חיפוש

למה לצפות כשמצפים: הכל על הריון ולידה 

נשים רבות מוצאות את עצמן תרות אחר מידע אמין ברחבי הרשת שיאפשר להן להכין את עצמן באופן הטוב ביותר לקראת ההיריון והלידה שתבוא לאחר מכן. הדבר נודע לנו לאחר שגילינו שאנחנו בהיריון. שכן, מצאנו את עצמנו גולשות ברשת ומשתפות חברות שסיפרו כי גם הן עשו כך.

לאחר שריכזנו את כל המידע המרתק בנושא, החלטנו להוציא מדריך מקוצר שיציג את כל המידע שחשוב להכיר כשמצפים. הישארו אתנו ותהיו בטוחים שתצאו מפה מומחים להיריון ולידה.

 

עובדה מספר 1 על היריון:  השליש הראשון נחשב ל"שליש בסיכון"

אנחנו לא רוצים להלחיץ חלילה, רק להביא למודעות כי השליש הראשון של ההיריון (כלומר, 3 החודשים הראשונים), נחשבים לחודשים שבריריים. זה ידוע שאחת ל – 6 נשים הריוניות עשויה לגלות כי עליה לעבור הפלה מסיבה כזו או אחרת. חשוב שתדעו שאם חוויתם מצב שכזה בעבר, זה לא בהכרח קשור למשהו לא טוב שעשיתם. שכן, הדבר עשוי לקרות בעקבות הליכים פנימיים שעוברים על הגוף.

הריון ולידה

עובדה מספר 2 על היריון: יש מאכלים שצריך להימנע מהם

חשוב מאוד לדעת שיש כל מיני מאכלים מסוימים (ומסעדות) שצריך להימנע מהם. נשים רבות יודעות למשל שהן צריכות להימנע מצריכה של דגים נאים, אך לא כל אחד יודעת שמומלץ להימנע מאכילה במסעדות שמגישות אותן. חשוב שתדעו שבחירה במנה שמתאימה להיריון בעת הגעה אל מסעדה שמגישים בה דגים נעים עשויה להיות מסוכנת.

שכן, אינכם יודעים אם נעשה שימוש בכלים שנגעו בהם הדגים הלא מבושלים, למטרת הכנת המנה שלכם. היכנסו לקישור זה ותגלו את כל האינפורמציה המלאה בנוגע למאכלים השונים שאסור לצרוך בהיריון: https://nashimkorot.org.il.

 

עובדה מספר 3 על הלידה: יש לכם אפשרות בחירה

עכשיו נציין בפניכם 2 עובדות חשובות על הלידה שצפויה להגיע בהמשך. העובדה הראשונה שחשוב להכיר בה נוגעת לאפשרות הבחירה של היולדת. זו יכולה להחליט מי יהיה לצידה במהלך הלידה עצמה. במרבית בתי החולים ניתן לבחור ב – 2 מלווים ויש מקומות שמאפשרים 3. לא יודעים את מי להזמין? נציין בפניכם את האנשים שהתלוו אלינו במהלך הלידה האחרונה, כדי שתוכלו לקבל השראה:

  • בן זוג
  • דולה
  • אמא

הריון ולידה

עובדה מספר 4 על הלידה: אופן הלידה נקבע ברגע האחרון

נשים רבות מתכננות את הלידה שלהן מראש, מבלי לדעת שאופן הלידה עצמו ייקבע בהתאם למצב הרפואי. נאמר כי יש נשים שמגיעות ללא כל בעיות רפואיות, כך שמתאפשר להן למשל ללדת באופן  טבעי. אחרות עשויות לגלות כי גודל העובר מקשה על הילדה למשל, כך שהן עשויות להיות מופנות לקיסרי או ללידה בסגנון אחר.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת למה לצפות כשמצפים. בשלב זה יש בידיכם את כל הפרטים שיכינו אתכם באופן מיטבי לקראת ההיריון והלידה. נאחל לכם שתיישמו אותם ושתעברו את הלידה בשלום ובידיים מלאות.

הריון ולידה

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »