חיפוש

באיזה שלב נכון יהיה להגיש תביעה כנגד רשלנות רפואית?

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות שחלה עליהן התיישנות לאחר 7 שנים. משום כך, אלמנט הזמן הוא קריטי.

יחד עם זאת, לא תמיד אפשר להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית מייד לאחר המקרה, שכן עשויים לחול שינויים במצב התובע עד שהתביעה תגיע לכדי מימוש ולכן, יש רק זמן מדויק, במהלכו יש להגיש את התביעה, זאת לאחר ביצוע כל ההכנות הנדרשות לתביעה.

 

הזמן המדויק להגשת תביעת רשלנות רפואית

אם יש לכם חשד, שאתם עשויים לפנות לבית המשפט בעקבות רשלנות רפואית, הדבר הראשון שכדאי לעשות, הוא לפנות לעו"ד מתאים, שיש לו מספיק ניסיון והיכרות עם התחום.

 

עורך דין דוד פייל, אשר עוסק בתביעות רשלנות רפואית קרוב לעשרים שנה, מסביר כי בחירת הזמן הנכון להכנה והגשה של תביעה זו עשוי להיות קריטי.

 

למעשה, מלבד הנתון המציין 7 שנים להתיישנות מקרים של רשלנות רפואית, יש עוד שני נתונים שכדאי לקחת בחשבון:

  1. יש להמתין עד תום תקופת ההחלמה כדי להבין מהם הנזקים הקבועים והזמניים, אם בכלל נגרמו נזקים כאלה.
  2. יש להגיש את התביעה לפני שהנזק המלא מתגבש, כלומר לפני שהמצב הופך קבוע ללא שיפור.

 

בנוסף, יש להתייחס למקרים חריגים, כמו למשל אם הנזק לא בא לידי ביטוי מייד לאחר הטיפול, או כאשר המטופל כלל אינו מודע לנסיבות הרפואיות של הרשלנות ולכן לא ידע כי הוא יכול להגיש תביעה. במקרים כאלה, ניתן להגיש תביעה מהרגע שבו נודעו לתובע העובדות, או מרגע גילוי הנזק שנגרם בעקבות רשלנות.

 

גם במקרה של רשלנות במהלך הלידה, הילוד יכול להגיש תביעה בגין רשלנות עד 7 שנים מיום הפיכתו לבגיר (כלומר בגיל 25), כמו למשל במקרה של שיתוק מוחין, פיגור שכלי ובעיות התפתחות שמקורן בלידה לא תקינה.

 

למה חשוב להגיש את התביעה במועד?

קיימים 3 גורמים עיקריים שהופכים את גורם הזמן לגורם מכריע בכל הנוגע לתביעות רשלנות רפואית:

 

  1. כספי הפיצויים – מדובר לעיתים קרובות על סכומים גבוהים שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים – בהתאם לרמת הנזק ונסיבות המקרה ולכן חשוב לפעול בהתאם לפרוטוקול, כדי להגדיל את הסיכוי להצלחה בתביעה.
  2. התיישנות – הזמן העומד לרשות התובעים הוא מוגבל ולא כדאי לבזבז אותו.
  3. הכנה ארוכה לתביעה – יש הכנות רבות ומורכבות לצורך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית ולכן חשוב לוודא כי עומד לרשותכם מספיק זמן לבצע את ההכנות הללו, בהתחשב במועד ההתיישנות של המקרה.

 

לסיכום

פיצויים בגין נזקים שנגרמו בעקבות רשלנות רפואית הם לפעמים חבל הצלה של ממש, עבור הנפגעים ובני משפחותיהם, הזקוקים נואשות לכסף הזה כדי להרחיב את יכולתם לטפל ולסייע לנפגע.

יחד עם זאת, מדובר על תביעה מורכבת שיש להכין אותה באון יסודי. משום כך מומלץ לפנות לעורך דין מנוסה בתחום, שיכול להגדיל את הסיכויים להצלחה במידה ניכרת.

הזמן המדויק להגשת תביעת רשלנות רפואית

באותו נושא
עורך דין מיסוי מקרקעין
תכנון מס עבור עסקאות נדל"ן

תכנון מס הוא היבט חיוני בעסקאות נדל"ן, המאפשר למשקיעים וליזמים לנווט בעולם הסבוך של חוקי המס ולייעל את התוצאות הכספיות שלהם. עם שיקולים רבים שיש

קרא עוד »