חיפוש

האם היו הטבות מע"מ עקב וירוס הקורונה

העולם כפי שהכרנו אותו, השתנה לנגד עינינו מזה שנתיים.

הווירוס המסתורי שהגיע מהמזרח – משפט שנשמע כמו נבואת זעם – הפך להיות מציאותי ביותר.

מסכות ואלכוג'יל הם החברים הכי טובים שלנו ולפי איך שזה נראה כרגע, זה לא הולך להשתנות לו מתישהו בקרוב.                                      

המגפה נגעה בכל אדם ואדם ובכל תחום ותחום ושינתה לחלוטין את חוקי המשחק ללא הודעה מוקדמת. מקומות עבודה שפיטרו את העובדים שלהם, בשביל להחזיק מעמד, עסקים קטנים כגדולים שלא שרדו את התקופה ופשוט נעלמו אבל גם קריירות חדשות שאנשים פיתחו כי לא הייתה להם ברירה חוץ מלהמציא את עצמם מחדש.    ומעל כל זה, כיכבה המציאות הכלכלית החדשה, שבה לממשלות לא הייתה ברירה חוץ מלהתערב ולעזור לאזרחיהם לא לקרוס במצב שכולנו נקלענו אליו.

בכתבה הבאה נדבר על הקשר בין קורונה לעזרה והטבות שגיבשה הממשלה על מנת לעזור לאזרחיה, בין היתר על הקשר בין מע"מ וקורונה. הישארו איתנו.

 

 המציאות החדשה ומה היא הביאה עמה

עסקים נסגרו, אנשים מצאו את עצמם עובדים מהבית במקרה הטוב, יוצאים לחל"ת במקרה הפחות טוב ומפוטרים במקרה הגרוע ביותר.  כמובן שאין אדם בעולם שיכל לחזות התרחשות כזו בעולם המודרני, בכל זאת המגפה האחרונה שהייתה בו, קרתה אי שם בתחילת המאה הקודמת. רבים מצאו את עצמם ללא חסכונות וכלים להתמודד עם היום השחור שהם נקלעו לתוכו. לממשלה לא נשארה ברירה חוץ מלהתערב ולנסות להציל את המצב וזה בדיוק מה שהיא עשתה. אך דין השכירים היה שונה מדין העצמאיים.

 

 השכירים

תוכנית ההצלה של הממשלה בנוגע לשכירים, הייתה לאפשר לבתי עסק לשלוח את העובדים לחופשה ללא תשלום – חל"ת המפורסם ולממן את השהייה שלהם בחל"ת באמצעות כספי ביטוח לאומי. בנוסף, היא עודדה עסקים לא למהר ולפטר את העובדים, באמצעות מענקים שאותם היא הבטיחה לכל בית עסק, שיחזיר את עובדיו בתום תקופת חל"ת או לפני.

 

 העצמאיים

פה כבר ההתערבות הנדרשת הייתה הרבה יותר גדולה.  בנוסף למענקים שקיבלו בעלי העסקים, מענקים שהוחרגו מחובת תשלום מע"מ עליהם (אך לא הוחרגו מתשלום שאר החובות שחלים על מענקים האלה), הם גם קיבלו אופציה לבקש מס מופחת, עקב צפי הכנסות נמוך או עקב מס עודף שהם שילמו בשנים שקדמו לשנת המגפה.

 

 ניתן לחשב את כל הדברים האלה בכוחות עצמנו?

החישוב הוא לא פשוט אך אפשרי. בעזרתם של כלי עזר מדהימים דוגמת מחשבון מע"מ, שיודע להתחשב בכל מה שקרה בשנתיים האחרונות ולהגיד לכם מה בדיוק מגיע לכם ומה תוכלו לקבל בפועל.

אם היינו אתם, היינו בודקים ברגע זה את הזכויות שלנו. אז אל תחכו ובידקו עוד היום את כל אשר מגיע לכם לקבל ואולי תגלו הפתעות נעימות שלא צפיתם להן. בהצלחה.

 

מטבעות

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »