חיפוש

דלקן אוניברסלי – בחירה חכמה

מאז נכנס לשימוש בשנת 2018 הדלקן האוניברסלי הצרכן הישראלי מקבל חווית תדלוק שונה ממה שהכיר, בצורה שמשנה לחלוטין את הפעולה הבסיסית ביותר של תדלוק הרכב. הדלקן האוניברסלי הוא הפתרון הטוב והחכם ביותר עבור הצרכן – בואו להבין בדיוק מדוע ומהרו להצטרף למהפכה

 

כיצד היה מצב משק הדלק טרם כניסתו של הדלקן האוניברסלי?

במדינת ישראל ישנם כחצי מיליון כלי רכב אשר בהם מותקן דלקן. בעבר, חברת הדלק השונות התקינו כל אחת התקן ייחודי משלה אשר אפשר תדלוק אך ורק בתחנות החברה עצמה, מבלי שיש לצרכן אופציה לתדלק את רכבו בתחנה אחרת. בכך,  נפגע באופן ממשי חופש הבחירה של הצרכן. בנוסף, נוצרה בפגיעה גם בחברות קטנות קטנות אשר בהיעדר פריסה ארצית גדולה נמנעה מהן האפשרות של מכירה של דלקן אוטומטי.  חיסרון נוסף ומשמעותי נבע מהעובדה כי ישנם סוגי רכבים אשר היו מוגבלים מבחינת חברות הדלק איתן ניתן היה להתקשר, ולמעשה רק חברות גדולות שלהן יש פריסה רחבה ככל הניתן, מאחר ולא היה ניתן לתדלק בכל תחנת דלק. בשל העובדה כי הותקן ברכבים רכיב אלקטרוני המקשר אותם לחברה אחת בלבד, הנטייה של הצרכן היה להישאר עם חברת הדלק בגלל קושי, הסרבול  והטרחה הכרוכים בשינוע כל כלי הרכב של החברה למוסך להחלפת התקן התדלוק.

בחירה חכמה

מהי מערכת הדלקן האוניברסלית?

 

מערכת הדלקן האוניברסלית אשר החלה להיכנס לשימוש בישראל בשנת 2018 גרמה למהפכה של ממש בכל הקשור לנוחות השימוש של הצרכן בזמן תדלוק הרכב. המערכת מאפשרת לצרכנים אשר ברכבם מותקן התקן אוניברסלי, לתדלק בתחנות הדלק הציבוריות השונות ברחבי הארץ, להחליף ספק שירותי תדלוק ולבצע מעבר חופשי בין חברות דלק שונות תוך קבלת הצעות מחיר אטרקטיביות. ההתקן האוניברסלי הוא פרי פיתוח ישראלי, אשר נבע מפולאריות הרבה לה זוכים התקני התדלוק במשק הדלק הישראלי. מדינת ישראל היא נכון להיום היא הראשונה בעולם בהטמעה של המערכת.

 

כיצד השתנה משק הדלק כתוצאה מכניסתו של הדלקן האוניברסלי?

 

מאז שנכנס לשימוש הדלקן האוניברסלי התמונה השתנתה לחלוטין: הדלקן האוניברסלי מאפשר לצרכן לתדלק בכל תחנה אשר יחפוץ, זאת בהתאם להסכם בין חברת הדלק לארגון בו הוא עובד. בדומה לדלקן הישן, תדלוק באמצעות דלק אוניברסלי אשר מותקן בפתח התדלוק של הרכב מאפשר תדלוק מהיר יעיל ונוח, ומספק לארגון לו שייך הרכב, מידע אודות צריכת הדלק של הרכב, מועד ומיקום התדלוק. בדומה לדלקן הישן, אין חובת תשלום במעמד התדלוק אלא רק בסוף החודש, בהתאם להסכם. היתרון הבולט ביותר שהביא עמו הדלקן האוניברסלי הוא בכך שכעת ניתן לחתום על הסכמי שירות מול יותר מחברה אחת, מה שמשאפשר לחברות קטנות להצטרף לתחרות, ועל כן השימוש ברכיב דלקן אוניברסלי מביא לעידוד תחרות והורדת מחירים לטובת הצרכן.

 

 

באותו נושא