חיפוש

האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי המזונות.

 

מהם דמי המזונות?

לפני שנדבר על ביטול מזונות חשוב שנדע להסביר מהם דמי מזונות. דמי מזונות הם סכום כספי שמועבר מאדם אחד אל בן זוגו או זוגתו לשעבר כדי להבטיח את רמת החיים שלהם ואו את רמת החיים של ילדיהם. דמי המזונות נקבעים בבית משפט כחלק מדין הגירושין והם פוסקים על הצד המפרנס להמשיך לפרנס את הצד הנתמך כלכלית לאחר הפרידה.

דין המזונות נובע מהדין העברי שקובע כי במקרה של פרידה על הבעל להמשיך לכלכל את האישה ואת הילדים המשותפים במידה והם קיימים. כיום הדין מגיע במטרה לממן את הצד שנתמך כלכלית על בן הזוג לפני הפרידה כדי להבטיח חלוקה הוגנת בנטל- לדוגמא אם האישה תהיה המגדלת העיקרית של הילדים לאחר הגירושין על הגבר להעביר לה דמי מזונות.

ביטול מזונות

אילו סוגי מזונות קיימים?

רוב דמי המזונות הם דמי מזונות לאישה שמועברים מהבעל לשעבר אל גרושתו במטרה לכלכל את האישה, אך קיימים גם סוגי מזונות אחרים כמו מזונות לילדים ומזונות למשפחה.

דמי מזונות לאישה נועדו להבטיח את מצבה הכלכלי ורווחתה של האישה, דמי מזונות לילדים נועדו להבטיח את רמת החיים של הילדים שנמצאים בחזקת אחד ההורים או אצל נמען אחר ודמי מזונות לבני משפחה נועדו לדאוג לבן משפחה שלא יכול לפרנס ולכלכל את עצמו והם מגיעים מאחד מבני משפחתו.

דמי המזונות השונים מגיעים ממטרות רווחה והם באים להבטיח רמת חיים הגונה לצדדים המעורבים. במקרים בהם קיימת הורות משותפת או שהצד המכלכל הוא הצד שמגדל את הילדים המצב מסתבך ולפעמים נקבעים דמי מזונות קצת אחרים.

ביטול מזונות

איך משפיעים על דמי המזונות?

דמי המזונות הם נושא שנקבע ומוחלט בבית המשפט בעת מעמד הגירושים. מדובר בנושא שמתפתח מפסק דין לפסק דין ומסתמך בעיקר על הדין העברי. לאחרונה נפסקה קביעה בבית המשפט ששינתה את המשחק בנוגע לדמי מזונות בהורות משותפת.

הפסיקה החדשה קבעה כי אין לחייב גבר לשלם דמי מזונות במקרה של הורות משותפת ושווה שבה האישה מרוויחה כמו או יותר מהגבר. במידה והילדים נמצאים באופן שווה אצל שני ההורים והאישה מתקיימת בצורה הוגנת אין לחייב תשלום של מזונות מהגבר. במידה והמקרה שלכם דומה ניתן לגשת ולערער על הסכם המזונות עם עורך דין.

 

לסיכום-

במעמד הגירושין נקבע תשלום דמי המזונות, בין הגורמים השונים שמשפיעים על דמי המזונות קיימים המצב הכלכלי של כל אחד מהמעורבים, נוכחות ילדים במשוואה וגילם וגם מצב המשמורת במשפחה. כדי לערער או לבטל את דמי המזונות שלכם כדאי להתייעץ עם עורך דין על המצב.

ביטול מזונות

באותו נושא