חיפוש

מדריך קצר על דרכי איתור כספים

כספים אבודים יכולים להימצא במקומות רבים ושונים – באחד מהבנקים, באחת מחברות הביטוח, או בבית השקעות כלשהו.

גם בתוך כל אחד מהגופים הללו, כספים אבודים יכולים להסתתר בתוך אחד מבין מאות מוצרי חיסכון, השקעה וביטוח שונים ואתם לא תמיד יודעים בכלל שהם קיימים – אבל הכספים האלה שייכים לכם.

 

אז איך אפשר לאתר את הכספים האלה ולקבל את מה ששייך לכם לפי חוק?

מהם כספים אבודים ואיך הם נוצרים?

כספים אבודים הם כספים ששמורים על שמכם במאגרים של גופים פיננסיים שונים, כמו בנקים, חברות ביטוח, בתי השקעות וכן הלאה.

כספים אלה נצברים כאשר אתם עובדים בשכירות והמעסיק שלכם מפריש עבורכם פנסיה, או ביטוח מנהלים לפי חוק, אבל אתם לא מודעים לכך, או שאתם עוברים מקום עבודה ולא מעבירים אתכם את החסכונות הללו.

כספים כאלה יכולים להצטבר על שמכם גם אם ההורים פתחו לכם חיסכון כשהייתם צעירים וכעת אתם לא מודעים לקיומו, או חשבון בנק ישן שפתחתם וסגרתם, אבל השארתם שם כסף ושכחתם ממנו ועוד.

משום מה, החוק בישראל לא מחייב את הגופים הפיננסיים השונים ליידע אתכם שיש לכם כספים מוחזקים אצלם, אך מאפשר לכם לחפש אחר הכספים האלה באמצעות אתר שנקרא "הר הכסף". זהו פרוייקט של משרד האוצר, שבו מרוכזים כמעט כל המאגרים הפיננסיים האפשריים בישראל ושם אתם יכולים לחפש על ידי הקלדה מהירה של מס' ת"ז שלכם אם יש לכם כספים שמורים.

 

הר הכסף, או הר הביטוח

חשוב לצין כי חיפוש בהר הכסף אינו מספיק, שכן יש מאגרים שונים שאינם מופיעים שם. משום כך, חשוב לבדוק גם באתר "הר הביטוח" שם משרד האוצר וגם במסלקה הפנסיונית.,כל החיפושים הללו חינמיים, או בתשלום סמלי וכדאי לבצע אותם כי יש סיכוי טוב שתגלו שיש לכם כמה אלפי שקלים מסתתרים באיזשהו חיסכון ואולי אפילו הרבה יותר מכך.

יחד עם זאת, למרבה הצער, אפילו כל החיפושים הללו לא תמיד מניבים תוצאות מדויקות ולכן, כדי לאתר כספים אבודים ולהיות בטוחים שביצעתם סריקה של כל האפשרויות, מומלץ לפנות לחברה מתמחה בתחום איתור כספים אבודים, שיש לה גישה לכל מאגרי המידע, גם אלה שלא מופיעים באתרים השונים של משרד האוצר.

רק כך אפשר להיות בטוחים שבדקתם את כל האפשרויות ושאכן ביררתם בכל מקום אפשרי.

בנוסף, בירור דרך חברה שזהו תחום ההתמחות שלה מתבצע במהירות שלא תיתכן שום דרך אחרת, שכן החברות הללו יכולות לבקש בו זמנית מעשרות גופים פיננסיים בישראל את המידע שלכם, מה שאתם לא יכולים לעשות בכוחות עצמכם.

 

לסיכום

איתור כספים אבודים נעשה הרבה יותר קל עם הר הכסף, המסלקה הפנסיונית והר הביטוח, אבל אפילו זה לא מספיק. פנייה לחברה שזהו תחום ההתמחות שלה היא הדרך הבטוחה ביותר לבדוק כל אפשרות, כדי לאתר את הכסף שלכם. למידע נוסף לחצו:https://silver-mountain.co.il

 

מחשבון ומטבעות

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »