חיפוש

הגשת בקשה להחזרי המס בגין תואר ראשון

מדינת ישראל מנסה להקל בתשלומי מיסים, עד כמה שניתן, עבור מגוון אוכלוסיות. תשלומי המיסים הם תשלומים שאותם כולנו משלמים, באחוזים שונים ובמסגרות שונות, אולם קיימות לא מעט אוכלוסיות שעבורן תשלומי המיסים הם עול של ממש, והופכים את חייהם למרדף אחרי הכסף.

אחת האוכלוסיות שזכאיות  להקלות בתשלומי המיסים היא אוכלוסיית הסטודנטים לתואר ראשון, אז בואו נבדוק את כל מה שצריך לדעת בנושא של הגשת בקשה להחזרי המס בגין תואר ראשון.

 

החזרי המס בגין תואר ראשון – איך זה עובד?

אז בראש ובראשונה, חשוב להבין מי היא האוכלוסיה הזו שעליה אנחנו מדברים כאן. סטודנטים לתואר ראשון הם אנשים צעירים ועסוקים עד מאוד, ויוצא מצב שחייהם רצופים בעומס של לימודים בשילוב עם עבודה. התואר הראשון שהם לומדים עומד לשמש אותם בעתיד בתור מקצוע, ועד שהדבר הזה יוכל לקרות בפועל – מדינת ישראל מנסה להקל על העניין עד כמה שניתן.

החזרי מס בגין תואר ראשון הם דבר שחשוב לדאוג לו מבעוד מועד, על מנת שלא תצטרכו לשלם את גובה המס המקורי שאותו אתם אמורים לשלם. אז מה צריך לעשות בשביל זה? בואו נבדוק.

 

הגשת בקשה להחזרי המס בגין תואר ראשון – שלב אחר שלב

מה שקרה עד שנת 2013 הוא שהמדינה העניקה נקודת זיכוי אחת עבור כל שנת לימודים שאותה סיים הסטודנט לתואר ראשון, ששוויה עמד על 2,616 ש"ח. החל משנת 2013, סטודנטים שלומדים לתואר ראשון זכאים לקבלת נקודת זיכוי אחת במשך שנה אחת מתוך תקופת הלימודים. את נקודת הזיכוי הזו ניתן לממש או בשנת הלימודים האחרונה של התואר, או בשנת המס שאחריה.

על מנת להגיש בקשה להחזרי המס בגין תואר ראשון, תצטרכו להציג טפסים מסויימים כמו טופס 101 שאותו תגישו למעסיק שלכם במקום העבודה, טופס 119 – הוא טופס הבקשה להחזרי המס בגין תואר ראשון, וייתכן שגם טפסים נוספים, במקרים שבהם הסטודנט הוא עובד עצמאי, למשל.

 

מה קורה במידה וסיימתי תואר ראשון, ומעולם לא קיבלתי הטבת מס שכזו?

לא מעט אנשים אינם מודעים לזכויות שלהם בנושא להגשת בקשה להחזרי המס בגין תואר ראשון, ולכן הם מוצאים את עצמם משלמים את מלוא הסכומים גם בזמן הלימודים לתואר הראשון. במקרים כאלו, מה שניתן לעשות הוא להגיש בקשה להחזר מס, על מנת להשיב אליכם את הכספים ששילמתם ללא כל צורך.

על מנת לעשות זאת, ניתן לפנות לחברת אינדיגו פיננסים. החברה מציעה שירותי החזרי מס, הכוללים את איסוף הטפסים הרלוונטים ואת הגשתם, מעקב צמוד אחרי החזר המס המגיע לכם, ליווי לאורך כל ההליך והכי חשוב – מקצועיות ברמות הגבוהות ביותר. פנו לחברת אינדיגו פיננסים עוד היום ותוכלו להשיג לעצמכם את הכספים ששייכים לכם בהקדם האפשרי. בהצלחה!

כובע לימודים

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »