חיפוש

הוצאה לפועל בעקבות מזונות – איך זה הולך?

כאשר בני זוג מתגרשים ובהסכם הגירושין יש חובה של אחד הצדדים לתשלום מזונות, מדובר בחובה קריטית לביצוע, שאי ביצועה ויצירת חוב של מזונות שלא שולמו, תגרור נקיטת צעדים ועירוב של הוצאה לפועל ואפילו איסור יציאה מהמדינה וצעדים חמורים יותר.

במידה ואחד הצדדים לא מקיים את תשלום המזונות כפי שהוא מוכרח לעשות בהתאם להסכם הגירושין, הצד השני יכול להתלונן על אי תשלום המזונות ולערב את ההוצאה לפועל, כדי שתגבה את הכספים ותפרע את החוב.

כדי להבין מול מה אתם עומדים ומה הוא בדיוק התהליך, לפניכם קצת על הוצאה לפועל בעקבות מזונות – איך זה הולך?.

 

מה הם בדיוק מזונות?

מזונות בגירושין הם כספים שאחד הצדדים מחויב לתת באופן חודשי לצד האחר בגירושין, באופן חוקי ומחייב בהתאם להסכמי הגירושין. דמי המזונות נועדו לכלכל ולעזור לצד השני וכן לילדים של הזוג המתגרש, להתקיים ולדאוג לצרכיו הבסיסיים. מדובר בסכום כספי קבוע שיש להעניק בכל חודש עד שהילדים מגיעים לגיל 18. אי תשלום של מזונות, נחשב לעבירה משמעותית על החוק, עבירה שתגרור בהמשך מגוון סנקציות ונקיטת צעדים נגד הצד שאינו מלשם את המזונות. הצעדים כוללים את עירוב ההוצאה לפועל, איסור יציאה מהארץ, קנסות שונים ועוד הרבה. במידה ואחד הצדדים לא ממלא אחר מתן המזונות, הצד השני יכול להתלונן ולערב את הרשויות, שיעזרו לכם במאבקכם הצודק, לקבל את המגיע לכם לפי החוק ולפי הסכם הגירושין.

 

מה היא בדיוק הוצאה לפועל?

הוצאה לפועל היא גוף של המדינה מטעם רשות האכיפה והגבייה במשרד המשפטים, שנועד לגבות חובות שיש לשלם לפי החוק ולפי ההסכמים והחוזים הנתונים בחוק. לכן, הוא גם מתערב בחובות שנוצרו בתחום המזונות, שכן מדובר בהפרה של מסמך הגירושין המשפטי. כאשר אחד הצדדים לא ממלא את צדדיו ולא משלם את המזונות, הצד השני יכול להגיש תלונה ולערב את ההוצאה לפועל. כך, ההוצאה לפועל תנסה להפעיל לחצים בדרכים שלה, ולהחזיר את החוב הנדרש.

 

מה ניתן לעשות כאשר ישנם קשיים לעמוד בתשלום המזונות?

מאחר ואי מתן מזונות הוא לא חוקי ולא מוסרי, ישנם אפשרויות חוקיות ופשוטות יותר להתמודד עם התשלומים הללו ולעמוד בעול הכלכלי במידה ואתם חווים קשיים. כך תוכלו להתנהל עם המזונות באופן ההגיוני והטוב ביותר עבורכם ועבור הילדים שלכם ללא בעיות משפטיות וחוקיות:

  1. לערער על גובה המזונות – עבור מי שחש שגובה המזונות שעליו לשלם גבוה מדי ושאינו יכול לעמוד בו, ניתן לערער לבית המשפט כדי לנסות ולהוריד את הסכום.
  2. לפרוס את החוב לכמה חודשים – במידה ונקלעתם לחוב בתשלום המזונות, ואינכם מסוגלים להחזיר אותו, אתם יכולים לבקש לפרוס אותו ולהחזיר אותו על פני תקופה בכמה מן החודשים הבאים. במידה ויראו כי אתם אכן במצב כלכלי לא פשוט, יאשרו לכם לפרוס את החוב.

 

פטיש

באותו נושא