חיפוש

הכל על הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה

שנייה לפני חגיגות של סוף השנה האזרחית ותכנון של כל מה שנרצה לשנה הבאה, זה הזמן לעשות סיכום קטן. בין סיכום לסיכום, תוכניות לשנה הבאה ואיחולי שנה אזרחית חדשה וטובה, כדאי מאוד לא לשכוח עוד משהו קטן שיש צורך להשלים וחשוב לעשות את בזמן – להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה.

פעם ראשונה שומעים על דו"ח שכזה? לא יודעים כיצד ממלאים אותו נכון ולמי שולחים אותו? פשוט לחוצים? אנחנו מבינים אותכם – הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה יכול להיות משהו מלחיץ באמת, לכן אנחנו נשתדל לפשט עבורכם את העניין ולהסביר בפרטים מה, איך, כמה ולמה.

 

 דו"ח שנתי

דו"ח שנתי, הלא הוא טופס 1301 המפורסם, זהו טופס דיווח הכנסות שמסכם שנה שחלפה ונועד להגשה עד סוף חודש אפריל של השנה הנוכחית. על מנת להיות בטוחים שהסעיף הזה ברור –  נרצה להסביר את זה בצורה קצת יותר מספרית. דו"ח שמסכם את שנת מס 2022 יש להגיש עד אפריל 2023 וכן הלאה.

 

 מי מחויב בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה?

מעט קשה בהתחלה להבין את הדרישות להגשת דו"ח שנתי למס הכנסה, כי כמו רוב הגדרות חוקתיות – מדובר בהגדרה שלא פשוטה להבנה. על מנת לפשט את העניין גם פה נסביר, שמי שמחויב בהגשת דו"ח הם אנשים בעלי משכורת שנתית גבוהה יחסית. זה אומר שכל אדם שהוא שכיר וההכנסה השנתית שלו עומדת על פחות מ – 650,000 ₪ הוא אדם הפטור מהצורך בהגשת דו"ח למס הכנסה.

חשוב להדגיש, שכאשר משתמשים בהגדרה של הכנסה שנתית – מדברים לא רק על  הכנסה מעבודה, אלא גם תקבולים נוספים שיכולים להיות דמי מזונות, הכנסה מהשכרת נכס וכולה. בנוסף, גם בעלי חברות מחויבים להגיש דו"ח שכזה.

 

 איך מגישים את הדו"ח?

אם בעבר הלא רחוק יחסית, היה צורך בתהליך מאוד מסורבל שכלל חלק שנעשה באופן מקוון ואז חלק שנועד להשלמה בצורה פיזית (הגשת הדו"ח למס הכנסה) – כרגע התהליך נעשה בצורה מקוונת ומעט יותר נוחה. תצטרכו להוריד טופס 1301, למלא אותו, לצרף אליו כל אישור, קבלה ושאר המסמכים שיש להם קשר לדו"ח ולשדר אותו למס הכנסה.

 

 נשמע קל?

למראית העין, נראה שמדובר בתהליך פשוט וקליל. אך חשוב להבין שמדובר באחד המסמכים החשובים ביותר שתתבקשו למלא ויש צורך למלא אותו בצורה המדויקת ביותר שאפשר – שכן כל טעות בו עלולה לעלות לכם כסף (ולעיתים לא רק כסף). לכן, ההמלצה שלנו היא להיעזר בשירותיו של רואה חשבון מנוסה, שיידע להדרך אותכם במילוי הטופס, יבדוק את הטופס המלא ויוודא ששום דבר לא חסר בו.

 

 התוצאות של הגשת דו"ח שנתי

קיימת אפשרות לזכאות להחזר מס וקיימת אפשרות אחרת, שבה יש לכם חוב למס הכנסה.

מס הכנסה

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »