חיפוש

החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים

ביטוח אחריות מקצועית נועד להגן על בעלי מקצועות חופשיים ועסקים מפני תביעות אזרחיות בגין נזק שגרמו בתום לב במסגרת פעילותם המקצועית.

ישנם שורה של בעלי מקצוע שעשיית ביטוח אחריות מקצועית היא כמעט בגדר חובה, כאשר הפרמטר לכך היא מידת הסיכון אליה הם חשופים לתביעות.

בעלי המקצוע שאצלם ביטוח אחריות מקצועית הוא קריטי במיוחד הם מהנדסים ואדריכלים, ועל כך נרחיב במאמר זה.

 

למה זה חשוב למהנדסים לעשות ביטוח אחריות מקצועית?

ביטוח אחריות מקצועית חשוב עבור הרבה בעלי מקצוע: רופאים, רואי חשבון, עורכי דין ועוד בעלי מקצוע חופשיים. אך אצל מהנדסים ביטוח אחריות מקצועית חשוב במיוחד, וזאת משלוש סיבות עיקריות:

  1. היקף העבודה של מהנדסים

כמעט כל אדם בוגר שכר בשלב זה או אחר של חייו מהנדס. מהנדסים, ובפרט מהנדסי בניין מעורבים בכל עבודות הבנייה ושלל פרויקטים שונים. כל עבודה כזו חושפת את בעל המקצוע לתביעה אזרחית במקרה של נזק, ומספיקה תביעה אחת כדי למוטט אדם כלכלית. לכן היקף העבודה של מהנדסים וסוג הפרויקטים בהם הם מעורבים מחייב אותם לביטוח אחריות מקצועית.

 

  1. עבודה על עסקאות ופרויקטים ששווים הרבה כסף

סוג הפרויקטים בהם מעורבים מהנדסים אלו פרויקטים ששווים הרבה מאוד כסף, והמשמעות היא שנזק שיוצר מהנדס בטעות ובתום לב חושף אותו לתביעה גדולה במיוחד. מהנדסים מעורבים בשלבים הרגישים ביותר של פרויקטים, בין אם מדובר בבנייה, חשמל, מחשבים ולמעשה כל תחום אחר.

 

  1. סיכון גדול לחיי אדם

איכות עבודתם של מהנדסים משפיעה מאוד על חיי אדם. תחשבו על זה כך: טעות של רופא עלולה להוביל למותו של מטופל אחד. לעומת זאת, טעות של מהנדס בניין עלולה להוביל לקריסתו של בניין או חלקים ממנו, ומותם של עשרות ואף מאות בני אדם. בהתאמה, החשיפה של מהנדסי בניין לתביעות היא גדולה והסכום אותו יצטרכו לשלם אם בית המשפט יפסוק נגדם הוא אדיר.

 

למה חשוב לשים לב ברכישת ביטוח אחריות מקצועית?

בעת רכישת ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים חשוב לשים לב למספר דגשים. ראשית כל, הפוליסה צריכה לכלול ביטוח כיסוי לעובדים תחת המהנדס שטעויות שלהם חושפות גם אותו לתביעות, כיסוי בגין הוצאת דיבה, כיסוי בגין אבדן מסמכים, כיסוי לשותפים היוצאים ונכנסים מהעסק, כיסוי עבור חריגה מסמכות בתום לב ועוד.

חשוב לשים לב במידה וסגרתם את העסק שלכם ואתם מעוניינים להפסיק את פוליסת ביטוח אחריות מקצועית, זמן ההתיישנות עבור תביעות נזיקין נגד מהנדסים עומד על 7 שנים ממועד הנזק. המשמעות היא שבמידה והפסקתם את הפוליסה, הלקוח האחרון שלכם יכול לתבוע אתכם במהלך 7 השנים אחרי סגירת העסק.

 

מה כולל ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים?

הביטוח כולל כיסוי הוצאות משפט וכיסוי פיצויים במידה ואלו נפסקו כנגד המהנדס. כמובן שחשוב לבדוק באופן ספציפי מה הפוליסה מכסה ומהו שיעור ההשתתפות העצמית.

 

באותו נושא
6 יתרונות בביטוח ועדי בתים
6 יתרונות בביטוח ועדי בתים

כוועד בית האחראי על ניהול רכוש משותף, יש חשיבות מכרעת להבין את החשיבות של ביטוח וועד בית. תחומי האחריות שלכם כוועד בית, כוללים תחזוקה יומיומית,

קרא עוד »