. אם מדובר בשיפוצים בחלל הפנימי של הבית, ייתכן שההוצאות תהיינה דומות. זאת, כמובן, בכפוף לחומרים שבהם משתמשים השיפוצניקים. עם זאת, כשמדובר בשיפוץ חיצוני או בכל הנוגע בתקרה, טיפול ברטיבות ועובש כמו כאן, ההוצאות בהחלט אינן דומות. דירת מגורים חשופה רק בחלקה אל החוץ, בעוד שהווילה חשופה מכל צדדיה. הדבר מכפיל ואפילו משלש את ההוצאות הצפויות על תיקון קירות חיצוניים. גם כשמדובר בשיפוצים בתקרה, ההוצאות הן שונות. בדירת מגורים, התקרה היא לרוב הרצפה של הדירה שמעל, כך שלמעט טיוח וסיוד, אין הרבה מה לעשות. בווילה, לעומת זאת, יש חשיבות רבה לאיטום הגג, החלפה של רעפים מעת לעת ועניינים רבים נוספים.

ככלל, ביצוע פעולות דומות באמצעות סוגים דומים או זהים של חומרים, עשוי להביא לתוצאה זהה וגם להוצאה דומה. השוני העיקרי בין וילה לדירה, נובע מהמבנה שלה ומהצורך להשקיע סכומים גבוהים יחסית, במקומות שבהם בעלי דירה זהה בגודלה אינם צריכים להשקיע סכומי כסף נכבדים.

באותו נושא
שירותי SEO
יהונתן כהן הוא המפקח

בתור בעלי עסקים או מנהלי חברות, לעיתים אנחנו עלולים להרגיש שהעסק שלנו לא נמצא במקום שבו היינו רוצים לראות אותו. אחת הסיבות המרכזיות לזה היא

קרא עוד »
איש תחזוקה
3 שירותים שמציע אדריכל

  אנו רואים את השמות של האדריכלים חתומים בכניסה לבניינים ועל שלטים גדולים שמוצבים לצד מבנים בבנייה, אבל לא תמיד אנחנו מבינים מה עושה אדריכל

קרא עוד »