חיפוש

4 דרכים לשיפור המערכת הזוגית

החיים הבוגרים מזמנים איתם את הצורך בבניית מערכת יחסים בוגרת, מכילה, אוהבת ויציבה.

זוגיות מהווה עוגן, וחייבת להתקיים כאשר שני בני הזוג מעוניינים זה בחברת זה, כשהם חשים את הכמיהה לאהוב ולהיות נאהבים לצד תשוקה רבה בקשר.

לעתים יש פער בין האידיאל הנכסף לבין מה שקורה בפועל, ואז יש צורך בשיפור המערכת הזוגית במישורים השונים – ביסוס החברות, הרגשות זה כלפי זה והמשיכה שמתבטאת בקיום יחסי מין. לפניכם מספר דרכים לשיפור המערכת הזוגית, אשר יגרמו לכם להרגיש נינוחות וסיפוק בחברת האדם האהוב עליכם.

 

יצירת תקשורת מחזקת ובונה

במערכת יחסים זוגית נחשפים לעתים לסערות רגשיות שהפרט חווה בתוכה, שמביאות לניפוח המציאות ויציאה מפרופורציה. הדבר עשוי להיות פתיר כאשר יודעים לתקשר את זה במילים, להעביר את התחושות בצורה נאותה ומכבדת, שמאפשרת העברת מסרים אותנטיים לצד קבלה והבנה. הסוד בתקשורת מוצלחת בין בני זוג הוא גילוי סבלנות זה כלפי זה, וכן שאילת שאלות עוד לפני שממהרים לקבע עמדות שמשקפות את המציאות מנקודת מבט אישית. ככל שמנסים להבין מהו שורש העניין, עוד לפני שבוחרים להיפגע ממצבים שונים בקשר, כך מונעים מראש השתלשלות אירועים שמייצרת רגשות שליליים.

 

תכנון בילויים משותפים על בסיס קבוע

גם אם השגרה עמוסה וטובענית, כדאי לקבוע לפחות פעם בשבוע בילוי משותף עם בן \ בת הזוג. חשוב לכלול בתוך הדייט השבועי פעילויות שאהובות על שני הצדדים, וכך ליצור פגישה שמבוססת על מכנה משותף ולא מנכרת את אחד הצדדים. במהלך הבילוי המשותף נסו להתמקד בעצם הבילוי המשותף ובהנאה שלכם ממנו, ולהניח בצד את כל המחשבות והתהיות אודות הזוגיות והחיים בכלל. הבילוי המשותף לא חייב להיות יקר או מורכב מדי, מספיק אפילו לצאת לסרט, לפיקניק ואפילו ארוחה טובה בסלון הבית לאור נרות.

 

אפקט ההפתעה הוא חשוב בזוגיות

עוד דרך לצאת מהשגרה הזוגית, היא להפתיע מעת לעת את בן \ בת הזוג. מחוות רומנטיות בהפתעה זה משהו שיכול בהחלט לסייע ביציאה מהשגרה. הן מביאות איתן את התחושה שלצד השני עדיין יש ערך וחשיבות כלפי הפרטנר שלהם, ושיש לו צורך לשמח ולהוקיר לבן \ בת הזוג.

 

קיום יחסי מין למען זוגיות בריאה ואטרקטיבית

יחסי מין הם נדבך חשוב בקשר, שכן הם מביעים את המשיכה והתשוקה של בני הזוג זה כלפי זה. אף על פי שהשגרה עשויה לעייף ולשחוק, עד כדי מצב שכל מה שרוצים זה לישון, עדיין חשוב לקיים יחסי מין ולתחזק את התשוקה שבקשר. זהו ההבדל הדק שבין מערכת יחסים חברית לבין זוגיות. אם יש בעיות אחרות שבגינן לא מקיימים יחסי מין, כמו למשל בעיות באונות, כיום ישנם מוצרי בריאות כמו ויאגרה גנרית – קמגרה, אשר משפרים את תפקודו המיני של הגבר.

 

זוגיות טובה

באותו נושא