חיפוש

מתי נעדיף החזר מס שבח על ירושה עצמית?

ירושה עצמית מאפשרת לבעל הנכס להנות מכספי מכירת הנכס בעודו בחייו בעוד החזר מס שבח מאפשר למשלם לקבל החזר על מס ששילם למרות שלא היה צריך לשלם… מה עדיף? האמת היא שאין כל כך קשר החזר מס שבח לירושה עצמית. כדי להבין זאת, ריכזנו לכם כאן את המידע בנושא. אז בואו נתחיל.

 

מה זה החזר מס שבח?

על כל מכירת נכס בישראל, רשות המיסים מקבלת דיווח ואם מחיר המכירה היה גבוה ממחיר הרכישה (אם קניתם את הנכס לפני שנים בחצי מיליון שקל וכעת אתם מוכרים אותו במיליון שקל, לדוגמא) ותצטרכו לשלם מס על פער ההשבחה. החזר מס שבח הוא החזר אותו יכול לקבל מי ששילם מס שבח גבוה ממה שהיה צריך לשלם או שהוא שילם למרות שלא היה צריך. מגיל 60 ומעלה ישנו פטור ממס שבח ולכן מבוגרים רבים ששילמו מס שבח אפילו לא יודעים שהם לא היו צריכים לשלם מס והם זכאים לקבלת החזר. למידע נוסף על החזר מס שבח לחצו כאן.

מיסים

מה זה ירושה עצמית?

מודל ירושה עצמית פותח לטובת מבוגרים המעוניינים לפרנס את עצמם בכבוד למרות שאין להם יכולת להגדיל הכנסה באמצעות עבודה נוספת… במסגרת מודל זה המבוגר מוכר את הנכס שלו, מקבל תמורתו את כספי המכירה ולמרות המכירה הוא ממשיך לגור בנכס מבלי לשלם שכירות או לעבור לדירה אחרת. רק באחרית ימיו הדירה מועברת לרוכש הנכס. כך המבוגר חי חיי רווחה כלכלית על חשבון הירושה שהוא עתיד להוריש. לפרטים נוספים על ירושה עצמית לחצו כאן.

 

מה להעדיף ומתי?

חשוב להבין כי לכל אחד תהיה זכאות לקבלת החזר מס שבח ולכן, אם מכרתם נכס בשנים האחרונות ושילמתם מס שבח, כדאי שתבדקו את העניין מול מומחים בתחום. קיבלתם מס שבח ואתם עדיין לא נהנים מרווחה כלכלית? אתם רוצים יותר? אם יש באמתכתכם דירה משלכם, תוכלו למכור אותה לטובת ירושה עצמית. אך לא תמיד זה ישתלם, חשוב להיעזר באיש מקצוע אמין ומוחה בתחום שיבחן את הנתונים וימליץ לכם על האופציה הכדאית ביותר עבורכם.

חשוב לציין כי בירושה עצמית מתקבלים סכומים גבוהים יותר בדרך כלל מהסכומים המתקבלים מהחזר מס שבח. יחד עם זאת, בשום מצב לא משתלם לוותר על החזר מס שבח. אם מגיע לכם החזר כזה, קחו בחשבון שהוא יכול לעמוד על עשרות אלפי שקלים ואף יותר, בהתאם לגובה המס ששולם. אין סיבה שתוותרו על כסף שמגיע לכם ביושר. הכסף נמצא במס הכנסה והוא לא יערוך בדיקות פנימיות להחזרת המס ששילמתם… כל כסף מתקבל בברכה. כך שמי שמעוניין לקבל את כספו צריך לפנות אל רשות המיסים בבקשה כזו. דברו עם המומחים בתחום לצורך כך.

מאזניים

באותו נושא